Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
7 februari, 2013 kl. 18:23 #159558ParvelitoDeltagare
@bloggus 60349 wrote:
Om någon sedan skulle påstå att KCO inte kostar de mer än vad de betalde innan, så kan du misstänka vissa saker:
Eller att det handlar om butiker med låga snittordervärden.
7 februari, 2013 kl. 19:09 #159560FreddesixDeltagare@Kodmyran 60347 wrote:
Problemet är väl att kassan är en BETA och att jobb pågår. Det är helt enkelt inte klart ännu
Uppfattat, för en som precis ska dra igång och som måste vara på rull innan februari månads utgång blir det kärvt att vänta. Utan försäljning till företag stannar tyvärr mina hjul.
@Parvelito 60355 wrote:
Eller att det handlar om butiker med låga snittordervärden.
Helt klart en dimension jag tidigare förbisett, tyvärr inget jag kan dra nytta av själv men jag förstår att det gör susen i din(a) verksamhet(er).
Summa summarum: tillbaka på ruta 1 med NEH och deras Swedbank-lösning, hade vart skoj att testa KCO men det får bli något för framtiden.
8 februari, 2013 kl. 13:18 #159582stocktownDeltagare@lunarmys 60344 wrote:
Försöker du säga att BABS, Auriga, Svea, Payson, PayPal, Moneybookers etc etc är öppna med alla specialavtal de har med alla butiker?
Okej, tänkte inte på det! Men är det inte tråkigt att de inte är öppna med kostnaderna så skulle det underlätta och bli bättre för alla e-handlare. Om alla var lika hemliga som dessa, skulle det inte finnas ett forum..
8 februari, 2013 kl. 13:41 #159585Jimmy OstromDeltagareMen Klarna är ju öppna med vad det kostar med KCO. Sen att man säkert ibland kan förhandla ner en startavgift må väl hända då och då.
Sen om någon fått ner 0,1 eller 0,2% för man kränger för mycket pengar är väl inte mer än rätt.
@stocktown 60383 wrote:
Okej, tänkte inte på det! Men är det inte tråkigt att de inte är öppna med kostnaderna så skulle det underlätta och bli bättre för alla e-handlare. Om alla var lika hemliga som dessa, skulle det inte finnas ett forum..
8 februari, 2013 kl. 14:16 #159588Thomas THLDeltagare@Jimmy Öström 60386 wrote:
Sen om någon fått ner 0,1 eller 0,2% för man kränger för mycket pengar är väl inte mer än rätt.
Jag skickade 1,8 miljoner genom Klarna 2012 och fick inte ner priset en krona på KCO.
För högt snitt, ca 2400 kr, de vill ha många småordrar istället.Sen är det väl inte positivt heller att jag säljer produkter till barnfamiljer som betalar in sin faktura i tid jämfört med butiker som säljer produkter till ungdomar med nollkoll på ekonomin.
8 februari, 2013 kl. 14:30 #159591QarillionDeltagare@Thomas THL 60389 wrote:
Jag skickade 1,8 miljoner genom Klarna 2012 och fick inte ner priset en krona på KCO.
För högt snitt, ca 2400 kr, de vill ha många småordrar istället.Sen är det väl inte positivt heller att jag säljer produkter till barnfamiljer som betalar in sin faktura i tid jämfört med butiker som säljer produkter till ungdomar med nollkoll på ekonomin.
Ungefär samma sits som oss.. Vi har snittordrar på 2600:- och fakturerar för ungefär 6 miljoner per år och fick inte heller ner KCO en krona. ”Vanliga” Klarna gick dock att göra lite grann på, men inte i närheten av vad Svea kunde erbjuda oss.
Vi har inte bestämt oss till 100% vad man skall välja än men skillnaderna blir väldigt stora mellan KCO-Klarna standard kassa-Svea när man pratar kronor och ören i slutändan. Och då vet jag inte om just vår bransch är så känslig för vem som sköter själva faktureringen egentligen.
8 februari, 2013 kl. 14:32 #159592Oscar TroedsonDeltagare@Qarillion 60392 wrote:
Ungefär samma sits som oss.. Vi har snittordrar på 2600:- och fakturerar för ungefär 6 miljoner per år och fick inte heller ner KCO en krona. ”Vanliga” Klarna gick dock att göra lite grann på, men inte i närheten av vad Svea kunde erbjuda oss.
Vi har inte bestämt oss till 100% vad man skall välja än men skillnaderna blir väldigt stora mellan KCO-Klarna standard kassa-Svea när man pratar kronor och ören i slutändan. Och då vet jag inte om just vår bransch är så känslig för vem som sköter själva faktureringen egentligen.
+1 (står inför samma vägskäl). Dock betydligt lägre snittorder (750kr) och 2.5 total förra året via Klarna. Gick inte att röra en krona.
8 februari, 2013 kl. 16:22 #159594Jimmy OstromDeltagareJag tror, eller vill tro att dom flesta skiter helt i vem som sköter betalningen åt en. Jag personligen kan inte bry mig mindre och får man runt 1% i avgifter hos Svea och 3% hos Klarna så är saken biff tycker jag.
Positivt med Klarna som jag ser är att dom är på hugget när det gäller framtiden hur man betalar på nätet, KCO = allt skit samlat på ett ställe så man sparar många timmars bokföring och även förhandlande med olika betalnings leverantörer, lite högre konvertering i KCO. Enkel och lätt kassa som man aldrig behöver bry sig om att justera för att få högre konvertering eller ny design eller annat som kan få en att ligga vaken om natten.
Jag är helt såld på Klarnas KCO och då har jag aldrig varit en ”Klarna lover” (förutom med dom jag känner som gnegar där, för dom älskar jag).
Men med runt 2% skillnad skulle jag aldrig valt KCO om jag nu hade haft någon som kostade runt 1%. Men räkna med 0,2-0,3% bättre i konvertering och XX antal timmars bokföringsparande och förhandling med andra betalningsföretag och sen kolla hur mycket det skiljer sig mellan t.ex. Svea och Klarna.
@Qarillion 60392 wrote:
Vi har inte bestämt oss till 100% vad man skall välja än men skillnaderna blir väldigt stora mellan KCO-Klarna standard kassa-Svea när man pratar kronor och ören i slutändan. Och då vet jag inte om just vår bransch är så känslig för vem som sköter själva faktureringen egentligen.
9 februari, 2013 kl. 09:59 #159603danielanderssonDeltagare@Jimmy Öström 60395 wrote:
Positivt med Klarna som jag ser är att dom är på hugget när det gäller framtiden hur man betalar på nätet, KCO = allt skit samlat på ett ställe så man sparar många timmars bokföring och även förhandlande med olika betalnings leverantörer, lite högre konvertering i KCO. Enkel och lätt kassa som man aldrig behöver bry sig om att justera för att få högre konvertering eller ny design eller annat som kan få en att ligga vaken om natten.
Det finns väl tyvärr också en risk med det här, att kassan är anpassad till den större mängden.
Om det kommer nya rön om hur man ska designa sin kassa (eller bara vill testa något nytt), så måste man vänta på att Klarna ska köra ut en uppdatering.
9 februari, 2013 kl. 10:59 #159604Oscar TroedsonDeltagare@lunarmys 60405 wrote:
Det finns väl tyvärr också en risk med det här, att kassan är anpassad till den större mängden.
Om det kommer nya rön om hur man ska designa sin kassa (eller bara vill testa något nytt), så måste man vänta på att Klarna ska köra ut en uppdatering.
Precis, mycket värdeful iakttagelse för den fortsatta diskussionen. Klarna standardiserad och isolerar med KC. Det finns lite utrymme för modifiering och anpassning. Ryggar instinktivt tillbaka på den här typen av företeelser, på rent ideologiska grunder. Finns risk att det hämmar utveckling och konkurrens.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.