Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Checkout – frågor och svar

Visar 10 inlägg - 191 till 200 (av 621 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #159608
    BjornAndersson
    Deltagare

    @lunarmys 60405 wrote:

    Det finns väl tyvärr också en risk med det här, att kassan är anpassad till den större mängden.

    Om det kommer nya rön om hur man ska designa sin kassa (eller bara vill testa något nytt), så måste man vänta på att Klarna ska köra ut en uppdatering.

    Håller med!
    Startade min butik för ett tag sedan och tyckte det verkade som en utmärkt alternativt med en färdig lösning med alla betalsätt. Men är faktiskt lite fundersam på mitt val då jag inte kan påverka någonting själv hur min egen kassa är utformad.

    Visst klarna vet säkerligen hur den ska utformas för bra konvertering men bara känslan av att själv inte kunna exprimentera och testa andra lösningar känns faktiskt inte så bra…

    #159615
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Helt rätt Daniel, och tror man att man kan göra en bättre kassa än Klarnas så är det ju bara att strunta i att köra den.

    Sen kan man ju fråga sig hur många som A/B testar, hur många vet ens hur man gör, hur många kan ens göra det i sina hyrshoppar?

    Jag lovar att det finns över 100 viktigare saker att göra i en verksamhet än att börja med A/B test, när man gjort dessa saker då kan man börja A/B testa.

    Kränger man för kanske 6 miljoner eller mer kanske tiden, pengarna och rutiner för övriga saker inom verksamheten finns så man kan börja att A/B testa.

    Jag säger INTE att A/B test är dåligt för det är det verkligen inte, men det finns ”lite” andra saker man bör fokusera på innan man kör igång med detta, för vi alla som driver mindre e-hemsidor vet att tiden och pengarna ekar tomt i våra plånböcker…..

    @lunarmys 60405 wrote:

    Det finns väl tyvärr också en risk med det här, att kassan är anpassad till den större mängden.

    Om det kommer nya rön om hur man ska designa sin kassa (eller bara vill testa något nytt), så måste man vänta på att Klarna ska köra ut en uppdatering.

    #159617
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    ???????????Nu tappade du totalt mig, pratar vi om samma sak, alltså Klarnas kassa?????

    @sabio 60406 wrote:

    Finns risk att det hämmar utveckling och konkurrens.

    #159593
    Qarillion
    Deltagare

    @Jimmy Öström 60395 wrote:

    Jag tror, eller vill tro att dom flesta skiter helt i vem som sköter betalningen åt en. Jag personligen kan inte bry mig mindre och får man runt 1% i avgifter hos Svea och 3% hos Klarna så är saken biff tycker jag.

    Positivt med Klarna som jag ser är att dom är på hugget när det gäller framtiden hur man betalar på nätet, KCO = allt skit samlat på ett ställe så man sparar många timmars bokföring och även förhandlande med olika betalnings leverantörer, lite högre konvertering i KCO. Enkel och lätt kassa som man aldrig behöver bry sig om att justera för att få högre konvertering eller ny design eller annat som kan få en att ligga vaken om natten.

    Jag är helt såld på Klarnas KCO och då har jag aldrig varit en ”Klarna lover” (förutom med dom jag känner som gnegar där, för dom älskar jag).

    Men med runt 2% skillnad skulle jag aldrig valt KCO om jag nu hade haft någon som kostade runt 1%. Men räkna med 0,2-0,3% bättre i konvertering och XX antal timmars bokföringsparande och förhandling med andra betalningsföretag och sen kolla hur mycket det skiljer sig mellan t.ex. Svea och Klarna.

    Det mesta är ganska mycket mitt i prick i allt du skriver :)

    Det förvånar mig dock lite att KCO inte går att förhandla med alls medans det går att föhandla med den ”vanliga” Klarna kassan. Borde inte KCO med kortbetalning och rubbet vara en riktigt bra affär för Klarna att få igenom.

    Förstår inte riktigt VARFÖR det skall vara skillnad på kassornas pris? Nästan så att det i mitt tycke borde vara billigare med KCO då Klarna även plockar in pengar på kortbetalningar också.

    Någon som vet eller har fått någon bra förklaring på varför KCO kostar mer än vanliga kassan?

    #159623
    Oscar Troedson
    Deltagare

    @Jimmy Öström 60418 wrote:

    Helt rätt Daniel, och tror man att man kan göra en bättre kassa än Klarnas så är det ju bara att strunta i att köra den.

    Sen kan man ju fråga sig hur många som A/B testar, hur många vet ens hur man gör, hur många kan ens göra det i sina hyrshoppar?

    Jag lovar att det finns över 100 viktigare saker att göra i en verksamhet än att börja med A/B test, när man gjort dessa saker då kan man börja A/B testa.

    Kränger man för kanske 6 miljoner eller mer kanske tiden, pengarna och rutiner för övriga saker inom verksamheten finns så man kan börja att A/B testa.

    Jag säger INTE att A/B test är dåligt för det är det verkligen inte, men det finns ”lite” andra saker man bör fokusera på innan man kör igång med detta, för vi alla som driver mindre e-hemsidor vet att tiden och pengarna ekar tomt i våra plånböcker…..

    Nja, går ganska snabbt att se skillnader som, kan vara, av betydande karaktär (beror klart vilken omsättning man sitter på men små skiftningar i konverteringen kan göra mycket!). För egen del har det varit ovärderligt, och utan tvekan värt arbetet (när man väl har tekniken på plats är det ju inte så svårt att göra själva testarna :-))

    #159624
    Oscar Troedson
    Deltagare

    @Jimmy Öström 60420 wrote:

    ???????????Nu tappade du totalt mig

    Ok! Tror inte de extra frågetecknen gör någon skillnad, och tycker nog själv att resonemanget inte var speciellt abstrakt :-)

    #159625
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Nej okej, så bara för ett företag vill tjäna mer pengar än andra så hämmar detta utveckling och konkurrens?

    Nej, mycket har jag hört och sett men detta tar nästan priser faktisk! (ett utropstecken)

    @sabio 60429 wrote:

    Ok! Tror inte de extra frågetecknen gör någon skillnad, och tycker nog själv att resonemanget inte var speciellt abstrakt :-)

    #159626
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Vad roligt att du är en av få ”små” e-handlare som kan detta med A/B testning och anser det gör skillnad, skoj.

    @sabio 60428 wrote:

    Nja, går ganska snabbt att se skillnader som, kan vara, av betydande karaktär (beror klart vilken omsättning man sitter på men små skiftningar i konverteringen kan göra mycket!). För egen del har det varit ovärderligt, och utan tvekan värt arbetet (när man väl har tekniken på plats är det ju inte så svårt att göra själva testarna :-))

    #159627
    Oscar Troedson
    Deltagare

    @Jimmy Öström 60430 wrote:

    Nej okej, så bara för ett företag vill tjäna mer pengar än andra så hämmar detta utveckling och konkurrens?

    Nej, mycket har jag hört och sett men detta tar nästan priser faktisk! (ett utropstecken)

    Naturligtvis inte vad jag menade (tror jag du är medveten om). Jag pekade bara på vilka risker det finns med att en leverantör försöker monopolisera betalningsflödet (åtminstone cementera infrastrukturen för det)

    Ha det fint Jimmy!

    #159629
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Okej då är jag med. Nej det var just det jag inte fattade, jag gillar inte att ”Låtsas att inte förstå och dryga mig” som en del andra, raka rör mår min lilla hjärna bäst av;)

    @sabio 60432 wrote:

    Naturligtvis inte vad jag menade (tror jag du är medveten om). Jag pekade bara på vilka risker det finns med att en leverantör försöker monopolisera betalningsflödet (åtminstone cementera infrastrukturen för det)

    Ha det fint Jimmy!

Visar 10 inlägg - 191 till 200 (av 621 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.