Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Checkout – norska kunder

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105348
    PROfertil
    Deltagare

    Hej, använder Klarna Checkout & WooCommerce i en svensk shop med norskt tillägg

    Vaara produkter

    Funkar klockrent för svenska kunder men inte för norska

    KCO envisas med att vilja ha en leveransadress i Sverige (dialogen är på norska!) trots att allt annat verkar ok; skapat ”norska” kopior på alla sidor, avtal m Klarna för Norge, norsk valuta ok, orderläggningen funkar tills checkout, även kontroll av norskt personnummer, adress m m men köpet kan inte fullföljas pga av något som tydligen fattas. Någon som har tips eller råkat ut för liknande

    Tacksam för alla tips!

    #187000
    PROfertil
    Deltagare

    Kan nu svara själv, kanske bra om någon annan råkar ut för samma problem

    Om man i KCO för WooCommerce checkar i rutan ”Tillåt separat leveransadress” under fraktinställningar så måste man se till att även kontot hos Klarna för Norge har en inställning som tillåter detta, annars fungerar det inte att slutföra betalningen. Det var felet i mitt fall, det var missat

    Så nu får man köra utan att rutan är checkad eller vända sig till Klarna och få det fixat!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.