Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout och bortfall i Analytics
- Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 7 månader sedan av gustalero.
-
FörfattareInlägg
-
25 mars, 2014 kl. 19:59 #101582gustaleroDeltagare
Hallå!
Vi har kört Klarna checkout ett tag och upptäckte att vi har ett bortfall på 24 % av ordrana de senaste 5 dagarna i google analytics.
Hur stort är ett normalt bortfall?
Hur ser bortfallet ut för er som kör ”vanlig kassa”?
Är det någon fler som har bekymmer med bortfall av ordrar?
Spårningen känns som en hygienfaktor och det är ju det underlag man har för olika beslut. Känns en aning frustrerande.
25 mars, 2014 kl. 20:01 #173792gustaleroDeltagareFör den som vill kolla och inte riktigt vet så kan man alltid jämföra ordrarna man har i butiken med de ordrar som finns om man klickar så här i Google Analytics
Konverteringar >> E-handel >> Transaktioner
Går även att sortera dem i nummer ordning om man trycker på transaktioner. Och så kan man ju alltid visa fler rader än 10 med.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.