Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Checkout – frågor och svar

Visar 10 inlägg - 571 till 580 (av 621 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #173766
    danielandersson
    Deltagare

    @Lypsyl 76203 wrote:

    Vad är den totala kostnaden per faktura utöver 2,95% av det fakturerade beloppet?

    0 kr.

    En order på 100 kr kostar dig 2,95 kr.

    #173767
    flennstrom
    Deltagare

    @Lypsyl 76203 wrote:

    Hej,

    Jag har försökt få fram den totala kostnaden för KCO faktura. Enl. uppgift från deras hemsida gäller 3,995:- som startavgift, 599:- månadsavgift samt 2,95% per faktura.

    Vad jag inte får ihop är den fasta kostnaden per faktura. Jag förstår att det fungerar med enbart rörlig kostnad vid högre fakturerade belopp.

    Så in short: Vad är den totala kostnaden per faktura utöver 2,95% av det fakturerade beloppet?

    I Klarna Checkout är det en transaktionskostnad per order oavsett ordervärde. Du betalar alltså bara de 2,95% på orderbeloppet inkl moms per faktura. Det finns ingen fast del per transaktion. (I gamla Klarna Faktura finns det en fast del och en %, men så är det alltså inte i Klarna Checkout.)

    #173774
    Sejdelshoppen.se
    Deltagare

    @flennstrom 76209 wrote:

    Hej!
    Håller helt med dig, det borde fungera alldeles utmärkt.

    En svensk adress och ett norskt nummer borde fungera. Lösningen, innan vi ordnat problemet, är att ange ett fast telefonnummer. Då kommer aviseringen att behöva göras på papper och du kan lägga ordern.

    Tack för att du gjorde oss uppmärksamma på behovet!

    Svenskt och/eller ett norskt telefonnummer?

    #173881
    Richie72
    Deltagare

    Vi har lite problem i kopplingen mellan Klarna, Textalk och Specter. Så vissa finska fakturor går inte att aktivera i Specter på grund av någon öresavrundningsgrej.

    Samtliga tre parter tror jag jobbar på att lösa problemet och vad som strular har jag ingen aning om.

    Nu till problemet.

    När vi aktiverar fakturor i KCO Finland kan vi inte själva skriva ut fakturor, något som går när man aktiverar fakturorna genom Specter.

    Jag loggar in på Klarna, aktiverar ordern och fakturan. Men kan inte skriva ut fakturan. Jag kan bara skriva ut en följesedel.

    För mig är det här extremt irriterande. Jag vill kunna ge min kund den service det innebär att få en utskriven faktura i försändelsen om de vill, i ett nytt brev om de vill.
    Dessutom vill jag ha koll på de fakturor som min kund får när de handlar av mitt företag. Jag vill helt enkelt kunna skriva ut fakturan när jag vill och skicka till en kund.

    Överreagerar jag eller är det någon annan som också tycker att det är en brist?

    #173885
    Runns.se
    Deltagare

    Jag kan inte skriva ut några fakturor alls i KCO utan kunden får den enbart via mail. Vill kunden ha på papper så köper de till det vid köpet.

    #173887
    Joel
    Deltagare

    @Richie72 76353 wrote:

    Överreagerar jag eller är det någon annan som också tycker att det är en brist?

    Jag håller med dig om att det är ett problem, eller snarare ett systemfel hos Klarna att man inte kan göra det.

    Ett sätt att går runt det hela är att knappa in kundens OCR-nummer och personnummer på följande sida: https://klarna.com/sv/mina-sidor. Där kan du sedan välja att få fram fakturan som PDF och då skriva ut den…

    #173892
    Richie72
    Deltagare

    @Joel 76359 wrote:

    Jag håller med dig om att det är ett problem, eller snarare ett systemfel hos Klarna att man inte kan göra det.

    Ett sätt att går runt det hela är att knappa in kundens OCR-nummer och personnummer på följande sida: https://klarna.com/sv/mina-sidor. Där kan du sedan välja att få fram fakturan som PDF och då skriva ut den…

    Tack för bra svar.

    Tack även Runns för bra svar. Poängen är att jag tycker inte kunden ska behöva betala för en pappersfaktura, den skriver vi gärna ut och skickar med. Vi har många äldre kunder som till och med vill ha inbetalningskort ibland.

    #175839
    Sejdelshoppen.se
    Deltagare

    Går det att direktlänka in i KCO-admin från mitt egna adminsystem mha reservationsnummret och/eller butikens ordernummer?

    Jag vill helt enkelt kunna klicka på en länk i mitt system och då hamna i Klarnas system (i ett nytt fönster).

    #176000
    AntonIjas
    Deltagare

    @Sejdelshoppen.se 78754 wrote:

    Går det att direktlänka in i KCO-admin från mitt egna adminsystem mha reservationsnummret och/eller butikens ordernummer?

    Jag vill helt enkelt kunna klicka på en länk i mitt system och då hamna i Klarnas system (i ett nytt fönster).

    Hej,

    Jag heter Anton Ijäs och jobbar på Klarnas Integrationsavdelning.

    Tyvärr är processen för att länka direkt till en order i Klarna Online något mer teknisk än att bara använda reservationsnumret eller butikens ordernummer och kräver att man kan ändra vilka fält som plockas upp av webbshoppen. Detta är dock något som vi tittar på att förenkla. Jag gör ett försök att beskriva processen så får du höra av dig om du behöver hjälp.

    Det man kan göra är att spara under Klarna Checkout-orderns ID (i fältet reference) och sedan skapa en länk till Klarna Online utifrån detta ID. Länken skapas genom att omvandla värdet i reference från det hexadecimala värdet till siffror och sedan lägga in det i länken. Denna process beskrivs längst ned på denna sida under rubriken ”Find order in Klarna Online”:
    Acknowledge an order – Klarna Developers

    För att veta vart i Klarna Checkout-ordern som du hittar fältet reference kan du titta på denna lista (sök efter reference):
    Klarna Checkout – Klarna Developers

    Exempel:
    I fältet reference finns något som påminner om detta när du hämtar ordern: 1404CAD997D0F92E788D1BDE7D8

    Omvandlat till siffror blir det:
    25376742734306840688105772410840

    Länken till Klarna Online blir då:
    https://merchants.klarna.com/stores/{eid}/orders/25376742734306840688105772410840

    Vill du testa omvandla reference från exemplet ovan så kan du exempelvis prova denna länk:
    Binary/Decimal/Hexadecimal Converter

    Om du har några frågor så får du gärna kontakta mig på anton.ijas@klarna.com

    Mvh
    Anton Ijäs

    #176344
    maeniklas
    Deltagare

    @Kodmyran 75703 wrote:

    ähum, förstår inte riktigt vart du fått det ifrån, vi gör precis det i vår plattform fångar de som övergivit sin varukorg och kontaktar dem med erbjudanden eller mail om varför. Fungerar fin fint tillsammans med KCO

    Hänger inte så mycket här, och har inte kunnat svara tidigare därför…

    Grejen är den att genom att du inte kan connecta formuläret i KCO med Cookie connect så kan du inte få url spårning på användaren. Vi har också många kunder som vi hjälper med abandonment program, vissa har KCO och andra har det inte, vi har även kunder som haft egen checkout och sen bytt till KCO så jag har full insikt.

    Självklart så kör vi även abandonment program även på de som har KCO men som sagt, genom att det är klarnas formulär och man inte kommer åt att modifiera scripten så går det ju inte att koppla e-postadressen till besökta url:er och då missar man ju i personaliseringen av abandonment mailet…

Visar 10 inlägg - 571 till 580 (av 621 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.