Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
28 september, 2013 kl. 07:30 #168425Runns.seDeltagare
@flennstrom 69681 wrote:
Jag tittade på din kassa och ett tips till dig Runns.se är att döpa om betalsättet från Klarna Checkout till ”Faktura , kort- och bankbetalning för privatpersoner. 0 kr avgift” eller motsvarande.
Kan pröva det, väldigt få kunder som vet vad KCO/Klarna är
9 oktober, 2013 kl. 22:03 #168887Richie72DeltagareNågon som vet hur det fungerar med Klarna Checkout i andra länder? Har någon provat?
Fredrik, informationen på er hemsida säger så här:I vilka länder kan man använda Klarna Checkout?
Klarna Checkout kan man använda i Sverige. Flera länder planeras att läggas till under 2013.Nu är 2013 snart slut, hur går det?
10 oktober, 2013 kl. 05:34 #168900flennstromDeltagareHej!
Du kan använda Klarna Checkout i Norge och Finland, förutom Sverige.Det som behövs är ett tilläggsavtal för respektive land och att du skickar in rätt landskod till oss för den kund som ska betala i respektive land. Integrationen är alltså enkel.
10 oktober, 2013 kl. 06:39 #168902pyhobbyDeltagareOm man säljer till Norge med KCO, krävs det att man visar NOK i butiken/kassan då?
10 oktober, 2013 kl. 06:53 #168888flennstromDeltagareSumman som skickas in till oss måste vara i NOK. Du kan förstås ha samma pris i absoluta kr i både SE och NO men den norska kunden kommer att betala i NOK och den svenska i SEK. En valutavinst för dig, men erbjudandet till kunden blir ju i motsvarande grad sämre förstås.
4 november, 2013 kl. 11:28 #169628JohanKDeltagareHej .
Ibland händer det att vi får en extra order gjord i vårt system (inte i klarnas system)
Inte alltid, och jag har inte kunnat reproducera felet själv.
Vad är det som kan göra detta?
Nån som har haft liknande problem?
Edit: detta gäller bara när kund väljer kort och internetbankbetalning??
12 november, 2013 kl. 12:13 #169966SamDeltagareVi har Textalk och har gått över till KCO för en månad sen. Det gick smidigt och funkar bra så länge. Det är för tidigt än att prata om konverteringsförändringar för Sverige (rullar som vanligt) men konverteringen i Tyskland och Danmark har gått ner rejält. Samma gäller för övriga världen. Trafiken ligger på samma nivå men avhopp i kassan har ökat.
Det enda slutsats jag kan dra är att utländska kunder blir förvirrade i kassan och hoppar av. Anledningen till det är att Klarna har valutastöd bara för SEK och eftersom den är förvald betalningsmetod (kravet från Klarna) förvandlas alla belopp i SEK framme i kassan vilket jag tror kan vara irriterande för utländska (i synnerhet tysktalande) kunder. Först när man väljer kortbetalning som betalningsmetod då kan man välja valuta och då visas priset och frakten i EUR som enda alternativ mot SEK. Här uppstår sen ett annat problem eftersom vi har Payson som alternativ för kortbetalning för utländska kunder. Payson har stöd bara för SEK och EUR (alltså inte för DKK och USD) och deras betalningsformulär finns bara på svenska, finska och engelska (dvs. skit i tysktalande kunder, de är bara typ 100 miljoner, obetydlig marknad att satsa på…).
Tacksam för alternativa förslag.
Sam12 november, 2013 kl. 12:24 #169970MagentoDeltagare@Sam 71714 wrote:
Vi har Textalk och har gått över till KCO för en månad sen. Det gick smidigt och funkar bra så länge. Det är för tidigt än att prata om konverteringsförändringar för Sverige (rullar som vanligt) men konverteringen i Tyskland och Danmark har gått ner rejält. Samma gäller för övriga världen. Trafiken ligger på samma nivå men avhopp i kassan har ökat.
Det enda slutsats jag kan dra är att utländska kunder blir förvirrade i kassan och hoppar av. Anledningen till det är att Klarna har valutastöd bara för SEK och eftersom den är förvald betalningsmetod (kravet från Klarna) förvandlas alla belopp i SEK framme i kassan vilket jag tror kan vara irriterande för utländska (i synnerhet tysktalande) kunder. Först när man väljer kortbetalning som betalningsmetod då kan man välja valuta och då visas priset och frakten i EUR som enda alternativ mot SEK. Här uppstår sen ett annat problem eftersom vi har Payson som alternativ för kortbetalning för utländska kunder. Payson har stöd bara för SEK och EUR (alltså inte för DKK och USD) och deras betalningsformulär finns bara på svenska, finska och engelska (dvs. skit i tysktalande kunder, de är bara typ 100 miljoner, obetydlig marknad att satsa på…).
Tacksam för alternativa förslag.
SamKlarna Checkout hanterar SEK, NOK och EURO. Vet inte vad du fått det ifrån att den bara hanterar SEK?
12 november, 2013 kl. 12:35 #169971SamDeltagare@Magento 71718 wrote:
Klarna Checkout hanterar SEK, NOK och EURO. Vet inte vad du fått det ifrån att den bara hanterar SEK?
Från Textalks support imorse:
”Hej,
Klarna Checkout stöder bara SEK och därför ändras valutan per automatik till SEK.”12 november, 2013 kl. 13:07 #169976Richie72DeltagareSam, om du kör multishop kan du ha olika betalningsalternativ på olika marknader. Då kan du ha KCO i Sverige och vanliga Klarna i Finland och kortbetalning till Tyskland (till exempel).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.