Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Faktura & Checkout
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år sedan av swed.
-
FörfattareInlägg
-
21 oktober, 2014 kl. 06:59 #102167E-RollupDeltagare
Är det någon som har erfarenhet av att ha Klarnas båda lösningar? vi tycker det verkar rörigt då vi främst är B2B men en hel del orders blir Consumer och vi måste kunna ta betalt av alla och med Klarna verkar det komplicerat på b2b..
först måste fakturaadress vara samma som leveransadress, något som inte alls fungerar för oss… finns det lösning?
Måste man ha två olika kassor när det är checkout eller faktura?
Kort verkar inte fungera på Fakturasidan och då måste även en företagskund som vill betala med kort slussas till checkout på privatsidan där org nummer inte fungerar utan ska vara personnummer….
En sista fråga blir: hur gör man för att större företag och kommuner ska få med sitt referensnummer eller dyl på fakturan.. idag skriver de det i ett fritextfält men detta läser ju inte Klarna som vill vi manuellt ska gå in på varje kund och göra detta vilket är oacceptabelt….
Den som har erfarenhet från Klarna och både B2B och B2C får gärna skriva o hjälpa oss och får gärna en RollUp för besväret:)
21 oktober, 2014 kl. 18:56 #176595swedDeltagareDet finns en uppsjö av betallösningar så varför Klarna? Efter att ha läst deras villkor, både för detaljister och konsumenter blev deras tjänster ointressanta. Klarna engagerar man väl först när kunderna uttryckligen vill ha den lösningen – eller? Av din beskrivning att döma förefaller det ha gått smått med att skapa bra lösningar fast de under lång tid sagt att de jobbar hårt med den saken.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.