Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Faktura/Konto – NORGE
- Detta ämne har 12 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av bigfish.
-
FörfattareInlägg
-
10 april, 2013 kl. 11:27 #99929familjesmyckenDeltagare
Hej,
har någon erfarenhet av att använda Klarna faktura i Norge? Och i så fall hur tycker ni att det fungerar?
Har ni stött på problem med att varan kommer fram efter att fakturans sista betaldag har gått ut?Vi funderar på att utöka till denna betaltjänst för våra norska kunder men blev lite fundersam efter att ha pratat med en säljare på Klarna…
Hon sa att deras % avgift var hela köpbeloppet + moms. När jag sa att det är ju ingen moms till Norge sa hon att man kan göra hur som helst och att vissa kunder la på moms till Norge och andra inte. Hur gör ni?Tacksam för svar.
Mvh.
CharlottaKärlek kan bäras! familjesmycken.se gör namnsmycken sedan 2006
11 april, 2013 kl. 08:35 #162687kristina.amexopticsDeltagareVi har ingen erfarenhet heller, men vilken tjänst har ni tänkt skicka leveranser med till Norge Charlotta? Avgiften Klarna vill ha lät orimligt hög. Ska fråga dom om tjänster till resten av Norden eftersom vi också skickar en del.
11 april, 2013 kl. 12:17 #162701familjesmyckenDeltagareHejsan Kristina,
nä det verkar inte vara många som har någon erfarenhet…Idag när vi skickar till Norge använder vi oss av vanlig rekommenderad post. Har förstått att Skicka lätt ska introduceras till Norge också, och det kommer nog att bli billigare då när det är igång…
11 april, 2013 kl. 13:29 #162705Peo OlssonDeltagareVi använder Klarna som betalningsalternativ till våra norska kunder och det fungerar bra. Förstår inte varför dina kunder skulle få fakturan innan varorna? Leveranstiden är sällan mer 3-5 dagar om du använder Postens tjänster.
Posten varubrev fungerar till Norge nu så det kan ni ju prova, vi har skickat med den tjänsten c.a 1 månad utan problem.
11 april, 2013 kl. 15:10 #162708flennstromDeltagareVåra avgifter är alltid den totala summan, det är den summan som vi tar risk för och det är därför avgiften baseras på totalen. Så är det även för andra betalsätt. Till Norge behöver du inte redovisa moms. Men du kan ju fortfarande sälja inklusive moms om du vill. En vara som kostar 100 kr får då 20 kr extra i TB . Alternativet är att sänka priset till 80 kr för norrmän.
11 april, 2013 kl. 15:52 #162709JoelDeltagare@Peo Olsson 63283 wrote:
Posten varubrev fungerar till Norge nu så det kan ni ju prova, vi har skickat med den tjänsten c.a 1 månad utan problem.
Finns det något krav på minsta antal försändelser per dag till NO med Varubrev?
11 april, 2013 kl. 15:55 #162710ParvelitoDeltagare@Joel 63287 wrote:
Finns det något krav på minsta antal försändelser per dag till NO med Varubrev?
Nej, de kan man skicka hur få och hur sällan som helst.
11 april, 2013 kl. 20:40 #162717sanmicDeltagarePassar på att haka på denna tråden lite.
Vi har precis kört igång Klarna faktura inom Sverige, men funderar på att lägga in på alla länder som funkar med Klarna, men det dök upp en fråga kring valutan.
Måste valutan i webshopen vara den lokala valutan i det landet där ”fakturaordern” kommer ifrån eller funkar det med svenska kronor?
Känns lite drygt å sätta upp ett gäng extra multishoppar bara för att få ”rätt” valuta lixom.12 april, 2013 kl. 06:30 #162718flennstromDeltagareFörsäljningen måste vara i lokal valuta. Så Norge måste sälja i NOK, Finland i EUR osv.
12 april, 2013 kl. 11:58 #162730 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.