Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
21 augusti, 2013 kl. 12:51 #167012Katrin LundgrenDeltagare
peppe75 även om vi har inte haft några problem med KCO på det sätt du beskriver så kan jag se att det ska kunna hända om kunden börjar gå bakåt i kassan med webbläsarens bakåtknapp och sedan försöker gå tillbaka igen för att byta betalsätt eller liknande, och att plattformsleverantören missat att spärra den möjligheten. Vi har kört KCO väldigt länge och inte alls upplevt de problemen du haft, så jag skulle snarare säga att det låter som problem med integrationen inte med KCO, men jag kan såklart ha fel
21 augusti, 2013 kl. 21:34 #167024Peppe75DeltagareKlarna jobbar på det. Fick ngr gratis månader som kompensation . Felet verkar ligga hos Textalk så de skulle prata med dem.
23 augusti, 2013 kl. 19:17 #167081Runns.seDeltagare@Peppe75 68222 wrote:
Klarna jobbar på det. Fick ngr gratis månader som kompensation . Felet verkar ligga hos Textalk så de skulle prata med dem.
Vi har en hel del ordrar som enbart finns i KCO och inte i Textalk som man får maila textalk när det händer och be dem köra igenom. Får hoppas att textalk fixar detta.
26 augusti, 2013 kl. 15:45 #167135Societic Hair SwedenDeltagareAlltid lika trevligt när Klarnas sover igenom sina egna kampanjer.
Ingen information vare sig till kunder eller butiker, inga villkor, logos eller marknadsföringsmaterial etc.
Bara en liten notis på Checkout sidan.
På hemsidan marknadsförs fortfarande Sommarkampanjen fast den upphörde förra månaden.26 augusti, 2013 kl. 16:51 #167137flennstromDeltagareVi skickade flera mail om sommarkampanjen till alla butikers registrerade epostadress. Både inför, under och inför avslutandet av kampanjen.
Har du inte fått dessa mail (eller våra månatliga nyhetsbrev) så kan det vara bra att du ringer oss och kontrollerar att vi har rätt epostadress till din butik.
Att inte hemsidan är uppdaterad har jag ingen ursäkt för.
26 augusti, 2013 kl. 17:14 #167138Societic Hair SwedenDeltagareNu gällde inte kritiken Sommarkampanjen utan Höstkampanjen.
26 augusti, 2013 kl. 19:17 #167141Peppe75DeltagareVa finns det en höst kampanj hade ingen aning. Inte fått något mail!!
27 augusti, 2013 kl. 05:40 #167150Mikkel79DeltagareIkke fått noe mail om höst kampanj heller nei.
27 augusti, 2013 kl. 05:51 #167151flennstromDeltagareNi har rätt, information om höstkampanjen har inte nått ut på samma sätt som sommarkampanjen. Beklagligt.
En av förbättringarna med Klarna Checkout är att kampanjer inte längre kräver byte av P-klasser. Det betyder att vi kan aktivera olika kampanjer för alla butiker. Och det är ju bra, men vi ska/borde självklart informera er butiker om när kampanjer startar och slutar så ni kan marknadsföra dem till era kunder.
Återigen så beklagar jag att vi inte lyckats göra detta på det sätt vi önskar denna gång.
27 augusti, 2013 kl. 17:32 #167163lenpDeltagare@flennstrom 68344 wrote:
Vi skickade flera mail om sommarkampanjen till alla butikers registrerade epostadress. Både inför, under och inför avslutandet av kampanjen.
Har du inte fått dessa mail (eller våra månatliga nyhetsbrev) så kan det vara bra att du ringer oss och kontrollerar att vi har rätt epostadress till din butik.
Att inte hemsidan är uppdaterad har jag ingen ursäkt för.
Dubbelkollade min mail nu men har inte sett till några mail angående sommarkampanj i år (hittar dock från förra året). Men jag får övriga mail inkl nyhetsbrev. Så något brister nog i utskicken… Nu har jag sett att det varit en sommarkampanj då mina kunder väljer det, men det har ju varit lite svårt att marknadsföra det
ps – inte heller något om höstkampanj!
mvh,
/L
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.