Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Checkout – frågor och svar

Visar 10 inlägg - 291 till 300 (av 621 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #162152
    pyhobby
    Deltagare

    Mejlens ordning var för mig det lilla problemet.

    Mer texten som är otroligt felaktig i bekräftelsemejlet enligt mig.

    Jag är imponerad över enkelheten att beställa, men när jag fick mejlen kände jag, ”Ehhh jaha, vad menar man nu egentligen”.

    Då är det alltså inte mejlens ordning som är det stora problemet utan ”betalar endast för varor du mottagit” i ett bekräftelsemejl där jag precis betalat direkt via bank känns totalt onödigt.
    Samtidigt känns ”En faktura med 0 kr fakturaavgift kommer när varorna skickats” felaktigt när en kund ändrar betalsätt från faktura. Det måste gå att lösa så kunder som betalar på andra sätt inte får denna informationen.

    Som kund tyckte jag det i alla fall kändes riktigt oseriöst och en smula osäkert.

    Jag vill att hela flödet genomsyras av proffsighet och tydlighet. Just nu är det en sörja faktiskt. Nånting jag tycker ni borde suga åt er av ordentligt och åtgärda snabbt.

    Jag vill i alla fall få en bekräftelse på innehållet i mejlen kommer ändras innan jag skriver på avtalet som ligger på bordet framför mig.

    #162393
    MagentoMan
    Deltagare

    Q1 klart när kommer företagsflödet till KCO som diskuterades under Q1?

    #162394
    Magento
    Deltagare

    @MagentoMan 62929 wrote:

    Q1 klart när kommer företagsflödet till KCO som diskuterades under Q1?

    Tidigast Q4, redan besvarat i tråden.

    #162449

    Intressant Läsning:

    ”Klarna Checkout lanserades för tidigt” – IDG.se

    Första intrycket av mitt byte till Klarna Checkout så här långt:
    Jag fick ”Welcome to Klarna” emailet igår (förgår) och till att börja med var adressen till shoppen fel och jag har ett användarnamn men inget lösenord.

    Det hade oxå varit nice med lite logotyper osv för Klarna Checkout så man slipper göra en screenshot från den egna kassan och klippa och klista in i Photoshop.

    #162601
    Hensh
    Deltagare

    Jag funderar starkt på att skaffa Klarna Checkout. Innan jag gör det, vill jag först veta hur ni som använder er av Checkout tycker – enligt Klarna kan Checkout öka konverteringen med upp till 27%, något ni har märkt av?

    #162605
    BjornAndersson
    Deltagare

    @Societic Hair Sweden 62987 wrote:

    Intressant Läsning:

    ”Klarna Checkout lanserades för tidigt” – IDG.se

    Första intrycket av mitt byte till Klarna Checkout så här långt:
    Jag fick ”Welcome to Klarna” emailet igår (förgår) och till att börja med var adressen till shoppen fel och jag har ett användarnamn men inget lösenord.

    Det hade oxå varit nice med lite logotyper osv för Klarna Checkout så man slipper göra en screenshot från den egna kassan och klippa och klista in i Photoshop.

    Har du mailat supporten om att du vill ha loggon? Jag mailade och fick färdig loggo ifrån dom.

    #162623

    Faktiskt så tog det fem minuter efter mitt inlägg innan logotyper landade i min inbox..
    :)

    #162755
    PlayTodayAB
    Deltagare

    Hej!

    Jag vet att PrestaWorks har en modul för Klarna Checkout färdig till Prestashop, men för att få tillgång till den krävs det att du har PrestaWorks Premium-konto för 1499:- i månaden.

    Jag driver min e-handel vis sidan av ordinarie jobb och försöker att hålla utgifterna på ett absolut minimum. Är det någon här på forumet som känner till om det finns en modul med lägre prisbild?

    #162811

    Än så länge har Klarna Checkout varit en totalt konverterings dödare för mig p.g.a alla som inte förstår sig på hur det funkar.
    Bland annat undrar de varför man ska fylla i personnummer om man ska betala via kort eller internetbank.

    En länk inuti Checkout till en sida / video med instruktioner om hur betalning med Klarna Checkout funkar för kunder som kanske handlar för första gången på nätet.

    En test person som funkar med Checkout hade oxå kunnat funka så jag hade kunnat göra videon själv.

    En grej jag har märkt är att om man fyller i personnumret och Klarna inte hittar dig på det postnumret du har angivit så får du välja mellan att ändra uppgifter eller fortsätta utan att ange personnummer.
    Här brukar den fastna i en loop.

    Ännu ett problem:

    När jag provar med ett testköp med Test-approved uppgifterna och väljer att fortsätta utan att ange personnummer så kommer detta felmeddelande upp, när det är dags att slutföra köpet:

    ”Vi kunde tyvärr inte hitta någon person med det angivna personnumret. Se till att du fyllt i ett svenskt personnummer över 18 år på formatet ååmmdd-xxxx.

    Du kan även välja att klicka på länken ”Vill du inte ange ditt personnummer?” för att komma vidare.”

    Det kan vara lite svårt att hitta en person med det angivna personnumret när man inte har angivit en…lol

    #162850
    flennstrom
    Deltagare

    @Societic Hair Sweden 63399 wrote:

    Än så länge har Klarna Checkout varit en totalt konverterings dödare för mig p.g.a alla som inte förstår sig på hur det funkar.
    Bland annat undrar de varför man ska fylla i personnummer om man ska betala via kort eller internetbank.

    Personnummer frågas bara för de kunder som inte handlat någonstans med Klarna på kombinationen epost och postnummer. Normalt är detta en minoritet, men för vissa shoppar som riktar sig till helt nya ehandelskunder kan detta såklart se annorlunda ut.

    En länk inuti Checkout till en sida / video med instruktioner om hur betalning med Klarna Checkout funkar för kunder som kanske handlar för första gången på nätet.

    Idén med en video som visar hur det funkar är bra. Att lägga länken i Checkouten tror jag inte är rätt väg då det skulle röra till det för alla de som redan fattar. Bättre att tex skicka videon till kunderna när butiken går live med KCO.

    En test person som funkar med Checkout hade oxå kunnat funka så jag hade kunnat göra videon själv.

    Du kan ju spela in ett köp med dina egna uppgifter också :)

    En grej jag har märkt är att om man fyller i personnumret och Klarna inte hittar dig på det postnumret du har angivit så får du välja mellan att ändra uppgifter eller fortsätta utan att ange personnummer.
    Här brukar den fastna i en loop.

    Det här förstår jag inte alls.

    När jag provar med ett testköp med Test-approved uppgifterna och väljer att fortsätta utan att ange personnummer så kommer detta felmeddelande upp, när det är dags att slutföra köpet:

    ”Vi kunde tyvärr inte hitta någon person med det angivna personnumret. Se till att du fyllt i ett svenskt personnummer över 18 år på formatet ååmmdd-xxxx.

    Du kan även välja att klicka på länken ”Vill du inte ange ditt personnummer?” för att komma vidare.”

    Det kan vara lite svårt att hitta en person med det angivna personnumret när man inte har angivit en…lol

    Testuppgifterna för KCO fungerar bara i testmiljön. De ”vanliga” testpersonerna fungerar inte i KCO, vare sig i testmiljö eller i skarp. Det går heller inte att med testuppgifterna testa olika flöden i KCO.

Visar 10 inlägg - 291 till 300 (av 621 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.