Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
19 augusti, 2013 kl. 23:06 #166958Societic Hair SwedenDeltagare
Även jag har haft problem med dubbla order i KCO.
Enligt kunder går köpet inte igenom, så försöker de igen och vips får blir bägge köpen godkända.20 augusti, 2013 kl. 11:40 #166970lenpDeltagareOckså fått några (Prestaworks). Jag tror inte det är Klarna eller plattformen som är orsak (direkt) utan kunden… Åtminstone några har sagt att man ’backat’ tillbaka för man ville inte betala med faktura utan med kort (missat att man faktiskt väljer kort på ’Tack’-sidan) för att sen bara godkänna köpet igen och då… sett att man där kan välja kortbetalning. Har i alla fall några som det blivit just så för, först ett fakturaköp och sen ett kortköp.
20 augusti, 2013 kl. 22:38 #166983Peppe75DeltagareJag har haft 2 dubbel ordrar denna vecka samt att jag inte kan skicka ordrar via klarnas hemsida. Error #100000: Tyvärr har ett fel inträffat. Vänligen kontakta Butikssupporten.
Så mycket fel på klarna checkout att jag starkt funderar gå över till Payson igen.
Är Klarna ett seriöst företag som släpper en ej färdig beta mot kund
21 augusti, 2013 kl. 04:53 #166987KockenDeltagare@Peppe75 68166 wrote:
Så mycket fel på klarna checkout att jag starkt funderar gå över till Payson igen.
Lycka till att byta till något annat under avtalets tid med Klarna!
21 augusti, 2013 kl. 06:13 #166989pyhobbyDeltagareVi har haft väldigt lite problem med KCO. Det som tagit mest tid för oss är kunder som anger fel mejladress. Payson gav oss betydligt mycket mer problem tidigare än vad KCO gör nu.
Dubbelordrar har vi inte fått några alls.
Peppe75: Vad säger Klarna om problemen ni upplever? Är det kända problem eller är det något som kan vara kopplat till er plattform?
Nu tror jag ju också att det blir svårt att komma ur avtalet med Klarna om du vill byta till Payson, om inte Klarna brustit i sitt ansvar dvs.
Hur ser er konvertering ut sedan ni gick över till KCO?
Vi ligger i dagsläget på +30% då det gäller konverteringen, både jämfört med tidigare del av året och jämfört med föregående period förra året. Dock inget A/B test gjort men en fingervisning om att det ser bättre ut med KCO för vår del i alla fall.
21 augusti, 2013 kl. 10:08 #166996MagnusJohanssonDeltagareJag får nog ta tillbaka det jag sa att felet ligger utanför Klarnas ansvar. Eller jag är inte riktigt lika säker längre. Vi fick en beställning den 13/8 till e-handelsplattformen men hos Klarna skapades det två beställningar i ”Inkommande”-vyn varav den ena nu är slutförd och ligger i ”Skickade”-vyn. Den andre ligger och skräpar i ”Inkommande”. Vi kör en egen e-handelsplattform + Specter.
21 augusti, 2013 kl. 10:11 #166997MagnusJohanssonDeltagare@pyhobby 68174 wrote:
Vi har haft väldigt lite problem med KCO. Det som tagit mest tid för oss är kunder som anger fel mejladress.
Idag väntar vi tills beställningen är skickad/slutförd för att sedan ringa och be Klarna manuellt ändra e-postadressen. Gör ni också så? Det är tråkigt att man själv inte bara kan ändra e-postadressen.
21 augusti, 2013 kl. 12:22 #167005MagentoDeltagareNu finns ju KCO till Finland, konverteringsökningarna kommer att hagla inom kort .
21 augusti, 2013 kl. 12:37 #167008pyhobbyDeltagare@MagnusJohansson 68193 wrote:
Idag väntar vi tills beställningen är skickad/slutförd för att sedan ringa och be Klarna manuellt ändra e-postadressen. Gör ni också så? Det är tråkigt att man själv inte bara kan ändra e-postadressen.
Japp, så gör vi också. Det är till och med så att beställningen måste vara markerad som skickad hos Klarna för att man ska kunna ändra e-postadressen.
Tror det är en detalj som Klarna jobbar på att lösa, för det måste vara ett ganska vanligt ärende för deras butikssupport.
21 augusti, 2013 kl. 12:41 #167010pyhobbyDeltagare@Magento 68201 wrote:
Nu finns ju KCO till Finland, konverteringsökningarna kommer att hagla inom kort .
Exakt;) Själv ställer jag mig dock utanför då jag inte vill punga upp en lax i startavgift när vi knappt har några köp från Finland. Norge kanske vi kör på, men det känns inte helt självklart med tanke på avgifterna. Tror det får vänta tills vi gör en riktig satsning internationellt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.