Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Checkout – frågor och svar

Visar 10 inlägg - 331 till 340 (av 621 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #163320
    flennstrom
    Deltagare

    Jag tittade på din sida och de krav du har löses på ett bättre sätt på Batteriexperten – Billiga batterier. De har låtit det som majoriteten väljer vara default: Privatperson i Sverige.
    Och så finns det val för att byta land och handla som företag.

    Jag förstår om inte Textalk kan lösa det så.

    #163321
    Oscar Troedson
    Deltagare

    @Fredrik, såg du min fråga längre upp?

    #163322
    Rashid
    Deltagare

    @flennstrom 63990 wrote:

    Jag förstår om inte Textalk kan lösa det så.

    Textalk VILL inte lösa något åt sina kunder.
    Textalk hade potential att bli något stort men dem är bara glada att ha sina 3000+ kunder.

    Vi kommer att byta butiksleverantör snart och då ska vi se till att vi löser detta problem på ett snyggt sätt tills Klarna är klara med alla bitar.

    #163323
    flennstrom
    Deltagare

    @Oscar Troedson 63992 wrote:

    @Fredrik, såg du min fråga längre upp?

    Ja, det stämmer att man ska teckna KCO som huvudlösning och då ser vi både mobilsajt och ”vanlig” som en helhet.

    #163324
    Oscar Troedson
    Deltagare

    @Flennström, men det går att förhandla sig till en annorlunda lösning – med rätt leverage vill säga?

    #163355
    Peppe75
    Deltagare

    Jag har klarna checkout nu och har nog tappat ca 30% av försäljningen med detta. Förut sålde jag bara ca 6,3% Paypal 40% klarna 55% kort, nu eftel klarna checkout 52% Paypal vilket inte är så bra. Vill nog inte behålla klarna checkout då jag tappar kunder på detta. Dessutom tror jag det är bättre att kunder får välja betalnings alternativ innan. De slipper då logga in på mail och välja bet.Många skriver tom inte en riktig mail adress. Jag gjorde ett eget köp vi mobilen och det kändes inte bra dessutom var jag tvungen att logga in på mailen, helt klart en förvirrande lösning, och betala fullt pris för en beta version känns lite sådär. Dock har de en perfekt kundservice men det löser inte problemet. Paypal har nu majoritet på försäljningen och innan checkout hade de bar 6,3% detta är inga spekulationer utan ett faktum som finns bokfört. Ps gäller våra andra butiker också
    INGET KLARNA CHECKOUT FÖR OSS I FORTSÄTTNINGEN TOTALT VÄRDELÖST.

    Stödstrumpor Strumpbyxor och strumpor

    #163358
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Men ärligt talat vad hade du förväntat dig när du har så kunderna kan välja ”Klarna checkout” vs PayPal?????

    Hur många dödliga tror du vet vad KCO är?

    Ta bort PayPal skiten och ta bort att kunden kan välja ”KCO”, detta är liksom det KCO handlar om (att kunderna ska slippa välja och klicka en massa osv.).

    @Peppe75 64028 wrote:

    Jag har klarna checkout nu och har nog tappat ca 30% av försäljningen med detta. Förut sålde jag bara ca 5% Paypal 40% klarna 55% kort, nu eftel klarna checkout 52% Paypal vilket inte är så bra. Vill nog inte behålla klarna checkout då jag tappar kunder på detta. Dessutom tror jag det är bättre att kunder får välja betalnings alternativ innan. De slipper då logga in på mail och välja bet.Många skriver tom inte en riktig mail adress. Jag gjorde ett eget köp vi mobilen och det kändes inte bra dessutom var jag tvungen att logga in på mailen, helt klart en förvirrande lösning, och betala fullt pris för en beta version känns lite sådär. Dock har de en perfekt kundservice men INGET KLARNA CHECKOUT FÖR MIG I FORTSÄTTNINGEN.

    Stödstrumpor Strumpbyxor och strumpor

    #163359
    Peppe75
    Deltagare

    Allt faller på att KCO inte tillåter kunden välja betalnings alternativ innan utan tvingas välja via mail.Bättre lägga upp alternativen så kunden själv får välja innan, inta bara skriva KSO för vem f… vet vad det betyder. Klart förvirrande för kund, så nä inget KCO här inte iaf så länge de inte tillåter kunden välja innan. Senn fullt mån pris för en beta, nä inte seriöst

    Plockar bort Klarna checkout imorgon och låter klarna mogna lite

    #163360
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Nej jag är ledsen, men allt faller på att du inte gjort rätt! Men som vanligt är det enkelt att skylla alla fel på andra än att titta sig själv i spegeln;)

    @Peppe75 64032 wrote:

    Allt faller på att KCO inte tillåter kunden välja betalnings alternativ innan utan tvingas välja via mail. Nä jag avslutar mitt KCO...

    #163362
    Peppe75
    Deltagare

    Vad har jag jag gjort för fel då? är väl ändå klarna som gjort köpet otydligt för konsument, Vad kan jag annars göra lägger bara upp dem som alternativ.

    Har nu lagt upp Dibs kortbetalning, paypal, klarna checkout, som bet alternativ innan. Verkar som 80% Dibs kortbetalning nu ca 10 paypal och max 10% väljer checkout för det är så luddigt med mail etc folk vet inte vad det är ändå ligger Kco som förvalt. Folk handlade mycket mer på klarna innan jag la dit checkout så varför ha Kco

    Hur som helst går jag tillbaka till gamla klarna. Vill inte sitta och betala fullt för en beta
    som ger mig mindre köp

Visar 10 inlägg - 331 till 340 (av 621 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.