Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
9 februari, 2013 kl. 12:40 #159608BjornAnderssonDeltagare
@lunarmys 60405 wrote:
Det finns väl tyvärr också en risk med det här, att kassan är anpassad till den större mängden.
Om det kommer nya rön om hur man ska designa sin kassa (eller bara vill testa något nytt), så måste man vänta på att Klarna ska köra ut en uppdatering.
Håller med!
Startade min butik för ett tag sedan och tyckte det verkade som en utmärkt alternativt med en färdig lösning med alla betalsätt. Men är faktiskt lite fundersam på mitt val då jag inte kan påverka någonting själv hur min egen kassa är utformad.Visst klarna vet säkerligen hur den ska utformas för bra konvertering men bara känslan av att själv inte kunna exprimentera och testa andra lösningar känns faktiskt inte så bra…
10 februari, 2013 kl. 10:24 #159615Jimmy OstromDeltagareHelt rätt Daniel, och tror man att man kan göra en bättre kassa än Klarnas så är det ju bara att strunta i att köra den.
Sen kan man ju fråga sig hur många som A/B testar, hur många vet ens hur man gör, hur många kan ens göra det i sina hyrshoppar?
Jag lovar att det finns över 100 viktigare saker att göra i en verksamhet än att börja med A/B test, när man gjort dessa saker då kan man börja A/B testa.
Kränger man för kanske 6 miljoner eller mer kanske tiden, pengarna och rutiner för övriga saker inom verksamheten finns så man kan börja att A/B testa.
Jag säger INTE att A/B test är dåligt för det är det verkligen inte, men det finns ”lite” andra saker man bör fokusera på innan man kör igång med detta, för vi alla som driver mindre e-hemsidor vet att tiden och pengarna ekar tomt i våra plånböcker…..
@lunarmys 60405 wrote:
Det finns väl tyvärr också en risk med det här, att kassan är anpassad till den större mängden.
Om det kommer nya rön om hur man ska designa sin kassa (eller bara vill testa något nytt), så måste man vänta på att Klarna ska köra ut en uppdatering.
10 februari, 2013 kl. 10:25 #159617Jimmy OstromDeltagare???????????Nu tappade du totalt mig, pratar vi om samma sak, alltså Klarnas kassa?????
@sabio 60406 wrote:
Finns risk att det hämmar utveckling och konkurrens.
10 februari, 2013 kl. 10:45 #159593QarillionDeltagare@Jimmy Öström 60395 wrote:
Jag tror, eller vill tro att dom flesta skiter helt i vem som sköter betalningen åt en. Jag personligen kan inte bry mig mindre och får man runt 1% i avgifter hos Svea och 3% hos Klarna så är saken biff tycker jag.
Positivt med Klarna som jag ser är att dom är på hugget när det gäller framtiden hur man betalar på nätet, KCO = allt skit samlat på ett ställe så man sparar många timmars bokföring och även förhandlande med olika betalnings leverantörer, lite högre konvertering i KCO. Enkel och lätt kassa som man aldrig behöver bry sig om att justera för att få högre konvertering eller ny design eller annat som kan få en att ligga vaken om natten.
Jag är helt såld på Klarnas KCO och då har jag aldrig varit en ”Klarna lover” (förutom med dom jag känner som gnegar där, för dom älskar jag).
Men med runt 2% skillnad skulle jag aldrig valt KCO om jag nu hade haft någon som kostade runt 1%. Men räkna med 0,2-0,3% bättre i konvertering och XX antal timmars bokföringsparande och förhandling med andra betalningsföretag och sen kolla hur mycket det skiljer sig mellan t.ex. Svea och Klarna.
Det mesta är ganska mycket mitt i prick i allt du skriver
Det förvånar mig dock lite att KCO inte går att förhandla med alls medans det går att föhandla med den ”vanliga” Klarna kassan. Borde inte KCO med kortbetalning och rubbet vara en riktigt bra affär för Klarna att få igenom.
Förstår inte riktigt VARFÖR det skall vara skillnad på kassornas pris? Nästan så att det i mitt tycke borde vara billigare med KCO då Klarna även plockar in pengar på kortbetalningar också.
Någon som vet eller har fått någon bra förklaring på varför KCO kostar mer än vanliga kassan?
10 februari, 2013 kl. 14:16 #159623Oscar TroedsonDeltagare@Jimmy Öström 60418 wrote:
Helt rätt Daniel, och tror man att man kan göra en bättre kassa än Klarnas så är det ju bara att strunta i att köra den.
Sen kan man ju fråga sig hur många som A/B testar, hur många vet ens hur man gör, hur många kan ens göra det i sina hyrshoppar?
Jag lovar att det finns över 100 viktigare saker att göra i en verksamhet än att börja med A/B test, när man gjort dessa saker då kan man börja A/B testa.
Kränger man för kanske 6 miljoner eller mer kanske tiden, pengarna och rutiner för övriga saker inom verksamheten finns så man kan börja att A/B testa.
Jag säger INTE att A/B test är dåligt för det är det verkligen inte, men det finns ”lite” andra saker man bör fokusera på innan man kör igång med detta, för vi alla som driver mindre e-hemsidor vet att tiden och pengarna ekar tomt i våra plånböcker…..
Nja, går ganska snabbt att se skillnader som, kan vara, av betydande karaktär (beror klart vilken omsättning man sitter på men små skiftningar i konverteringen kan göra mycket!). För egen del har det varit ovärderligt, och utan tvekan värt arbetet (när man väl har tekniken på plats är det ju inte så svårt att göra själva testarna )
10 februari, 2013 kl. 14:17 #159624Oscar TroedsonDeltagare@Jimmy Öström 60420 wrote:
???????????Nu tappade du totalt mig
Ok! Tror inte de extra frågetecknen gör någon skillnad, och tycker nog själv att resonemanget inte var speciellt abstrakt
10 februari, 2013 kl. 16:57 #159625Jimmy OstromDeltagareNej okej, så bara för ett företag vill tjäna mer pengar än andra så hämmar detta utveckling och konkurrens?
Nej, mycket har jag hört och sett men detta tar nästan priser faktisk! (ett utropstecken)
@sabio 60429 wrote:
Ok! Tror inte de extra frågetecknen gör någon skillnad, och tycker nog själv att resonemanget inte var speciellt abstrakt
10 februari, 2013 kl. 16:59 #159626Jimmy OstromDeltagareVad roligt att du är en av få ”små” e-handlare som kan detta med A/B testning och anser det gör skillnad, skoj.
@sabio 60428 wrote:
Nja, går ganska snabbt att se skillnader som, kan vara, av betydande karaktär (beror klart vilken omsättning man sitter på men små skiftningar i konverteringen kan göra mycket!). För egen del har det varit ovärderligt, och utan tvekan värt arbetet (när man väl har tekniken på plats är det ju inte så svårt att göra själva testarna )
10 februari, 2013 kl. 17:24 #159627Oscar TroedsonDeltagare@Jimmy Öström 60430 wrote:
Nej okej, så bara för ett företag vill tjäna mer pengar än andra så hämmar detta utveckling och konkurrens?
Nej, mycket har jag hört och sett men detta tar nästan priser faktisk! (ett utropstecken)
Naturligtvis inte vad jag menade (tror jag du är medveten om). Jag pekade bara på vilka risker det finns med att en leverantör försöker monopolisera betalningsflödet (åtminstone cementera infrastrukturen för det)
Ha det fint Jimmy!
10 februari, 2013 kl. 19:02 #159629Jimmy OstromDeltagareOkej då är jag med. Nej det var just det jag inte fattade, jag gillar inte att ”Låtsas att inte förstå och dryga mig” som en del andra, raka rör mår min lilla hjärna bäst av;)
@sabio 60432 wrote:
Naturligtvis inte vad jag menade (tror jag du är medveten om). Jag pekade bara på vilka risker det finns med att en leverantör försöker monopolisera betalningsflödet (åtminstone cementera infrastrukturen för det)
Ha det fint Jimmy!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.