Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Checkout – frågor och svar

Visar 10 inlägg - 321 till 330 (av 621 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #163150
    Kenan83
    Deltagare

    Ohh vad svårt det här är!

    Nu har jag läst igenom hela tråden och vet fortfarande inte vad jag ska göra.

    Jag kommer snart öppna en butik där snittordern kommer ligga på ca 400 kr.

    Jag pratade med en säljare på klarna och han skickade över avtal och jag påpekade att 24 månader var ganska långt tid och att även 3% är ganska mkt. Då sa ha natt dom kan sänka det om jag har mer än 10 order per dag, dock ville jag ha allt på papper och ca hur mkt dom kommer sänka, sen dess har jag inte hört nåt från honom.

    Vad göra? KCO känns alldeles för dyrt och sen att man måste binda upp sig så lång tid känns inte alls bra.

    #163203
    Woolwich
    Deltagare

    @flennstrom 63776 wrote:

    Avtalet gäller i 24 mån och du kan inte ha en annan lösning som gör samma sak (kort, direktbank, faktura, konto till privatkonsumenter i Sverige). Du kan komplettera tex med Postförskott.

    Kan man överlåta KCO-avtalet till ett annat företag eller kanske rentav flytta över det till någon annan av ens butiker? Det känns otroligt otryggt att binda upp sig i 24 månader på det här sättet. Vad händer om Klarna börjar gå dåligt och tvingas till nedskärningar? Eller om ni drabbas av tekniskt strul a’la Posten? Om ni dras in i någon Trustorliknande härva? Om Klarna köps upp av någon mindre seriös aktör som börjar fuska med påminelseavgifter och dylikt?

    Nu har jag visserligen ett väldigt stort förtroende för Klarna men historien har ju visat att vad som helst kan hända. Det var väl ingen som förutsåg HQ Banks, Fermentas, Trustors eller Lehman Brothers öde.

    #163207
    flennstrom
    Deltagare

    Ja, du kan överlåta avtalet till ett annat företag. Tex om du säljer din butik så kan avtalet överlåtas. Du kan också ha flera butiker på samma avtal utan extra kostnad.

    Angående det hypotetiska resonemanget vad som händer om vi skulle börja gravt missköta oss, säljas till skurkar etc så skulle jag säga, rent hypotetiskt, att det låter som grund för att ifrågasätta avtalets giltighet. Jag ser ingen större risk för att en kund skulle bli sittande med ett avtal där inte en tjänst motsvarar den avtalade.

    #163291
    banane
    Deltagare

    Finns det fler som kan tänka sig dela med sig av sina erfarenheter av KCO vore det mycket uppskattat. Jag står också och väger i valet av min kommande betallösning…

    #163311
    trygge
    Deltagare

    Läs gärna Andres Ivars bloggpost som är baserad på riktig data, Handtagsbutiken goes Klarna Checkout – 1 månad ? by AndersIvar.

    #163313
    mephisto73
    Deltagare

    @trygge 63976 wrote:

    Läs gärna Andres Ivars bloggpost som är baserad på riktig data, Handtagsbutiken goes Klarna Checkout – 1 månad ? by AndersIvar.

    Vad jag förstår så har de gjort ett seriellt test vilket alltid är mindre pålitiligt än parallella test. Jag kan iofs ha förstått fel. En sådan liten skillnad är inte heller statistiskt signifikant, om man nu bryr sig om sådana saker.

    #163315
    Oscar Troedson
    Deltagare

    @Flennstrom – Jag tycker det här är ett briljant sätt att använda KC på:
    StylePit väljer Klarnas kassa för sin mobila handel – Ehandel.se

    Med anledning av nyheten kontaktade jag vår säljare på Klarna, som påstod att avtalen inte tillåter detta? Vad gäller?

    Tack!

    #163317
    Magento
    Deltagare

    @Oscar Troedson 63983 wrote:

    @Flennstrom – Jag tycker det här är ett briljant sätt att använda KC på:
    StylePit väljer Klarnas kassa för sin mobila handel – Ehandel.se

    Med anledning av nyheten kontaktade jag vår säljare på Klarna, som påstod att avtalen inte tillåter detta? Vad gäller?

    Tack!

    Avtal kan förhandlas :)

    #163318
    Oscar Troedson
    Deltagare

    @Magento 63986 wrote:

    Avtal kan förhandlas :)

    Du säger det`?

    #163319
    Rashid
    Deltagare

    Vi har använt KCO i ca: 2 månader nu och jag håller med Niklas att Klarna borde väntat med att lansera KCO.

    Vi har både företagskunder och kunder från andra nordiska länder och då är KCO inte en komplett lösning. Vi såg en klar förbättrning i omvandlingsfrekvens när vi införde bara KCO men vi ville inte förlorar våra företagskunder och kunder från andra nordiska länder så vi var tvungna att lägga till vanlig Klarna för företag och Paypal. Och då blir inte KCO lika effektivt.

    Nu, när jag har facit i handen, så skulle jag ha väntat med KCO tills Klarna är klar med företagsbeställningar och åtminståne kortbetalning för kunder från andra länder till att börja med.

Visar 10 inlägg - 321 till 330 (av 621 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.