Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
25 november, 2013 kl. 08:40 #170440flennstromDeltagare
Det stämmer, lösningen är att kombinera KCO med Klarna Faktura. Det är möjligt att ha båda samtidigt utan extra månadskostnader. Transaktionskostnaderna skiljer dock, KCO har endast en fast % medan Klarna Faktura har fast belopp + procent.
7 december, 2013 kl. 00:07 #170895lillvildaDeltagareSitter här och ska öppna upp en butik med wordpress/woocommerce. Jag är helt nybörjare på det här med att göra en ebutik men tycker ändå jag kommit en bit påväg och lärt mig en del. Därför att det tråkigt när det känns som jag faller på mållinjen av det här maraton som byggande av butiken har varit. Jag ska lägga in klarna checkout i min butik. Har woocommerce klarna gateway men det bara jäklas för mig. Jag har lagt in pluginet. Jag har kommit så pass långt att jag ställt in allt (tycker jag) enligt instruktionerna ….men när jag kommet till klarnas chekout är sidan är blank. Någon som har ett tips på vad som kan ha gått fel?
7 december, 2013 kl. 11:32 #170898JohanKDeltagareKolla din errorlog på ftpn
7 december, 2013 kl. 13:11 #170906Societic Hair SwedenDeltagare@lillvilda 72765 wrote:
Sitter här och ska öppna upp en butik med wordpress/woocommerce. Jag är helt nybörjare på det här med att göra en ebutik men tycker ändå jag kommit en bit påväg och lärt mig en del. Därför att det tråkigt när det känns som jag faller på mållinjen av det här maraton som byggande av butiken har varit. Jag ska lägga in klarna checkout i min butik. Har woocommerce klarna gateway men det bara jäklas för mig. Jag har lagt in pluginet. Jag har kommit så pass långt att jag ställt in allt (tycker jag) enligt instruktionerna ….men när jag kommet till klarnas chekout är sidan är blank. Någon som har ett tips på vad som kan ha gått fel?
Du har aktiverat Klarna Checkout och fyllt i Titel, Eid, Shared Secret and anpassad kassasida?
Även lagt till shortcoden till kassasidan?19 december, 2013 kl. 08:22 #171311karfoDeltagareOm man skickar paket med hemleverans eller till kundens jobb så tar inte ni kreditrisken ?
Korrekt ?
19 december, 2013 kl. 08:41 #171312flennstromDeltagare@karfo 73276 wrote:
Om man skickar paket med hemleverans eller till kundens jobb så tar inte ni kreditrisken ?
Korrekt ?
Jo det kan vi göra. Vi gör en bedömning på varje order och det beror på en mängd faktorer. Får kunden möjlighet att betala med faktura tar vi alltid kreditrisken, i de fall vi blir tveksamma kommer kunden att få betala med kort eller internetbank. Du kan själv pröva i Klarna Checkout genom att klicka på ”Ändra adress”-länken i formuläret. Se hur det ser ut på Nekad kredit i Klarna Checkout | eVERYTHING | eVERYTHING
28 december, 2013 kl. 18:34 #171507karfoDeltagare@flennstrom 73277 wrote:
Jo det kan vi göra. Vi gör en bedömning på varje order och det beror på en mängd faktorer. Får kunden möjlighet att betala med faktura tar vi alltid kreditrisken, i de fall vi blir tveksamma kommer kunden att få betala med kort eller internetbank. Du kan själv pröva i Klarna Checkout genom att klicka på ”Ändra adress”-länken i formuläret. Se hur det ser ut på Nekad kredit i Klarna Checkout | eVERYTHING | eVERYTHING
Tack för svaret !
Vill säga att jag är nöjd, hittills, med KCO. Nån kund som ringt å frågat över om de inte kunnat betala med kort (inte sett alternativen), men hoppas att ni i framtiden gör det ännu bättre för slutkunden.
11 januari, 2014 kl. 09:26 #171821Kai_ZegerDeltagareEn kund beställde varor i min webbutik i november månad via Klarna Checkout och valde att betala med faktura alternativet. Nu i januari 2014 kommer paketet i retur från DHL för att kunden inte hämtat ut sitt paket i tid. Jag tar kontakt med Klarna för att hjälpa mig med att kreditera fakturan och sedan skicka ut en ny faktura till kunden för outlöst postförskott. Inga problem med att kreditera den ursprungliga fakturan. Problemet kommer när jag ska göra en ny faktura för outlöst postförskott. Jag får besked via Klarnas system att ta kontakt med supporten när jag ska göra en ny faktura, vilket jag gör. Får besked från supporten att personnumret som kunden uppgett är felaktigt. Hur kan Klarna godkänna köpet innan om kundens personnummer är felaktigt redan från början?
Nu står jag där med fraktkostnader och returfrakts kostnader. Det svar jag får från Klarna är att ringa upp kunden och fråga efter deras personnummer. Vem lämnar ut sitt personnummer per telefon till en främling?
Vems är ansvaret? Är det Klarna som godkänt köpet från början eller mitt som försäljare att jaga ifatt kundens personnummer?13 januari, 2014 kl. 12:05 #171889flennstromDeltagareJag har undersökt ärendet och det verkar som kunden lagt en order med ett korrekt personnummer.
När du sedan vill fakturera för outlöst paket får vi ett personnummer som inte är korrekt. Är du säker på att du anger rätt personnummer när du skapar fakturan?13 januari, 2014 kl. 14:02 #171899Kai_ZegerDeltagare@flennstrom 73921 wrote:
Jag har undersökt ärendet och det verkar som kunden lagt en order med ett korrekt personnummer.
När du sedan vill fakturera för outlöst paket får vi ett personnummer som inte är korrekt. Är du säker på att du anger rätt personnummer när du skapar fakturan?Hej Fredrik,
Jag använder det personnummer jag fått av er på Klarna. På KCO kan jag inte se kundernas personnummer utan fått det via er när jag skulle fakturera för outlöst paket. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.