Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
1 mars, 2013 kl. 14:17 #161381lukasbrismanDeltagare
Kan nog tycka detta är en smula skrattretande då min säljare lovade att företagsflödet skulle vara integrerat från scratch. Har betalt en startavgift för KCO men kan alltså ej räkna med funktionaliteten förrän tidigast Q4 2012, och jag har inte hört ett ljud från min säljare efter mitt ”Ok, kör på det”?
Detta innebär ju att vi kommer betala för en tjänst vi ej kan nyttja, men ändå har tecknat avtal för, på grund av att vi litar på Klarnas säljare, såklart?!
1 mars, 2013 kl. 14:48 #161382JoelDeltagare@lukasbrisman 61496 wrote:
Kan nog tycka detta är en smula skrattretande då min säljare lovade att företagsflödet skulle vara integrerat från scratch. Har betalt en startavgift för KCO men kan alltså ej räkna med funktionaliteten förrän tidigast Q4 2012, och jag har inte hört ett ljud från min säljare efter mitt ”Ok, kör på det”?
Detta innebär ju att vi kommer betala för en tjänst vi ej kan nyttja, men ändå har tecknat avtal för, på grund av att vi litar på Klarnas säljare, såklart?!
Av egen erfarenhet ska du nog kräva allt skriftligt vad gäller vad som ingår och inte i tjänsten. Har du det på papper så är det inget problem att annulera avtalet och få pengarna tillbaka om de inte kan hålla vad de lovar.
Detta gäller inte bara Klarna utan alla säljare tyvärr 😎
1 mars, 2013 kl. 15:19 #161384lukasbrismanDeltagare@Joel 61497 wrote:
Av egen erfarenhet ska du nog kräva allt skriftligt vad gäller vad som ingår och inte i tjänsten. Har du det på papper så är det inget problem att annulera avtalet och få pengarna tillbaka om de inte kan hålla vad de lovar.
Detta gäller inte bara Klarna utan alla säljare tyvärr 😎
Vi e-handlare tänker väl annorlunda, väl? Vi litar ju på våra kunder/kontakter/medmänniskor?
”Kunden har alltid rätt”!!!
1 mars, 2013 kl. 15:52 #161390Jimmy OstromDeltagareMen ring eller mejla din säljare så får dom lösa det.
Vi kommer köra med två olika ID tills KCO funkar med företag, inga jätteproblem men man hade såklart velat ha ”allt i ett” direkt….
@lukasbrisman 61500 wrote:
Vi e-handlare tänker väl annorlunda, väl? Vi litar ju på våra kunder/kontakter/medmänniskor?
”Kunden har alltid rätt”!!!
3 mars, 2013 kl. 17:23 #161434V.LindbergDeltagareHej,
Är det någon mer som får in en hel del falska orders där de enda sättet att märka det är genom deras konstiga e-post adresser?
Fått in 14 orders på 4 dagar nu och de krävs personnummer för att beställa på vår sida.//Victor
4 mars, 2013 kl. 08:12 #160292flennstromDeltagareGäller din fråga order genom Klarna Checkout?
Kommer inte åt din sida Everled just nu men där kör du väl inte Klarna Checkout?4 mars, 2013 kl. 15:05 #161464MagnusJohanssonDeltagareJag väntar på svar från Klarnas kundtjänst kring denna fråga men det är lite brådis så någon här kanske redan har svaret.
Fråga 1:
Vilka instruktioner ger man privatpersoner som undrar om det är möjligt att få sin beställning skickad till en annan adress än den man är folkbokförd på (i just detta fall en kompis till kunden)?Är följande svar korrekt?
Steg 1: Fyll i din egna e-postadress och klicka på ”Fortsätt”.
Steg 2: Fyll i din din kompis postnummer och klicka på ”Fortsätt”.
Steg 3: Klicka på länken ”Vill du inte ange ditt personnummer?” och sedan på ”Fortsätt utan personnummer”.
Steg 4: Fyll i din kompis namn, adress och mobilnummer för sms-avisering.
Steg 5: Klicka på ”slutför köp”.
Steg 6: Här får du välja på vilket sätt du vill betala köpet.
KlartFråga 2:
Är det bara direktbetalning och kortbetalning som är möjligt efter att kunden har klickat på ”Slutför köp” i ovan scenario?4 mars, 2013 kl. 15:18 #161466MagentoDeltagare@MagnusJohansson 61589 wrote:
Steg 4: Fyll i din kompis namn, adress och mobilnummer för sms-avisering.
Låter som urkundsförfalskning i mina öron.
4 mars, 2013 kl. 18:49 #161473flennstromDeltagare@MagnusJohansson 61589 wrote:
Jag väntar på svar från Klarnas kundtjänst kring denna fråga men det är lite brådis så någon här kanske redan har svaret.
Fråga 1:
Vilka instruktioner ger man privatpersoner som undrar om det är möjligt att få sin beställning skickad till en annan adress än den man är folkbokförd på (i just detta fall en kompis till kunden)?Är följande svar korrekt?
Steg 1: Fyll i din egna e-postadress och klicka på ”Fortsätt”.
Steg 2: Fyll i din din kompis postnummer och klicka på ”Fortsätt”.
Steg 3: Klicka på länken ”Vill du inte ange ditt personnummer?” och sedan på ”Fortsätt utan personnummer”.
Steg 4: Fyll i din kompis namn, adress och mobilnummer för sms-avisering.
Steg 5: Klicka på ”slutför köp”.
Steg 6: Här får du välja på vilket sätt du vill betala köpet.Fråga 2:
Är det bara direktbetalning och kortbetalning som är möjligt efter att kunden har klickat på ”Slutför köp” i ovan scenario?Ja det är korrekt både på fråga 1 och fråga 2.
Vi kommer inom snar framtid att komplettera Klarna Checkout med en funktion just för leverans till annan adress med betalning med faktura.
5 mars, 2013 kl. 08:16 #161478MagnusJohanssonDeltagare@flennstrom 61599 wrote:
Ja det är korrekt både på fråga 1 och fråga 2.
Vi kommer inom snar framtid att komplettera Klarna Checkout med en funktion just för leverans till annan adress med betalning med faktura.
Tack för svaret!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.