Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Checkout – frågor och svar

Visar 10 inlägg - 161 till 170 (av 621 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #159509
    Freddesix
    Deltagare

    Berra, du som nu kört KCO ett tag och som brukar gilla att vrida och vända på siffror – kan du räkna hem bytet?

    #159510
    Parvelito
    Deltagare

    @Freddesix 60305 wrote:

    Berra, du som nu kört KCO ett tag och som brukar gilla att vrida och vända på siffror – kan du räkna hem bytet?

    Ja, jämfört med hur min situation såg ut tidigare och hur jag ville utvecklas så blev det här jättebra både ekonomiskt och administrativt.

    #159517
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Min spontana reaktion är att för oss fungerar det bra men med en del irritationsmoment. Jag kör Checkouten i Swecat, Doftljusbutiken och Cupids Dreams. Hitills har vi ingen som blivit arg över att de nekats faktura, eller som hört av sig pga att de inte förstått kassan (Utom andra e-handlare som gått genom kassan och inte förstått att de gjort en order, såna som velat kika på checkouten alltså, är ehandlare därför mer korkade än snittkunden??? :-).

    Den enda nackdelen vi upplevt som är ett irritationsmoment och som faktiskt ökat min kundtjänst en del, är att en hel del hör av sig och har inte fått fakturan i sin mail. Oftast hotmailadresser. Dessa vill heller inte bli hänvisade till Klarna för att få hjälp att få en ny faktura, de ser sig inte som kunder till Klarna utan till oss och tycker att det är vårt problem att fixa. De vägrar att kontakta Klarna när de kontaktat oss…alltså merjob för oss.

    Sedan har jag haft en del problem med återbetalningar till kunder där de betalat med faktura och Klarna inte haft kundens återbetalningsinformation. Det har fungerat riktigt dåligt i vissa fall. Numer återbetalar jag själv i stället för att göra det via Klarna.

    Bokföringen däremot har minskat rejält när vi bara kör Klarna och det är underbart.

    Konverteringen är aningen högre än innan så trenden håller i sig. dock upplever jag att det är fler småordrar med KCO än tidigare. Har dock inte följt upp det utan det är mer magkänslan som säger det.

    Har även upplevt en del problem med vissa läsare och kunder, men inget alarmerande än så länge

    #159519
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ja detta är ju helt uppåt väggarna kasst:o!!! När hade Klarna tänkt lösa detta? Det ska ju vara smidigt med återköp osv. Gäller dessa återköp alla betalningsalternativ eller är det ”bara” allt utom faktura (kort osv)?

    @Kodmyran 60314 wrote:

    Sedan har jag haft en del problem med återbetalningar till kunder där de betalat med faktura och Klarna inte haft kundens återbetalningsinformation. Det har fungerat riktigt dåligt i vissa fall. Numer återbetalar jag själv i stället för att göra det via Klarna.

    #159522
    Oscar Troedson
    Deltagare

    @Kodmyran och Parvelito, får man fråga vad ni haft för avgifter – totalt- för betalsätten innan KC?

    #159524
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @Jimmy Öström 60316 wrote:

    Ja detta är ju helt uppåt väggarna kasst:o!!! När hade Klarna tänkt lösa detta? Det ska ju vara smidigt med återköp osv. Gäller dessa återköp alla betalningsalternativ eller är det ”bara” allt utom faktura (kort osv)?

    Om man visste vilka köp som gått med kort och direktbank så skulle jag välja att återbetala dem via Klarna, men i och med att du inte vet, och heller inte vet om fakturan är betalad eller ej när kunden returnerar så blir det krångligare. därför kör jag alla återbetalningar manuellt via banken än så länge, tills Klarna har en bättre lösning.

    Det tror jag säkert kommer så fort det bara går för det har en liten Klarnafågel viskat i mitt öra att man jobbar på, eller en ganska stor Klarnafågel beroende på hur man ser det :D

    #159525
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @sabio 60319 wrote:

    @Kodmyran och Parvelito, får man fråga vad ni haft för avgifter – totalt- för betalsätten innan KC?

    Fråga får man, men det är en ren avtalssak mellan mig och respektive betalbolag så du kommer inte att få något svar. Då bryter jag det förtroendet och avtalet som finns mellan oss. Skillnad vore om jag körde rena listpriser, eller standardavtal men det gör jag alltså inte. Dock kan jag säga för att stilla din nyfikenhet att för mig kostar KCO näst intilll samma som innan, men jag får nu en leverantör och allt samlat. Det är min vinst

    #159527
    Parvelito
    Deltagare

    @sabio 60319 wrote:

    @Kodmyran och Parvelito, får man fråga vad ni haft för avgifter – totalt- för betalsätten innan KC?

    Jag skötte tidigare faktureringen i egen regi, men har inte tid med det längre. Tidigare hade jag en butik, nu har jag fyra igång och en femte strax klar. Med de offerter jag fick från betalföretagen för att göra om blev KCO definitivt bäst och billigast, även om det naturligtvis funnits en del barnsjukdomar i en början.

    Det här med företagsförsäljning vore bra om det hoppade igång t.ex, och krediteringarna är ett kapitel jag med tanke på blodtrycket inte skall tala om.

    Men ja, jag är nöjd, och jag får definitivt inte betalt för att säga det.

    #159529
    Oscar Troedson
    Deltagare

    @Kodmyran 60322 wrote:

    Fråga får man, men det är en ren avtalssak mellan mig och respektive betalbolag så du kommer inte att få något svar. Då bryter jag det förtroendet och avtalet som finns mellan oss. Skillnad vore om jag körde rena listpriser, eller standardavtal men det gör jag alltså inte. Dock kan jag säga för att stilla din nyfikenhet att för mig kostar KCO näst intilll samma som innan, men jag får nu en leverantör och allt samlat. Det är min vinst

    Tack för svaret, förstod nästan det. Vi har själva väldigt förmånliga avtal så inget vi skulle röja – men som du skriver, fråga får man ;-)

    Hoppas på en sänkning från Klarna, nu är det på tok för dyrt jämfört med våra kostnader idag. Kul att det fungerar bra dock.

    #159538
    Freddesix
    Deltagare

    Kan kritiken mot att företagsförsäljning fungerar kass utvecklas? I vad ligger problemet?

    Eftersom jag ledigt har halva omsättningen hos företagskunder så blir man minst sagt fundersam när det inte verkar fungera gentemot dem.

Visar 10 inlägg - 161 till 170 (av 621 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.