Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 2 månader sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
14 november, 2012 kl. 18:07 #155564LastbrygganDeltagare
Angående den senaste veckans skriverier om bankers moralpanik… Kommer t.ex Lastbryggan kunna ansluta sig till KCO och erbjuda direktbetalning med samtliga banker, trotts att Mats blivit nekad av en av dem? Eller kommer Klarna nu behöva utesluta vissa butiker, pga att bankerna inte vill erbjuda sina betalsätt till dem?
Klarna gör idag en individuell bedöming innan en butik kan bli kund hos oss. Det kommer vi att fortsätta att göra.Jag tolkar ditt svar som att en sedan flera år gammal kund hos er alltså kan bli nekad att använda KCO, har jag förstått rätt då?
Ponera att denne kund blir nekad KCO och då kommer att få leva vidare med den gamla Klarna-kassan som inte kommer fortsätta att utvecklas efter KCO’s intågande i landet. Vad jag förstod på dig kommer Klarnas gamla kassa ”leva kvar” i minst två år till, men vad händer sedan med denna gamla kund? Om mitt antagande stämmer finns det alltså risk att denne kund står utan fakturalösning om 2-3 år?
14 november, 2012 kl. 18:20 #155565Katrin LundgrenDeltagare@Joel 55839 wrote:
Har du något förslag på vad det borde stå istället?
Såklart det är skickat till klarna sen länge
Vi garanterar att du får de varor du betalar för
14 november, 2012 kl. 18:23 #155566flennstromDeltagareMed all respekt,jag kan och kommer inte att kunna ge ett annorlunda svar än att det är en bedömning från fall till fall.
2-3 år är en väldigt lång tid i sammanhanget och mycket kommer att se annorlunda ut om 2-3 år.
14 november, 2012 kl. 18:41 #155567PrixDeltagare@flennstrom 55844 wrote:
Med all respekt,jag kan och kommer inte att kunna ge ett annorlunda svar än att det är en bedömning från fall till fall.
2-3 år är en väldigt lång tid i sammanhanget och mycket kommer att se annorlunda ut om 2-3 år.
Men kan vi vända på frågan då… Klarna gör en bedömning från fall till fall är nog alla på det klara med nu. Men har Klarna några restriktioner från bankerna på ”typ” av butiker eller produkter som inte får säljas? Alltså är det mer än Klarnas åsikt som spelar roll i Er bedömning?
14 november, 2012 kl. 18:52 #155568LastbrygganDeltagare@flennstrom 55844 wrote:
Med all respekt,jag kan och kommer inte att kunna ge ett annorlunda svar än att det är en bedömning från fall till fall.
2-3 år är en väldigt lång tid i sammanhanget och mycket kommer att se annorlunda ut om 2-3 år.
Ok, du skapar en tråd som heter Klarna Checkout – frågor och svar och kan inte svara konkret ja eller nej på en enkel fråga som är tagen med anledning av ditt tidigare inlägg om en specifik erotikbutik.
Jag ställer den mycket enkla frågan en gång till:
Finns det någon möjlighet att en befintlig kund hos er kan bli nekad KCO?Kan du inte svara nu heller så tolkar jag dina rader ”att det är en bedömning från fall till fall” som att en befintlig kund kund kan bli nekad KCO.
Som en liten parentes kan jag tillägga att jag personligen inte hade för avsikt att börja med KCO men kan jag inte få ett konkret svar på om Klarna ”står bakom” mig så kommer i alla fall inte jag att stoppa in mer slantar där i framtiden då det finns andra aktörer på marknaden som gärna vill jobba med mig.
Det finns väl bara ett sätt att få reda på det och det är väl att ansöka om KCO…
14 november, 2012 kl. 19:00 #155569bananeDeltagareFinns det några generella regler vad som gäller kring månadskostnad / startavgifter för företag som driver flera butiker?
Har läst att man bara har en månadsavgift men att startavgift eventuellt kan tillkomma för varje ytterligare butik?
Förstår om det kanske är en förhandlingsfråga men man får ju testa i en frågetråd14 november, 2012 kl. 19:02 #155570JoelDeltagare@Kodmyran 55843 wrote:
Såklart det är skickat till klarna sen länge
Vi garanterar att du får de varor du betalar för
Bra förslag Katrin!
14 november, 2012 kl. 19:43 #155571flennstromDeltagare@Prix 55845 wrote:
Men kan vi vända på frågan då… Klarna gör en bedömning från fall till fall är nog alla på det klara med nu. Men har Klarna några restriktioner från bankerna på ”typ” av butiker eller produkter som inte får säljas? Alltså är det mer än Klarnas åsikt som spelar roll i Er bedömning?
Eftersom vi inte sköter alla betalsätt själva så är vi beroende av leverantörer i vår tur. Men som ni vet så blir det en bedömning från fall till fall.
@lastbryggan ser fram emot din ansökan så vi kan reda ut hur det blir i ditt enskilda fall15 november, 2012 kl. 01:29 #155580PrixDeltagareTror att Lastbryggan ställde frågan som allmän och inte till just deras butik….
Vilka är restriktionerna som finns från Klarna, och då inräknat Era leverantörer? Någon form av grundlista måste det ju finnas så som ev. förbjudna produkter, f-skattsedel, osv..?
Med all respekt så får jag känslan av att en del frågor vill Ni inte svara öppet på. Öppna frågor som om ”de eller de” är möjligt tas ner på en nivå där man får diskutera enskilda fall, även om frågan inte var specifikt till något/någon.
15 november, 2012 kl. 08:13 #155581DavidWiggDeltagareHur är det om man vill ha Klarna Checkout och redan är kund? Jag betalar en månadsavgift idag för faktura. Hur blir det om jag tar Checkout?
Byts den gamla månadsavgiften ut mot Klarnas Checkout? Eller blir det den gamla + Checkout-avgiften?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.