Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 2 månader sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
22 juli, 2013 kl. 08:05 #166067FredrikGustDeltagare
@flennstrom 67132 wrote:
För att vi ska ta bedrägeririsken måste butiken ha följt vår bedrägeripolicy (som varje butik kan se i Klarna Online), tex skickat försändelsen med en spårbar och försäkrad leveransmetod.
Det innebär rent konkret att man behöver skicka med DHL eller Posten mypack för att man som handlare inte ska drabbas. Många av oss skickar många försändelser med varubrev som inte räknas som en spårbar leveransmetod, vilket för mig är en kalkylerad risk på grund av prisskillnaden mot mypack.
23 juli, 2013 kl. 07:36 #166089Peppe75DeltagareKan nämna jag har fel på klarna varje vecka sen jag fick det. Dubbelfakturerade kunder, dubbla ordrar, från klarna. Internetbanken som inte fungerar, även då de sa allt var var klart då hade de inte ens aktiverat Swedbank vilket tog ngt halvår. Tog flera månader för klarna att fixa Swedbank utan att de sa något.. Fått fel medelanden flera gånger vilket gjort jag inte kunnat hantera ordrar på flera dar mm. Använder textalk.
”Så tycker du det är kul att dubbelkolla, sitta i telefonsupport, ringa kunder och be om ursäkt då är Klarna absolut något för er.”
Det är min erfarenhet och fakta som checkout kund
23 juli, 2013 kl. 07:44 #166091Jimmy OstromDeltagareMin och andras e-handlares med!!
Mycket strul så fort det är återköp som INTE är faktura eller delbetalning är erfarenheten.
@Peppe75 67160 wrote:
Kan nämna jag har fel på klarna varje vecka sen jag fick det. dubbelfakturerade kunder från klarna internetbank som inte fungerar, tog flera månader för klarna att fixa Swedbank utan att de sa något.. Fått fel medelanden flera gånger vilket gjort jag inte kunnat hantera ordrar på flera dar mm. Använder textalk
Det är min erfarenhet och fakta som checkout kund
23 juli, 2013 kl. 11:21 #166100flennstromDeltagareVi är medvetna om vikten att återbetalningar vid returer sköts så snabbt som möjligt. Vårt mål är att administrera en återbetalning inom 24 h (sen kan det beroende på banker etc ta längre tid innan kunderna har pengarna på sina konton).
För ca en vecka sedan fick vi en oväntad ökad volym av återbetalningar och vi hade upp till 7 dagars handläggning. För tillfället är vi ca 3 dagar efter och vi räknar med att vara helt ikapp i slutet på veckan.
31 juli, 2013 kl. 18:39 #166344Runns.seDeltagareNågon som vet när KCO ska börja funka på hela norden?
19 augusti, 2013 kl. 08:39 #166926Peppe75DeltagareSjukt vad klarna checkout är i betastadiet om jag vore er skulle jag vänta…. Duplicate på ordrar ofta ger extra jobb, dessutom så skyller så klart klarna på kunden, konstigt bara att det inte händer paypal el payson. Betalösningar borde vara billigare Men skulle det funka så vore klarna checkout bra
19 augusti, 2013 kl. 08:51 #166929MagentoDeltagare@Peppe75 68106 wrote:
Sjukt vad klarna checkout är i betastadiet om jag vore er skulle jag vänta…. Duplicate på ordrar ofta ger extra jobb, dessutom så skyller så klart klarna på kunden, konstigt bara att det inte händer paypal el payson. Betalösningar borde vara billigare Men skulle det funka så vore klarna checkout bra
och du är helt säker på att det inte är plattformen eller modulen som orsakar detta?
19 augusti, 2013 kl. 09:00 #166931MagnusJohanssonDeltagare@Peppe75 68106 wrote:
Sjukt vad klarna checkout är i betastadiet om jag vore er skulle jag vänta…. Duplicate på ordrar ofta ger extra jobb, dessutom så skyller så klart klarna på kunden, konstigt bara att det inte händer paypal el payson. Betalösningar borde vara billigare Men skulle det funka så vore klarna checkout bra
För oss fungerar Checkout felfritt så det borde, precis som Magento säger bero på något som är utanför Klarnas ansvar.
19 augusti, 2013 kl. 11:40 #166938Peppe75DeltagareKan ju vara Textalk som e banditen men i deras system är det inte dubbel order bara i Klarnas. Textalk undviker jag att prata med då de är lite dryga att ha göra med raka motsatsen till Klarnas support
19 augusti, 2013 kl. 20:25 #166954AndersIvarDeltagareHar aldrig heller haft dubbla order i KCO. Troligtvis plattformen som skickar dubbelt.
Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.