Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – norska kunder
- Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år, 3 månader sedan av PROfertil.
-
FörfattareInlägg
-
14 september, 2020 kl. 11:46 #105348PROfertilDeltagare
Hej, använder Klarna Checkout & WooCommerce i en svensk shop med norskt tillägg
Funkar klockrent för svenska kunder men inte för norska
KCO envisas med att vilja ha en leveransadress i Sverige (dialogen är på norska!) trots att allt annat verkar ok; skapat ”norska” kopior på alla sidor, avtal m Klarna för Norge, norsk valuta ok, orderläggningen funkar tills checkout, även kontroll av norskt personnummer, adress m m men köpet kan inte fullföljas pga av något som tydligen fattas. Någon som har tips eller råkat ut för liknande
Tacksam för alla tips!
14 september, 2020 kl. 18:01 #187000PROfertilDeltagareKan nu svara själv, kanske bra om någon annan råkar ut för samma problem
Om man i KCO för WooCommerce checkar i rutan ”Tillåt separat leveransadress” under fraktinställningar så måste man se till att även kontot hos Klarna för Norge har en inställning som tillåter detta, annars fungerar det inte att slutföra betalningen. Det var felet i mitt fall, det var missat
Så nu får man köra utan att rutan är checkad eller vända sig till Klarna och få det fixat!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.