Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
26 september, 2013 kl. 05:08 #168299pyhobbyDeltagare
@flennstrom 69526 wrote:
Ang KCO för företag så kommer vi att få vänta på det. Allt är en fråga om prioriteringar så även om vi förstår att många väntar på det så kommer vi att få se KCO i andra länder före B2B. Jag har ingen tidpunkt som jag kan dela med mig av dock.
Betyder det att tidigare prognoser att det skulle vara klart i slutet av 2013 då inte gäller längre?
Vi är ruggigt nöjda som helhet med KCO, men det är den där lilla sista biten jag inte riktigt gillar, avsaknad av b2b samt startavgifter till varje enskilt land man vill lägga till ger en lite bitter eftersmak.
Nu väger det positiva över ordentligt för vår del i alla fall, det bara gnager lite och det känns inte helt rätt.
Se till att fixa b2b och ta inte ut startavgifter från kunder ni vet levererar köp så slutar det knaga i mig;)
26 september, 2013 kl. 05:54 #168301danielanderssonDeltagare@Flagstore.se 69671 wrote:
Jo Klarna hade då möjligheten att erbjuda 30dagar mot företag enl flennstrom i en debatt här i tråden, ett större antal sidor tillbaka.
Dock när jag ringde igår och ville få till 30dagar mot företag så ville Klarna nu ha lika för alla, dvs 14dagar 😡Ni kan inte ha två konton hos Klarna då? Ett för privatpersoner med 14 dagar och ett för företag med 30 dagar?
Vet att det har fungerat tidigare.
26 september, 2013 kl. 05:56 #168302flennstromDeltagareHärligt att höra att du är ruggigt nöjd med KCO som helhet!
B2B kommer inte att komma under 2013 till förmån för fler nya länder.
26 september, 2013 kl. 06:32 #168304Runns.seDeltagare@flennstrom 69676 wrote:
Härligt att höra att du är ruggigt nöjd med KCO som helhet!
B2B kommer inte att komma under 2013 till förmån för fler nya länder.
Surt, vi har två klarna i kassan vilket rör till det för kunder då massor av kunder tar företagsfakturan istället för KCO. Om ni vill få fler att använda KCO så se till att lösa detta snarast. Detta är viktiga än fler länder, bättre att få det funktionellt i sverige först.
26 september, 2013 kl. 07:06 #168307flennstromDeltagareJag tittade på din kassa och ett tips till dig Runns.se är att döpa om betalsättet från Klarna Checkout till ”Faktura , kort- och bankbetalning för privatpersoner. 0 kr avgift” eller motsvarande.
26 september, 2013 kl. 11:03 #168326Richie72DeltagareNu har vi implementerat Klarna Checkout i vår butik.
Vi använder Textalk i kombination med Specter. Integrationen gick väldigt enkelt (även om vi borde kontaktat Specter innan vi gick live).
Vi har också fått lite riktiga beställningar så vi vet att det fungerar. Väldigt smidigt måste jag säga.
26 september, 2013 kl. 11:03 #168327Flagstore.seDeltagare@lunarmys 69675 wrote:
Ni kan inte ha två konton hos Klarna då? Ett för privatpersoner med 14 dagar och ett för företag med 30 dagar?
Vet att det har fungerat tidigare.
Jo som sagt, tidigare har det tydligen fungerat men inte nu!
27 september, 2013 kl. 11:02 #168376pyhobbyDeltagare@Runns.se 69678 wrote:
Surt, vi har två klarna i kassan vilket rör till det för kunder då massor av kunder tar företagsfakturan istället för KCO. Om ni vill få fler att använda KCO så se till att lösa detta snarast. Detta är viktiga än fler länder, bättre att få det funktionellt i sverige först.
Nu skulle såklart implementering av b2b lösa delar av era problem, men jag tror nog att en del av problemen skulle kunna lösas av er butiksleverantör.
Vi kör också KCO och har inte upplevt samma problem, men om man kikar på hur vår kassa ser ut och jämför med er är det stora skillnader.Jag kanske är hemmablind, men jag tycker min leverantör (Talex) har gjort ett riktigt bra jobb och jag tycker vår kassa ser betydligt renare och tydligare ut. Vad säger ni andra?
Vi har gjort några mindre justeringar i vår kassa så den är inte exakt som ”standardversionen”.
Jag gillar framför allt att man skalat bort vänster och högermenyn och bara fokuserar på att kunden ska lägga sin beställning.
Styrkan med KCO ska ju vara enkelheten, tycker nog det ser lite väl komplicerat ut i vissa butiker. Nu har jag ju inga A/B tester som grund för mina tankar, men jag känner mig övertygad om att KCO är en riktig konverteringshöjare om kassan används rätt. Men är inte lika övertygad om man kör som det ser ut i Textalks butiker (vet inte om det är vissa eller alla och hur mycket ni själva kan påverka).Ni som har Textalk, sitter ni fast med ett standardutseende för kassan eller har ni möjlighet att göra förändringar?
27 september, 2013 kl. 12:35 #168380Richie72Deltagare@pyhobby 69758 wrote:
Jag kanske är hemmablind, men jag tycker min leverantör (Talex) har gjort ett riktigt bra jobb och jag tycker vår kassa ser betydligt renare och tydligare ut. Vad säger ni andra?
Jag håller med, ser riktigt snyggt ut.
28 september, 2013 kl. 07:28 #168424Runns.seDeltagare@pyhobby 69758 wrote:
Ni som har Textalk, sitter ni fast med ett standardutseende för kassan eller har ni möjlighet att göra förändringar?
Textalk har sedan två år tillbaka jobbat på en uppdatering av kassan men den ser aldrig ut att bli klar. Vi skulle bytt leverantör i januari men svårheten att flytta över bilder med produkter gjorde att vi gör det efter nyår…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.