Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Klarna felmeddelande…..???

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96082
    DanielKarlsson
    Deltagare

    Hej! Startade en webshop för ett par veckor sedan med Payson och Klarna installerat.

    Såg till min förskräckelse idag att Klarna inte fungerar som det ska. Få följande meddelande där Klarnas logga ska komma upp för att kunna välja dem som betalning:

    Klarna error – Otillåten kund eller adressFakturera mig/Klarna Otillåten kund eller adress

    Någon som haft liknande problem eller har en aning om varför det står så?

    Tack på förhand!

    Daniel

    #123270
    Dan
    Deltagare

    Har du tillgång till felkod, har du integrerat själv eller färdig modul?

    Om du inte kodat själv är felsökningen typ omöjlig för 3e part utan du behöver kontakta plattformen eller klarna

    #123271
    Richie72
    Deltagare

    Funkar för mig.

    #123272
    DanielKarlsson
    Deltagare

    Vi har använt Klarnas modul för Prestashop 1.4, har lagt ett mail till deras support men de svarar väl inte på en söndag så får väl otåligt vänta till imorgon.

    Richie, var tittar du någonstans?

    #123285
    Richie72
    Deltagare

    I orderboken så klart. Men direkt när jag såg ditt meddelande så gjorde jag en provbeställning hos mig själv. Klarna är grymt viktigt att det funkar.,

    Obs, jag kollade precis innan jag skrev posten, när du skrev kan det självklart ha legat nere, det vet inte jag.

    #123309
    Tomas
    Deltagare

    @DanielKarlsson 20162 wrote:

    Vi har använt Klarnas modul för Prestashop 1.4, har lagt ett mail till deras support men de svarar väl inte på en söndag så får väl otåligt vänta till imorgon.

    Richie, var tittar du någonstans?

    Jag hade en kund förra veckan som kontaktade mig (tack för det) då han fick felmeddelande när han valde Klarna. Har också Prestashop. Ringde Klarna och de upplyste om att ja vad var det nu det hette ”CP-klass” eller nåt behövde uppdateras i Prestahops modul. Ringde Prestaworks och de upplyste om att man bara behöver gå till ”moduler” välja aktuell klarnamodul och klicka på knappen spara så uppdateras den.

    Bra så, det kom igång efter det. Men enligt Klarna hade de gjort nån uppdatering/ändring 24 januari och som jag förstår det hade modulen behövt uppdaterats då också. Vore ju bra om man blev informerad om det.

    Hur som helst, testa att öppna modulen och klicka spara.

    #124750
    Louise Dahlborn
    Deltagare

    Hej Daniel,

    Vilken modul av Prestashop använder du? Felet beror troligtvis på att du använder en annan version av Prestashop än den som vår modul är utvecklad för.

    Kontakta gärna mig och mina kollegor på telefon 08-120 282 17 så hjälper vi dig direkt.

    Mvh
    Louise Dahlborn, Klarna

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.