Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
3 oktober, 2014 kl. 13:55 #176383AntonIjasDeltagare
@maeniklas 79365 wrote:
Hänger inte så mycket här, och har inte kunnat svara tidigare därför…
Grejen är den att genom att du inte kan connecta formuläret i KCO med Cookie connect så kan du inte få url spårning på användaren. Vi har också många kunder som vi hjälper med abandonment program, vissa har KCO och andra har det inte, vi har även kunder som haft egen checkout och sen bytt till KCO så jag har full insikt.
Självklart så kör vi även abandonment program även på de som har KCO men som sagt, genom att det är klarnas formulär och man inte kommer åt att modifiera scripten så går det ju inte att koppla e-postadressen till besökta url:er och då missar man ju i personaliseringen av abandonment mailet…
Hej,
Som Katrin skriver så har det alltid varit möjligt att komma åt den information som kunden skrivit in i Klarna Checkout. Däremot har vi under hösten gjort det ännu lättare genom att ni nu kan använda ett Javascript API som tillåter er att få data skickat till er allt eftersom det fylls i.
Dokumentation på hur ni får till en riktigt bra integration med Klarna Checkout och abandoned cart hittar ni här:
Retargeting – Klarna DevelopersJag hoppas att detta underlättar integrationen med er abandoned cart programvara.
Har du några frågor kring detta så får du gärna kontakta vår integrationsavdelning på integration@klarna.com.
Mvh
Anton Ijäs
Klarna AB6 oktober, 2014 kl. 23:39 #176416ake125Deltagare”Javascript API som tillåter er att få data skickat till er allt eftersom det fylls i”
Vart finns dokumentation på detta?
7 oktober, 2014 kl. 08:27 #176417AntonIjasDeltagare@ake125 79473 wrote:
”Javascript API som tillåter er att få data skickat till er allt eftersom det fylls i”
Vart finns dokumentation på detta?
Det finns idag beskrivet som en del i dokumentationen för hur man integrerar Klarna med övergivna varukorgar (se steg 1):
Retargeting – Klarna DevelopersVi håller även på att se över strukturen på webbplatsen för att göra all information ännu mer lättillgänglig.
Mvh
Anton Ijäs
Klarna AB22 januari, 2015 kl. 21:51 #161077johanejohanssonDeltagareBumpar tråden lite med en fråga. Shopify + Klarna = ?
Har sett lite smått komiska utspel från båda sidor, som i båda fall pekar på den andra, och jag börjar undra om KCO någonsin kommer till plattformen? Shopify själva har sagt att de jobbar på att integrera Klarna sedan åtminstone 1,5 år tillbaka.
5 mars, 2015 kl. 13:54 #177710Erik ElmqvistDeltagareNågot nytt på fronten om när även företag kan handla via KCO?
5 mars, 2015 kl. 14:29 #177711MagentoDeltagareMed stor sannolikhet i Q2 har vi fått kommunicerat till oss.
5 mars, 2015 kl. 15:24 #177713Erik ElmqvistDeltagare@Magento 81814 wrote:
Med stor sannolikhet i Q2 har vi fått kommunicerat till oss.
Okej, får hoppas att det stämmer då! För det känns som att det har varit ”på gång” lite väl länge nu..
18 mars, 2015 kl. 16:06 #177837AllabildelarDeltagareI vilka fall man får tillbaka koden NO_RISK när man aktiverar en KCO-betalning med API:et? Vi har listat ut att den betyder att Klarna inte vill ta kreditrisken, och då känner vi att det kanske inte låter så säkert. Vad händer om kunden inte betalar?
Får vi betalt av Klarna vid den vanliga tidpunkten för dessa fakturor eller får vi vänta tills kunden betalat?
Vi har kunder som lagt beställningar på mellan 100 och 14000 kr, så det kan inte enbart vara på höga summor som vi läste oss till på webben. Betalningarna är skapade (reserverade) av kunderna i webbutiken och aktiveras av en säljare i säljarprogrammet.Vad är rekommenderat arbetssätt om aktiveringen returnerar NO_RISK? Kan jag kontrollera innan jag aktiverar om det kommer att bli en NO_RISK?
7 april, 2015 kl. 09:14 #178080Erik ElmqvistDeltagareNågon mer än jag som upplever grymt långa handläggningstider hos Klarna just nu? Eller är det bara vårt ärende som faller bort gång efter gång…?
Skickade in avtal för snart tre veckor för vår nya butik. Dessa blev godkända på studs, men sedan har inget hänt…
När jag pratar med en säljare så får jag bara svaret att det ”ligger hos integrationsavdelningen att starta upp kontot för vår nya butik”. Det ska vanligtvis bara ta ett par dagar enligt honom, men nu har det alltså dröjt veckor…
8 april, 2015 kl. 16:54 #178094MagnusJohanssonDeltagare@Allabildelar 81982 wrote:
I vilka fall man får tillbaka koden NO_RISK när man aktiverar en KCO-betalning med API:et? Vi har listat ut att den betyder att Klarna inte vill ta kreditrisken, och då känner vi att det kanske inte låter så säkert. Vad händer om kunden inte betalar?
Får vi betalt av Klarna vid den vanliga tidpunkten för dessa fakturor eller får vi vänta tills kunden betalat?Vad jag har fattat så får du inga pengar om kunden inte betalar. Däremot försöker Klarna driva in pengarna precis som vanligt. Rätta mig om jag har fel.
Vad jag inte förstår är varför NO_RISK uppstår. Är det om en kund exempelvis har missat att betala en annan faktura efter det att Klarna släppte igenom/godkände en order/reservation hos oss?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.