Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 2 månader sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
23 april, 2013 kl. 07:42 #163142GonteDeltagare
@flennstrom 63776 wrote:
Avtalet gäller i 24 mån och du kan inte ha en annan lösning som gör samma sak (kort, direktbank, faktura, konto till privatkonsumenter i Sverige). Du kan komplettera tex med Postförskott.
Vilket i sig är ett starkt skäl att låta bli att teckna avtal.
KCO är inte stabilt nog för att inte ha fler lösningar för kort och direktbet.
Just att man har en enda part för alla betalsätt är jättebra på många sätt, men verkligen inte i fråga om driftsäkerhet…23 april, 2013 kl. 08:09 #163144simpDeltagareFunderar på detta med den kommande betalningslösning för norska kunder. Hur kommer ni lösa problemet med moms? Ska dom norska kunderna få betala den svenska momsen som vanligt när dom handlar produkter i en svensk webshop eller kommer ni kunna göra en superlösning som löser allt åt oss?
23 april, 2013 kl. 08:47 #163148MagentoDeltagare@simp 63781 wrote:
Funderar på detta med den kommande betalningslösning för norska kunder. Hur kommer ni lösa problemet med moms? Ska dom norska kunderna få betala den svenska momsen som vanligt när dom handlar produkter i en svensk webshop eller kommer ni kunna göra en superlösning som löser allt åt oss?
Momsregler ställer du väl in i shoppen?
23 april, 2013 kl. 09:08 #163149simpDeltagare@Magento 63785 wrote:
Momsregler ställer du väl in i shoppen?
tänkte klarna kanske kunde ta betalt direkt med norsk moms i Norge eller någon annan fiffig lösning, vem vet, skadar ju inte att fråga…
23 april, 2013 kl. 09:47 #163153flennstromDeltagare@Gonte 63779 wrote:
Vilket i sig är ett starkt skäl att låta bli att teckna avtal.
KCO är inte stabilt nog för att inte ha fler lösningar för kort och direktbet.
Just att man har en enda part för alla betalsätt är jättebra på många sätt, men verkligen inte i fråga om driftsäkerhet…Självklart kan du ha en backup-lösning. Frågan gällde om du kunde köra KCO i tre månader för att sedan ta en annan leverantör. Det går inte enligt avtalet.
23 april, 2013 kl. 09:49 #163154flennstromDeltagare@simp 63781 wrote:
Funderar på detta med den kommande betalningslösning för norska kunder. Hur kommer ni lösa problemet med moms? Ska dom norska kunderna få betala den svenska momsen som vanligt när dom handlar produkter i en svensk webshop eller kommer ni kunna göra en superlösning som löser allt åt oss?
Du skickar in beloppet i lokal valuta och specificerar då också momsen. Det är alltså plattformen som styr.
23 april, 2013 kl. 09:49 #163155Katrin LundgrenDeltagareOm man inte kunde ha en backuplösning tror jag väldigt få skulle köra KCO, jag skulle inte göra det i alla fall. Jag kör en backuplösning med Klarnas vetande och det är helt ok
23 april, 2013 kl. 09:57 #163156simpDeltagare@Kodmyran 63793 wrote:
Om man inte kunde ha en backuplösning tror jag väldigt få skulle köra KCO, jag skulle inte göra det i alla fall. Jag kör en backuplösning med Klarnas vetande och det är helt ok
Kodmyran, du har inget färdig php eller c#-kodsnutt som pingar klarnaKCO och kollar om dom är uppe eller nere som du vill dela med dig av?
23 april, 2013 kl. 10:09 #163158Katrin LundgrenDeltagare@simp 63794 wrote:
Kodmyran, du har inget färdig php eller c#-kodsnutt som pingar klarnaKCO och kollar om dom är uppe eller nere som du vill dela med dig av?
tyvärr inte, jag kör med deras bevakning och slår om manuellt vid behov än så länge. Prata med dem så hjälper de dig säkert.
23 april, 2013 kl. 10:09 #163159danielanderssonDeltagareEller kolla med ehandel.se, de har ju en automatkoll.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.