Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna granskas

Visar 5 inlägg - 41 till 45 (av 45 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #174146
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @stocktown 76659 wrote:

    Ser det klart och tydligt på hans sida, du verkar inte ha koll. :/

    Men visst du har en poäng med transparens, men tycker det inte borde ha så stor betydelse, det viktiga är vad man skriver och inte vem.

    Ser man där, Kodmyran har visst fått en nu :eek:.
    Känns inte som så viktigt i min värld som det verkar göra i din, det är nog därför jag har missat det totalt. Jag tar tillbaka att jag inte fått en fb like och ber om ursäkt att jag missat en sådana världsomspännande händelse. Det var himla tur du uppmärksammade mig på den. Vi måste genast öppna champagnen på kontoret och fira på måndag. Nu blir det fest :D:D:D:D

    Ang transparens: Det är viktigt att man har argument som baseras på objektiva fakta, och att man vågar stå för dem speciellt i ett forum där det faktiskt är regeln.

    En annan sak som kan vara bra att tänka på är att jag och många med mig tenderar att respektera folk och deras åsikter när de vågar stå för sin åsikt. De som däremot inte vågar, deras åsikter väger ganska lätt. Så vill du bli tagen på allvar bör du nog kliva ur anonymiteten. Vill du inte, så fortsätt trolla för all del. Jag för min del kommer sluta mata trollet nu.

    #174147
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @Prix 76658 wrote:

    På detta forumet så berättar man vem man är om man vill delta i diskussioner. Bara att läsa villkoren. En anonym åsikt är inte värd tiden den tar att läsa.

    Åter till diskussionen om Klarna. Vill först framföra att jag är på Klarnas sida, de främjar ehandel i Sverige och deras VD, Sebastian, är så ödmjuk mot alla kunder och säkert en av de bästa ledarna som finns att se upp emot.

    Det jag däremot inte tror på är massor av bloggande osv. då jag tror de bara gör ämnet hetare. Och det är som att ta ställning mot en kundgrupp. De som inte har problem med Klarna bryr sig inte men de som har behöver nog bemötas personligt sätt och på deras plan.

    Jag förstår hur du tänker, och jag har funderat på samma sak. Men det som gör att jag väljer att blogga är att jag tycker inte att det är en objektiv granskning som är gjord, och jag tycker att bägge sidor har rätt att synas. det är viktigt att visa två sidor av samma mynt.

    Ska jag vara ärlig tror jag att det är en mycket liten del av kunderna som har problem, och jag tror främst att det är kunder som kanske egentligen var hemligt glada att fakturan inte kom men som nu blev förbannade när de insåg att de också har ett eget ansvar. Det märks rätt tydligt hos mina kunde r i mina två butiker.

    Jag kör KCO i bägge. I ena har jag ganska unga kunder 20-40 är. De ringer argt när de fått en påminnelse ” Jag har inte fått någon orginalfaktura jag tänker inte betala. Det är inte mitt ansvar att se till att ni fakturerar mig i tid”. Medan kunderna i andra butiken där åldern är 60+. Ringer direkt när de fått varorna. ” Jag har inte fått någon faktura, kan du skicka ut den så att jag kan betala” rätt stor skillnad i hur man ser på det hela….

    #174166
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Spännande i debatten. Tydligen räknar cdon med att tjäna över 100 miljoner på att köra egen betallösning. Det är knappast på bara att slippa Klarnas avgifter, så tydligen går det bra att tjäna pengar på påminnelser för ehandlare om de nu räknat rätt..
    di.se – Betalning nästa för Cdon

    #174167
    Parvelito
    Deltagare

    Jag är MYCKET skeptisk till att Cdon skulle kunna göra 100 miljoner netto på att ta hand om betalningarna själva och fortfarande ha nöjda kunder. De kan dock säkert tjäna pengar på det, de är så pass stora att de kan ro iland de investeringar som krävs för att åstadkomma en effektiv organisation av betalningarna.

    #174170
    Reager
    Deltagare

    @Kodmyran 76694 wrote:

    Spännande i debatten. Tydligen räknar cdon med att tjäna över 100 miljoner på att köra egen betallösning. Det är knappast på bara att slippa Klarnas avgifter, så tydligen går det bra att tjäna pengar på påminnelser för ehandlare om de nu räknat rätt..
    di.se – Betalning nästa för Cdon

    Har för mig att jag läste på di (de kanske har uppdaterat texten) att 100 miljoner är vad de (DI) har räknat ut att Klarna skulle förlora i intäkter. Vad de har räknat på för uppgifter framgick dock inte. Så i realiteten kanske inte Klarna förlorar så mycket pengar utan mer CDONs namn i marknadsföringen?

Visar 5 inlägg - 41 till 45 (av 45 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.