Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 2 månader sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2013 kl. 07:50 #163425Jimmy OstromDeltagare
Jag håller med dig faktiskt. Men jag tycker ändå denna kassan är bra för den minskar på en massa steg för kunderna. Men första gångerna jag testade kassan så kändes den inget bra alls, hade samma känsla som dig!
@bslask 64104 wrote:
Jag är bara så kluven, som e-handlare tycker jag tanken med KCO är god, men som ”konsument” när jag handlat i KCO-shoppar tycker jag det är oerhört ovant och otydligt med att man inte får välja betalsätt utan ska nästintil avtvingas ett personnummer. Vill man betala med kort känns det konstigt.
(jag vet att man kan trycka på länken, men den är liten och grå)
30 april, 2013 kl. 07:55 #163427MagentoDeltagareJag tror personligen att KCO kommer att bli den nya normen för hur konsumenter handlar och hur en kassa skal vara utformad. Det är nog bara en fråga om tid.
30 april, 2013 kl. 08:00 #163428Jimmy OstromDeltagareJa det tror jag med. Men det innebär ju inte att man vill tappa försäljning i x antal år innan denna normen är en norm;)
@Magento 64107 wrote:
Jag tror personligen att KCO kommer att bli den nya normen för hur konsumenter handlar och hur en kassa skal vara utformad. Det är nog bara en fråga om tid.
30 april, 2013 kl. 08:06 #163429MagentoDeltagareHelt rätt, man får helt enkelt göra en avvägning om när det ska ske. Där tror jag det är olika för alla och i och med det så finns nog inget generellt besked om ”ska jag skaffa eller inte”.
(hemlis: jag tror ändå att KCO är bra för de flesta )
30 april, 2013 kl. 08:08 #163430Jimmy OstromDeltagareJag tror som du, KCO is the shit för alla så länge man läger upp skiten rätt och inte daltar med andra betalsätt så som PayPal eller postförskott eller annat trams som gör att KCO blir kobajs och inte en kassako:D
@Magento 64109 wrote:
Helt rätt, man får helt enkelt göra en avvägning om när det ska ske. Där tror jag det är olika för alla och i och med det så finns nog inget generellt besked om ”ska jag skaffa eller inte”.
(hemlis: jag tror ändå att KCO är bra för de flesta )
30 april, 2013 kl. 08:35 #163432flennstromDeltagare@bslask 64104 wrote:
Jag är bara så kluven, som e-handlare tycker jag tanken med KCO är god, men som ”konsument” när jag handlat i KCO-shoppar tycker jag det är oerhört ovant och otydligt med att man inte får välja betalsätt utan ska nästintil avtvingas ett personnummer. Vill man betala med kort känns det konstigt.
Du behöver bara skriva in personnummer första gången du handlar med kombinationen av epost och postnummer. Andra gången känner vi igen dig, det gäller i alla anslutna butiker. Dvs du handlar första gången i butik A, vi känner sedan igen din kombination av epost+postnr i butik B, C, D osv.
30 april, 2013 kl. 09:56 #163436bslaskDeltagarePrecis, men nu vill ju jag inte behöva lämna ut mitt personnummer alls eftersom jag alltid betalar med kort. Att lämna ut sitt personnummer till företagsregister är absolut inget som alla ser direkt positivt på. Att då mötas av en ”personnummer-ruta” direkt i kassan gör att jag får bad-feelings, framför allt om det är en mindre/okänd webshop som jag tidigare ej besökt.
Min kritik kanske främst rör att man i det läget inte någonstans TYDLIGT ser hur man ska kunna betala med kort (om man inte först trycker på den lilla grå länken) Detta är givetvis dock en högst personlig reflektion.
@flennstrom 64112 wrote:
Du behöver bara skriva in personnummer första gången du handlar med kombinationen av epost och postnummer. Andra gången känner vi igen dig, det gäller i alla anslutna butiker. Dvs du handlar första gången i butik A, vi känner sedan igen din kombination av epost+postnr i butik B, C, D osv.
30 april, 2013 kl. 19:27 #163447Peppe75DeltagareJag har ändrat så det står kort, faktura, bank etc men verkar gå ner lite ändå tyvär.. Paypal går starkt sedan jag ordnade Klarna checkout, Gillar inte upplägget med de små ”ändra bet alternativ” fälten, skulle hellre se ”välj bet metod” , och inte ett litet grått fält i hörnet där det står ändra bet metod. Kommer för tillfället inte ansluta mina andra butiker till kco då jag upplever det sämre än innan. Alla har säkert olika uppfattningar om klarna checkout men detta är min upplevelse om Kco.
Payson fungerar utmärkt på mina andra så skulle inte våga lägga upp klarna där. 1-0 Payson enligt mig så vida kco inte ändrar uppläggetMåste dock säga att kundservicen hos hos klarna är 9/10 Grymt bra kundservice jämför med konkurenterna
1 maj, 2013 kl. 05:11 #163455PelmeredDeltagare@Jimmy Öström 64110 wrote:
Jag tror som du, KCO is the shit för alla så länge man läger upp skiten rätt och inte daltar med andra betalsätt så som PayPal eller postförskott eller annat trams som gör att KCO blir kobajs och inte en kassako:D
Problemet är ju att man MÅSTE erbjuda ett alternativt betalsätt om man vill kunna ta betalt av företag eller personer utanför Sverige. Känns ju som de allra flesta e-handlare vill kunna ta betalat av åtminstone en av de två kategorierna.
Jag gillar verkligen hela konceptet med KCO, men begränsningarna gör att det inte är aktuellt i dagsläget. Det enda som hade behövts för att lösa det hade varit en knapp i förstaläget i stil med ”Jag vill förskottsbetala med kort” och så kommer man direkt till kortbetalningen och får skiva in sin adress manuellt. Bonus om KCO även sparar uppgifterna även för internationella kunder om man kryssar i en checkbox för det så att även de kan få formuläret autoifyllt i fortsättningen.
1 maj, 2013 kl. 08:20 #163459pyhobbyDeltagareFram tills att KCO är igång för företag och internationella kunder är det upp till en själv/butiksleverantören att fixa till en snygg lösning.
Jag tycker själv att Talex har gjort en snygg lösning där företagskunder och internationella kunder enkelt slussas till ”den vanliga kassan”.
Förhoppningsvis är dessa problemen snart ur världen:)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.