Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
19 november, 2012 kl. 08:18 #155734Katrin LundgrenDeltagare
@Björne 56028 wrote:
Nu har jag kanske missat någon info men har Klarna sagt när checkout kommer släppas, alltså ingen beta utan för alla?
Slutet på januari vill jag minnas att man sagt, den publika betan är i och för sig också för alla och det är den 22 nov.
19 november, 2012 kl. 22:05 #155783BjorneDeltagare@Kodmyran 56034 wrote:
Slutet på januari vill jag minnas att man sagt, den publika betan är i och för sig också för alla och det är den 22 nov.
ok, ganska snart då med andra ord. Får jag passa på att fråga dig om du haft kunder som inte fattat att dom beställde, (och då menar jag inte andra e-handlare som ville testa). Alltså att dom är van att det behövs mer än ett klick så att säga.
20 november, 2012 kl. 06:41 #155791Katrin LundgrenDeltagare@Björne 56094 wrote:
ok, ganska snart då med andra ord. Får jag passa på att fråga dig om du haft kunder som inte fattat att dom beställde, (och då menar jag inte andra e-handlare som ville testa). Alltså att dom är van att det behövs mer än ett klick så att säga.
Nej hitills ingen
21 november, 2012 kl. 15:35 #155854flennstromDeltagareÄven om många butiker helt riktigt underlättar för sina besökare genom att ta bort registreringskrav, så finns det många kunder som VILL logga in. Klarna Checkout ger möjlighet att föra över information från ehandelsplattformen till Klarna.
Om du har både epostadress och postnummer lagrat så behöver kunden inte fylla i några extra uppgifter. På Inloggade kunder i Klarna Checkout? kan du se hur det ser ut.
22 november, 2012 kl. 03:12 #155872Flagstore.seDeltagare@Flagstore.se 56026 wrote:
Kan man välja bort några betalsätt. Typ postförskott och förskottsbetalning. OM det nu blir implenterat. Eller måste man ta allt eller inget med KCO?
flennstrom?
22 november, 2012 kl. 06:30 #155874flennstromDeltagareKCO är en ”allt eller inget”-lösning som idag innehåller kort- och direktbankbetalning. Nästa milstolpe för nya funktioner i tjänsten är 1:a kvartalet 2013. Idag finns inga planer på att inkludera ytterligare betalsätt.
Så, din fråga är svår att svara på. Helt klart är att du inte kan välja bort tex kortbetalningen idag. Det man kan välja bort är om man vill köra kampanjer tex julkampanj.
22 november, 2012 kl. 06:36 #155875DavidWiggDeltagareVar det idag det skulle släppas in lite fler butiker till KCO?
Gäller detta för utvalda ehandlare eller en bredare skara?
22 november, 2012 kl. 06:48 #155876flennstromDeltagareDet stämmer. Det kommer ett meddelande om vilka plattformar som har en färdig integration av KCO under dagen. Håll ögonen öppna helt enkelt
22 november, 2012 kl. 07:40 #155878pyhobbyDeltagareJag har lite olika småfunderingar, numrerar för enkelhetens skull.
1. I KCO kan man vad jag sett inte se några produkter, bara en totalsumma. Är detta skrivet i sten eller kan man välja att visa varukorgens innehåll i kassan?2. Hur ser det ut i KCO om man har fler fraktalternativ?
3. Hur ser det ut i KCO om man har rabattkodsfunktion?
Detta är en viktig punkt för mig. Att funktionen finns förutsätter jag, det är mer möjligheten att själv påverka utseendet/texten som jag funderar kring.
Jag vill exempelvis inte att det ska stå rabattkod, kampanjkod osv. i kassan.
I min nuvarande butik har vi medvetet valt att kalla rabattkodsfunktionen för ”Presentkort”. känner på mig att man minskar andelen ”rabattkodsgooglande” kunder ordentligt på detta viset.4. I dagsläget skickar jag med kvitton till kunder som betalar direkt med kort och fakturor till kunder som väljer faktura. I KCO kommer jag inte kunna se vad kunden valt för betalsätt. Hur hanterar vi detta? Att fakturorna skickas via mejl har jag förstått, kommer det även skickas kvitton via mejl till kunden efter aktivering av köpet?
22 november, 2012 kl. 13:03 #155896flennstromDeltagare1. I KCO kan man vad jag sett inte se några produkter, bara en totalsumma. Är detta skrivet i sten eller kan man välja att visa varukorgens innehåll i kassan?
Varukorgen är inte en del av KCO utan ligger kvar i din plattform. Du kan visa varukorgen ovanför eller bredvid KCO tex.2. Hur ser det ut i KCO om man har fler fraktalternativ?
Alla val som påverkar totalsumman lägger man ovanför kassan. Ett sätt att göra det är som visas på Hur hanteras fraktsätt i Klarna Checkout? | eVERYTHING. Själva logiken för fraktsätt och utlämningsställe är inte en del av KCO. Däremot kan KCO ta emot exvis postnummer från plattformen för att undvika dubbelinmatning.3. Hur ser det ut i KCO om man har rabattkodsfunktion?
Detta är en viktig punkt för mig. Att funktionen finns förutsätter jag, det är mer möjligheten att själv påverka utseendet/texten som jag funderar kring.
Jag vill exempelvis inte att det ska stå rabattkod, kampanjkod osv. i kassan.
I min nuvarande butik har vi medvetet valt att kalla rabattkodsfunktionen för ”Presentkort”. känner på mig att man minskar andelen ”rabattkodsgooglande” kunder ordentligt på detta viset.
Rabattkoder är inte en del av KCO, rabattkoder/presentkort stöds genom att man kan lägga till rader i ordern som märks som ”Discount” och är minusbelopp. Så du har full kontroll över utformningen av rabattkoder. Ett sätt att lösa det är:Så här funkar rabattkoder i Klarna Checkout | eVERYTHING4. I dagsläget skickar jag med kvitton till kunder som betalar direkt med kort och fakturor till kunder som väljer faktura. I KCO kommer jag inte kunna se vad kunden valt för betalsätt. Hur hanterar vi detta? Att fakturorna skickas via mejl har jag förstått, kommer det även skickas kvitton via mejl till kunden efter aktivering av köpet?
Ja -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.