Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Checkout – frågor och svar

Visar 10 inlägg - 281 till 290 (av 621 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #162089

    Om jag kanske hade haft möjlighet att presentera allt först så hade du haft en idé.
    Jag förstår inte hur man kan döma ett test som misslyckad utan att veta några detaljer som helst.
    Det skulle vara ett test angående funktionaliteten men alla på forumet verkar sikta in sig blint på antal procent, vilket i och för sig är inte alls fel, men kanske fel ställe att presentera mina resultat på.

    #162090
    BjornAndersson
    Deltagare

    @Societic Hair Sweden 62581 wrote:

    Om jag kanske hade haft möjlighet att presentera allt först så hade du haft en idé.
    Jag förstår inte hur man kan döma ett test som misslyckad utan att veta några detaljer som helst.
    Det skulle vara ett test angående funktionaliteten men alla på forumet verkar sikta in sig blint på antal procent, vilket i och för sig är inte alls fel, men kanske fel ställe att presentera mina resultat på.

    Men hur kan du då veta om det är den ändrade designen eller den nya kassan som får kunderna att agera annorlunda?

    #162092

    Jag kör nu med WoCommerce och man måste välja alternativ hur man vill betala.
    Delbetalning med Klarna eller Direktbetalning / Kort med Payson.

    Ett stort problem är att man inte kan byta från en betalning till en annan smidigt.
    T.ex väljer man att betala via Payson, men kommer inte ihåg sitt lösenord, finns det ingen chans att gå tillbaka och välja Klarna, utan ordern avbryts och kunden måste börja om från början. Även problem med att kunden skriver en siffra fel t.ex på postnumret på min kassa, vilket leder till nekad köp m.m

    Ligger minskningen på 200% tror jag att jag lugnt kan anta att det är p.g.a den nya kassan och inte att sidan ser bättre ut på mobil.

    #162115
    pyhobby
    Deltagare

    Jag tar gärna del av dina erfarenheter Societic. För mig finns det mycket att utläsa som inte nödvändigtvis behöver komma från supertester:)

    #162137
    pyhobby
    Deltagare

    Fråga till Fredrik på Klarna:
    Jag och min sambo gjorde vårt första köp via en butik med KCO idag. Vi valde att betala för våra saker direkt via bank. Efter betalningen fick jag ett mejl som bekräftade betalningen. I mejlet stod det även:
    ”Du vet väl att med Klarna är dina uppgifter skyddade och du betalar endast för varor du mottagit!”

    Jag vet att denna texten varit uppe för diskussion tidigare, men då gällde det att texten visades i kassan. Att texten visas i bekräftelsemejlet känns helt fel tycker jag.
    Om man betalar med kort (Nu vet jag ju visserligen inte om texten visas vid kortbetalning) eller bank har man ju definitivt betalt innan man fått sin leverans.

    Att man har texten i kassan där faktura är default kan jag till viss mån köpa, men inte i betalmejlen när man betalar direkt.

    En timme och en kvart efter att jag fått första mejlet dök följande mejl upp:
    ”En faktura med 0 kr fakturaavgift kommer när varorna skickats. Fakturan betalas inom 14 dagar.
    Har du ändrat betalsätt skickas en ny bekräftelse via e-post.
    Hälsningar,
    Klarna
    Du vet väl att med Klarna är dina uppgifter skyddade och du betalar endast för varor du mottagit?”

    Min upplevelse av själva köpet var riktigt bra. Dock finns det mycket att förbättra i bekräftelsemejlen tycker jag.

    Förutom betaltexten som jag tycker är helt fel antar jag att mejlen dök upp hos mig i fel ordning.

    Fredrik, är detta någonting ni slipar på att förbättra?

    #162138
    flennstrom
    Deltagare

    Vi slipar på detaljer hela tiden.

    #162140
    pyhobby
    Deltagare

    Är ”betalar endast för varor du mottagit” i betalningsbekräftelsen vid direkt/kortbetalning en sådan detalj?

    #162141
    Danny
    Deltagare

    @flennstrom 62634 wrote:

    Vi slipar på detaljer hela tiden.

    Va väl inte direkt det uttömmande svaret man hoppats på när man sitter i valet o kvalet om att gå över till KCO.

    Dessa bekräftelsemejlen gjorde att jag fick ont i magen direkt, det måste väl definitivt vara något som ändras ganska omgående?

    #162142
    bloggus
    Deltagare

    @Societic Hair Sweden 62581 wrote:

    Jag förstår inte hur man kan döma ett test som misslyckad utan att veta några detaljer som helst.

    Saken är att det är bättre att du skriver att du vill ”dela dina erfarenheter” – det är rimligt att säga.

    Dock är det knappast ett ”test” om du menar att det är en jämförelse, det är det de flesta skriver här. Skall man utföra en test, jämförelse mellan olika lösningar, så måste förutsättningarna vara lika och endast få avgörande parametrar ändras ( i det fallet kassan ) – endast då kan man göra en något rättvis jämförelse. Om inte, så har ett sådant test ingen bra grund och stå på.

    #162151
    flennstrom
    Deltagare

    @Danny 62638 wrote:

    Va väl inte direkt det uttömmande svaret man hoppats på när man sitter i valet o kvalet om att gå över till KCO.

    Dessa bekräftelsemejlen gjorde att jag fick ont i magen direkt, det måste väl definitivt vara något som ändras ganska omgående?

    Jag har dragit igång en undersökning om vad som kan ha hänt i just detta fall. Flödet är så här normalt:

    1. Ordern läggs
    2. Bekräftelseanrop från oss till butiken. När vi fått bekräftelse kan vi skicka en bekräftelse till kunden.
    Parallellt med bekräftelseanropet kan kunden betala sin order, och kommer då att få ett kvitto på den betalningen.

    I det här fallet har bekräftelsen kommit först efter 1,5 h. Under tiden hann Bloggus betala ordern.
    Att bekräftelsemailet har dröjt 1.5 h kan bero på flera saker. Bekräftelseanropet kan ha misslyckats, tex pga att butiken inte svarat på anropet, vi återsänder då anropet senare. Mailet kan ha blivit fördröjt av okända anledningar, både hos oss och någonstans mellan oss och Bloggus.

    Så, innan jag kan säga att vi ska fixa detta måste jag veta om det verkligen är ett fel.

    Normalt ser det inte ut så här. Jag tror ditt magont är obefogat än så länge.

Visar 10 inlägg - 281 till 290 (av 621 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.