Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
12 januari, 2017 kl. 15:26 #183077folke123Deltagare
Hej, vi kör klarna just nu i testläget och har hittat ett par grejer vi inte förstår (eller så beror de på just att vi ligger i testläge)
1) När man gör ett köp så får man som kund inget mail (t.ex med sin faktura) men vi kan se fakturorna i online.testdrive.klarna
2) Jag kan inte se alternativet banköverföring som betalningsalternativ. (Eller det syns som ett alternativ innan man fyllt i sina personliga uppgifter men inte sen när man faktiskt ska välja hur man betalar)
3) Trots att jag har rutan ”Kom ihåg mig på den här enheten” ikryssad så fylls inte mina uppgifter i automatiskt om jag försöker göra ett nytt köp. (dvs köper en gång och sen går in på vår sida för att förnya min bevakning och köpa igen)
EDIT:
Om någon vill gå in och titta på vår klarna lösning så ligger den på https://snabbostad.se/users/klarna
(den är i testläge så inga skarpa köp görs, dock är Payson aktivt även på den sidan)13 januari, 2017 kl. 12:21 #183081blazernDeltagare@folke123 89065 wrote:
Hej, vi kör klarna just nu i testläget och har hittat ett par grejer vi inte förstår (eller så beror de på just att vi ligger i testläge)
1) När man gör ett köp så får man som kund inget mail (t.ex med sin faktura) men vi kan se fakturorna i online.testdrive.klarna
2) Jag kan inte se alternativet banköverföring som betalningsalternativ. (Eller det syns som ett alternativ innan man fyllt i sina personliga uppgifter men inte sen när man faktiskt ska välja hur man betalar)
3) Trots att jag har rutan ”Kom ihåg mig på den här enheten” ikryssad så fylls inte mina uppgifter i automatiskt om jag försöker göra ett nytt köp. (dvs köper en gång och sen går in på vår sida för att förnya min bevakning och köpa igen)
EDIT:
Om någon vill gå in och titta på vår klarna lösning så ligger den på https://snabbostad.se/users/klarna
(den är i testläge så inga skarpa köp görs, dock är Payson aktivt även på den sidan)1. Fakturan skickas inte förrän du aktiverar ordern i Klarna, detta för att kunden inte ska få fakturan flera dagar innan leverans. Om det är en orderbekräftelse du ska skicka ut så görs detta inte genom Klarna utan genom din plattform istället.
2. Tror detta beror på hur det är konfigurerat och uppbyggt, men i de flesta fall väljer du betalsätt efter att du klickat på slutför köp.
3. Antingen beror det på testläget eller också är det väl webbläsaren som strular gissar jag.
13 januari, 2017 kl. 12:44 #183082NikolaDeltagare@folke123 89065 wrote:
Hej, vi kör klarna just nu i testläget och har hittat ett par grejer vi inte förstår (eller så beror de på just att vi ligger i testläge)
1) När man gör ett köp så får man som kund inget mail (t.ex med sin faktura) men vi kan se fakturorna i online.testdrive.klarna
2) Jag kan inte se alternativet banköverföring som betalningsalternativ. (Eller det syns som ett alternativ innan man fyllt i sina personliga uppgifter men inte sen när man faktiskt ska välja hur man betalar)
3) Trots att jag har rutan ”Kom ihåg mig på den här enheten” ikryssad så fylls inte mina uppgifter i automatiskt om jag försöker göra ett nytt köp. (dvs köper en gång och sen går in på vår sida för att förnya min bevakning och köpa igen)
EDIT:
Om någon vill gå in och titta på vår klarna lösning så ligger den på https://snabbostad.se/users/klarna
(den är i testläge så inga skarpa köp görs, dock är Payson aktivt även på den sidan)Hej!
Ovanstående beror på att ni pekar KCO mot testservern/test mode, detta ändras/löser sig när ni går över till liveläge.
Hör gärna av dig om du har några frågor om integrationen.
Mvh
Nikola Mitic
Implementation Manager
Klarna2 juni, 2017 kl. 09:50 #183569fredrikjDeltagareHej
Vi har KCO i Magento genom koppling från Vaimo.
Då läggs ju KCO upp som ett betalsätt i Magento men till skillnad från andra betalsätt finns inte möjligheten att ange en titel. Detta orsakar problem för mig…
I visma dit vi skickar alla beställningar måste ju betalsättet finnas och vi måste döpa det till samma som i Magento för att syncen ska veta vad som är vad. Detta blir ju svårt när betalsättet inte har något namn :SHar någon stött på detta och hittat en lösning?
31 oktober, 2018 kl. 18:26 #185764PederDeltagareNågon som vet om man fortfarande kan ha en separat kortaktör när man kör med Klarna Checkout i butiken eller om Klarna är en helhetslösning? Jag känner nämligen att en del kunder vill ha traditionell kortbetalning med bankid.
31 oktober, 2018 kl. 18:50 #185765danielanderssonDeltagare@Peder 92850 wrote:
Någon som vet om man fortfarande kan ha en separat kortaktör när man kör med Klarna Checkout i butiken eller om Klarna är en helhetslösning? Jag känner nämligen att en del kunder vill ha traditionell kortbetalning med bankid.
KCO har kortbetalning också, varför försöka använda något annat?
31 oktober, 2018 kl. 20:39 #185766PederDeltagare@danielandersson 92851 wrote:
KCO har kortbetalning också, varför försöka använda något annat?
Det ligger något i det, är lite i valet och kvalet eftersom kortbetalningen med Klarna är dubbelt så dyr som min närvarande, men samtidigt kanske Klarna ökar konverteringen.
1 november, 2018 kl. 06:50 #185767Jimmy OstromDeltagareJa kan du ha det i din plattform är det inga problem, jag kör så. Tror dock man måste ha Klarna som första alternativ enligt kontrakt (men jag kan ha fel).
@Peder 92850 wrote:
Någon som vet om man fortfarande kan ha en separat kortaktör när man kör med Klarna Checkout i butiken eller om Klarna är en helhetslösning? Jag känner nämligen att en del kunder vill ha traditionell kortbetalning med bankid.
1 november, 2018 kl. 08:33 #185768Katrin LundgrenDeltagareCheckouten tar ju över kassan så att ha andra betalalternativ tillsammans med den blir sällan bra. I checkouten har du kort redan så jag ser inte att du behöver något annat. Som jag ser det antingen satsar man all in på en checkout eller så väljer man att göra sin egen kassa med faktura, kort och direktbetalning. Jag själv gillar chekout när jag handlar och jag älskar den än mer när jag är handlare och bokför. det tar sååå mkt mindre tid än med olika betalsätt och tid är pengar.
7 april, 2021 kl. 11:26 #187487niotekerDeltagareHej!
Jag har en prestashop-lösning. Jag använder prestaworks Klarna Checkout. Det skulle vara kanon om jag kunde lägga till andra betallösningar i utcheckningen också, men jag upplever det som att Klarna ”tar över” hela utcheckningen. De andra lösningar finns inte ens med för att kunna välja. Någon som kan bringa klarhet i detta?
Tack på förhanden 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.