Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 2 månader sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
26 april, 2013 kl. 14:05 #163320flennstromDeltagare
Jag tittade på din sida och de krav du har löses på ett bättre sätt på Batteriexperten – Billiga batterier. De har låtit det som majoriteten väljer vara default: Privatperson i Sverige.
Och så finns det val för att byta land och handla som företag.Jag förstår om inte Textalk kan lösa det så.
26 april, 2013 kl. 14:16 #163321Oscar TroedsonDeltagare@Fredrik, såg du min fråga längre upp?
26 april, 2013 kl. 14:29 #163322RashidDeltagare@flennstrom 63990 wrote:
Jag förstår om inte Textalk kan lösa det så.
Textalk VILL inte lösa något åt sina kunder.
Textalk hade potential att bli något stort men dem är bara glada att ha sina 3000+ kunder.Vi kommer att byta butiksleverantör snart och då ska vi se till att vi löser detta problem på ett snyggt sätt tills Klarna är klara med alla bitar.
26 april, 2013 kl. 14:42 #163323flennstromDeltagare26 april, 2013 kl. 14:58 #163324Oscar TroedsonDeltagare@Flennström, men det går att förhandla sig till en annorlunda lösning – med rätt leverage vill säga?
28 april, 2013 kl. 13:47 #163355Peppe75DeltagareJag har klarna checkout nu och har nog tappat ca 30% av försäljningen med detta. Förut sålde jag bara ca 6,3% Paypal 40% klarna 55% kort, nu eftel klarna checkout 52% Paypal vilket inte är så bra. Vill nog inte behålla klarna checkout då jag tappar kunder på detta. Dessutom tror jag det är bättre att kunder får välja betalnings alternativ innan. De slipper då logga in på mail och välja bet.Många skriver tom inte en riktig mail adress. Jag gjorde ett eget köp vi mobilen och det kändes inte bra dessutom var jag tvungen att logga in på mailen, helt klart en förvirrande lösning, och betala fullt pris för en beta version känns lite sådär. Dock har de en perfekt kundservice men det löser inte problemet. Paypal har nu majoritet på försäljningen och innan checkout hade de bar 6,3% detta är inga spekulationer utan ett faktum som finns bokfört. Ps gäller våra andra butiker också
INGET KLARNA CHECKOUT FÖR OSS I FORTSÄTTNINGEN TOTALT VÄRDELÖST.
Stödstrumpor Strumpbyxor och strumpor28 april, 2013 kl. 16:49 #163358Jimmy OstromDeltagareMen ärligt talat vad hade du förväntat dig när du har så kunderna kan välja ”Klarna checkout” vs PayPal?????
Hur många dödliga tror du vet vad KCO är?
Ta bort PayPal skiten och ta bort att kunden kan välja ”KCO”, detta är liksom det KCO handlar om (att kunderna ska slippa välja och klicka en massa osv.).
@Peppe75 64028 wrote:
Jag har klarna checkout nu och har nog tappat ca 30% av försäljningen med detta. Förut sålde jag bara ca 5% Paypal 40% klarna 55% kort, nu eftel klarna checkout 52% Paypal vilket inte är så bra. Vill nog inte behålla klarna checkout då jag tappar kunder på detta. Dessutom tror jag det är bättre att kunder får välja betalnings alternativ innan. De slipper då logga in på mail och välja bet.Många skriver tom inte en riktig mail adress. Jag gjorde ett eget köp vi mobilen och det kändes inte bra dessutom var jag tvungen att logga in på mailen, helt klart en förvirrande lösning, och betala fullt pris för en beta version känns lite sådär. Dock har de en perfekt kundservice men INGET KLARNA CHECKOUT FÖR MIG I FORTSÄTTNINGEN.
28 april, 2013 kl. 16:57 #163359Peppe75DeltagareAllt faller på att KCO inte tillåter kunden välja betalnings alternativ innan utan tvingas välja via mail.Bättre lägga upp alternativen så kunden själv får välja innan, inta bara skriva KSO för vem f… vet vad det betyder. Klart förvirrande för kund, så nä inget KCO här inte iaf så länge de inte tillåter kunden välja innan. Senn fullt mån pris för en beta, nä inte seriöst
Plockar bort Klarna checkout imorgon och låter klarna mogna lite
28 april, 2013 kl. 17:02 #163360Jimmy OstromDeltagareNej jag är ledsen, men allt faller på att du inte gjort rätt! Men som vanligt är det enkelt att skylla alla fel på andra än att titta sig själv i spegeln;)
@Peppe75 64032 wrote:
Allt faller på att KCO inte tillåter kunden välja betalnings alternativ innan utan tvingas välja via mail. Nä jag avslutar mitt KCO...
28 april, 2013 kl. 17:24 #163362Peppe75DeltagareVad har jag jag gjort för fel då? är väl ändå klarna som gjort köpet otydligt för konsument, Vad kan jag annars göra lägger bara upp dem som alternativ.
Har nu lagt upp Dibs kortbetalning, paypal, klarna checkout, som bet alternativ innan. Verkar som 80% Dibs kortbetalning nu ca 10 paypal och max 10% väljer checkout för det är så luddigt med mail etc folk vet inte vad det är ändå ligger Kco som förvalt. Folk handlade mycket mer på klarna innan jag la dit checkout så varför ha Kco
Hur som helst går jag tillbaka till gamla klarna. Vill inte sitta och betala fullt för en beta som ger mig mindre köp -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.