Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
23 februari, 2014 kl. 07:30 #173119Katrin LundgrenDeltagare
@Sejdelshoppen.se 75397 wrote:
Kan vi på ett enkelt sätt skicka med en utskrift av fakturan till kund i samband med av vi skickar ut varorna?
Jag har för mig att jag sett något om det men just nu kan jag inte surfa mig till svaret.
Nej det går inte
23 februari, 2014 kl. 12:46 #173124Sejdelshoppen.seDeltagareJag kan inte använda API:et heller för att plocka fram det?
23 februari, 2014 kl. 15:14 #173126bslaskDeltagare@Sejdelshoppen.se 75397 wrote:
Kan vi på ett enkelt sätt skicka med en utskrift av fakturan till kund i samband med av vi skickar ut varorna?
Frågan är kanske varför du vill göra det? Är inte liksom halva iden med att sälja fakturan till .ex. Klarna att du slipper bekymmer med fakturautskick och indrivningen?
23 februari, 2014 kl. 16:17 #158518Sejdelshoppen.seDeltagareFörr fick kunden en pappersfaktura av oss. Nu får de en E-faktura. Gissa vem kunden kommer klaga på när något strular? Vi gillar nöjda kunder.
23 februari, 2014 kl. 16:47 #173129FredrikGustDeltagareVi skickar med information i följebrevet om vart den eventuella fakturan går att hitta. Man vet ju inte vilket betalsätt kunden valt i alla fall inte för mig annat än att logga in i klarna online och titta på varje enskild order.
Detta är framtiden med hur fakturor kommer distribueras. Bara att avceptera för kunderna eller betala med kort. Har kryssrutan med att få pappersfaktura försvunnit måntro?
Är själv en av dem som ofta åker på påminnelseavgiften för att man inte har rutinen i eposten att sortera undan fakturor en dag när det väller in en massa annan mail. Det går ju egentligen väldigt enkelt att fixa i epostprogrammet med en autmatisk taggning eller motsvarande.
Jag tror det handlar om en övergångsperiod nu innan alla accepterat att det är så här det går till. Har haft stora bryderier kring just detta innan vi körde igång med KCO. Har bara haft 2 klagomål på det sedan i november och båda gick att lösa genom genom att ändra datum och skicka ut faktura via post i efterhand. Jag vet att några kunder också talat med Klarnas kundtjänst kring fakturan och de som återkopplat till mig har varit nöjda med bemötandet och servicen de fått av Klarna.
24 februari, 2014 kl. 12:34 #173151Sejdelshoppen.seDeltagareVi kommer också skicka med information om fakturan i ett följebrev. Vi får se hur
det går.25 februari, 2014 kl. 02:31 #173178Flagstore.seDeltagareJag skickar numera med Klarnas följesedel (i pappersform) vid kco-order istället för min egen följesedel. Där på den från Klarna finns det ganska bra information. Känns bättre när själva betalinfon till kunden kommer direkt från Klarna och chansen ökar därmed också att de istället kontaktar Klarna vid tex strul runt fakturabetalning
2 mars, 2014 kl. 19:47 #173300LewollyDeltagareHar samma problem som en tidigare person med wordpress+woocommerce+klarna checkout.
Får bara en blank sida när man går till kassan. Min hemsida syns och knappen som man lägger till från klarna för att gå till woocommerce kassa kommer upp.
Någon som vet hur man kan lösa det?
4 mars, 2014 kl. 08:08 #173354maeniklasDeltagareVi hjälper e-handlare med abandonment program vilket innebär att vi på olika sätt fångar upp de som avbrutit köp och får dem att konvertera när de mognat i sitt köpbeslut. Detta är en av de bättre marknadsaktiviteterna för att öka konverteringsgraden i sin e-handel.
Klarna Checout är en fantastisk tjänst, men att man utesluter möjligheten för e-handlare fånga kundkorgsavhoppare och få dem att slutföra köpet kan väll inte vara meningen, det känns som ett steg tillbaka i utvecklingen ?
Mvh
Niklas Gustavsson
@maeniklas4 mars, 2014 kl. 09:18 #173356Katrin LundgrenDeltagare@maeniklas 75700 wrote:
Vi hjälper e-handlare med abandonment program vilket innebär att vi på olika sätt fångar upp de som avbrutit köp och får dem att konvertera när de mognat i sitt köpbeslut. Detta är en av de bättre marknadsaktiviteterna för att öka konverteringsgraden i sin e-handel.
Klarna Checout är en fantastisk tjänst, men att man utesluter möjligheten för e-handlare fånga kundkorgsavhoppare och få dem att slutföra köpet kan väll inte vara meningen, det känns som ett steg tillbaka i utvecklingen ?
Mvh
Niklas Gustavsson
@maeniklasähum, förstår inte riktigt vart du fått det ifrån, vi gör precis det i vår plattform fångar de som övergivit sin varukorg och kontaktar dem med erbjudanden eller mail om varför. Fungerar fin fint tillsammans med KCO
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.