Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
22 februari, 2013 kl. 12:15 #160216danielanderssonDeltagare
@flennstrom 61099 wrote:
Våra avtal är utformade ungefär som alla andra leverantörers avtal när det gäller kompensation vid driftstörningar. Diskussioner om enskilda avtal och avtalsdetaljer vill jag inte föra här på forumet, men jag kan inte se att vi skiljer oss särskilt från andra leverantörer av tjänster som eventuellt kan påverka försäljning och resultat negativt om tjänsten inte fungerar vid enskilda tillfällen.
Nej, det lär stå ungefär samma i alla avtal MEN den stora grejen som skiljer sig är att ni är enda aktören som tar över ALLA betalalternativ.
Hostingföretag ger en procent (upptid) som de måste hålla, annars kompenseras kunden. Misstänker att ebutikslösningar gör detsamma (eller i alla fall borde).
Delarna är lika viktiga, därför jag är lite förvånad över att Klarna inte har med någon procent (och ev kompensation vid lägre procent).
(ja, jag är skeptisk, men det är för att vi står i valet och kvalet..)
22 februari, 2013 kl. 12:43 #160217GregerADeltagareJo, visst kan man få kompensation av hostingföretag om nertiden varit mer än utlovad. Men kompensationen brukar ju vara en andel av månadsavgiften. Vad hjälper det att få kanske 87:- i kompensation när man tappat 10.000:- i försäljning?
Man får vad man betalar för. System med 100% tillgänglighet är extremt dyra.
Nu är Klarna också beroende av att deras system fungerar. Inga transaktioner, inga intäkter. Så båda parter har nog ganska likvärdigt intresse av att systemen kommer upp snabbt igen.
Ett hostingföretag har ju mindre intäkt att förlora, och kan därför lättare tycka att 36 timmar nertid inte är hela världen (rent hypotetiskt alltså!).
27 februari, 2013 kl. 03:46 #160413Flagstore.seDeltagareKommer företagsanpassningen av Checkout även innebära möjlighet till 30 dagars faktura?
27 februari, 2013 kl. 08:30 #160427flennstromDeltagareFöretagsstödet i Klarna Checkout är inte definierat ännu. Vi kommer inte att leverera det innan Q4 2013. Jag kan för tillfället inte säga hur det kommer att se ut i detalj. Jag har noterat 30 dagar som ett önskemål från marknaden.
27 februari, 2013 kl. 08:59 #160428JoelDeltagareNär kommer KCO ha stöd för de övriga nordiska länderna? (DK/FI/NO)
27 februari, 2013 kl. 09:22 #160431pyhobbyDeltagareNi som använder KCO idag, hur löser ni försäljningen till företag?
Är det bara faktura som företagskunder inte kan välja eller är även övriga betalsätt körda för företagskunder?När jag pratade med en säljare angående KCO för flera månader sedan fick jag information att KCO skulle fungera fint mot företag under Q1. Nu gäller ”kommer inte att leverera det innan Q4 2013”.
Jag drogs med i hypen ordenlitgt när kassan lanserades, ”den där kassan måste jag ha i min butik för att överleva” var känslan jag fick, ny har dock hypen lagt sig. Det är nästan ingen som jublar högt just nu känns det som.
Jag tror det blir bra på sikt, men just nu har jag inget behov av att chansa med KCO.
27 februari, 2013 kl. 09:27 #160432JeffDeltagare@flennstrom 61337 wrote:
Företagsstödet i Klarna Checkout är inte definierat ännu. Vi kommer inte att leverera det innan Q4 2013. Jag kan för tillfället inte säga hur det kommer att se ut i detalj. Jag har noterat 30 dagar som ett önskemål från marknaden.
Är det ändrat att flödet för företagsköpen skulle vara klart under Q1?
27 februari, 2013 kl. 09:29 #160433Katrin LundgrenDeltagare@pyhobby 61341 wrote:
Ni som använder KCO idag, hur löser ni försäljningen till företag?
Är det bara faktura som företagskunder inte kan välja eller är även övriga betalsätt körda för företagskunder?När jag pratade med en säljare angående KCO för flera månader sedan fick jag information att KCO skulle fungera fint mot företag under Q1. Nu gäller ”kommer inte att leverera det innan Q4 2013”.
Jag drogs med i hypen ordenlitgt när kassan lanserades, ”den där kassan måste jag ha i min butik för att överleva” var känslan jag fick, ny har dock hypen lagt sig. Det är nästan ingen som jublar högt just nu känns det som.
Jag tror det blir bra på sikt, men just nu har jag inget behov av att chansa med KCO.
Vi kör ett paralellt flöde, fungerar bra för vår del, men så har vi också väldigt få företagsköp. Hade vi fler sådana skulle jag inte välja kco i dag
27 februari, 2013 kl. 10:32 #160438pyhobbyDeltagareVi har inte heller så värst mycket företagskunder, men några i veckan blir det, dessa vill man såklart inte missa:)
Såg nu att Talex (som vi använder) också kör ett separat flöde som ser smidigt ut.
Då finns i alla fall möjligheten för oss att köra KCO redan nu, men det får vänta ett tag i alla fall.27 februari, 2013 kl. 10:37 #160439Mikkel79DeltagareEr det noen her som kjører KCO sammen med Magento?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.