Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 3 månader sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
4 februari, 2013 kl. 11:58 #159314DannyDeltagare
Skulle vara intressant med en liten uppdatering av synpunkter/erfarenheter/andra kommentarer från er som kört Klarna Checkout ett tag nu…Är ni nöjda/missnöjda? Vad fungerar bra/dåligt? Kanske lite statistik t.o.m.?
Vi står i valet och kvalet just nu angående övergång så det vore skönt med lite extra kött på benen…
4 februari, 2013 kl. 22:13 #159352Societic Hair SwedenDeltagareJag tänkte faktiskt gå över till Klarna Checkout nästa vecka när integrationen till min Webshop är klar men jag blev fundersam över det faktum att kunder som nekas kredit inte får ett meddelande om det.
4 februari, 2013 kl. 22:55 #159353Oscar TroedsonDeltagare@Societic, kul att få höra lite erfarenheter. Har som sagt efterlyst stora butiker som använder KC, dock utan framgång.
5 februari, 2013 kl. 11:15 #159370peteDeltagareJag efterlyser verkligen klarnamodul till PS 1.5.x. Alla är inte så sugna på att migrera direkt till KC, så jag tycker att Klarna borde värna om sina kunder och tillhandahålla detta. Common sense.
5 februari, 2013 kl. 11:31 #159371NicklasDeltagare@pete 60149 wrote:
Jag efterlyser verkligen klarnamodul till PS 1.5.x. Alla är inte så sugna på att migrera direkt till KC, så jag tycker att Klarna borde värna om sina kunder och tillhandahålla detta. Common sense.
Det finns, sök bland modulerna på prestashop.com
5 februari, 2013 kl. 11:36 #159372Oscar TroedsonDeltagare@Nicklas 60150 wrote:
Det finns, sök bland modulerna på prestashop.com
Den finns, men den fungerar inte Helt obrukbar.
6 februari, 2013 kl. 21:33 #159486GonteDeltagare@Societic Hair Sweden 60126 wrote:
Jag tänkte faktiskt gå över till Klarna Checkout nästa vecka när integrationen till min Webshop är klar men jag blev fundersam över det faktum att kunder som nekas kredit inte får ett meddelande om det.
Ptjae. Jag är kluven, spontant känns det mer lockande med en butik som berättar hur jag får betala än hur jag inte får det.
MEN, kanske är det rätt att införa en tydlig text om det, Checkout innebär då fortfarande den enorma förbättringen att man slipper bli nekad och backa flera kassasteg för att försöka igen…
Kanske införa en halvneutral ”Vi kan tyvärr inte erbjuda faktura/delbetalning till aktuell leveransadress, kontakta Klarna vid frågor” snarare än att säga rakt ut att personen inte är kreditvärdig?
7 februari, 2013 kl. 02:33 #159493Societic Hair SwedenDeltagare@Gonte 60278 wrote:
Ptjae. Jag är kluven, spontant känns det mer lockande med en butik som berättar hur jag får betala än hur jag inte får det.
MEN, kanske är det rätt att införa en tydlig text om det, Checkout innebär då fortfarande den enorma förbättringen att man slipper bli nekad och backa flera kassasteg för att försöka igen…
Kanske införa en halvneutral ”Vi kan tyvärr inte erbjuda faktura/delbetalning till aktuell leveransadress, kontakta Klarna vid frågor” snarare än att säga rakt ut att personen inte är kreditvärdig?
En av mina höjdpunkter på året är kring jul när alla vill vara fina i håret i samband med julfester, jul- & nyårsfirande eller att man åker bort i samband med ledigheten, samtidigt som utgifterna kanske är högre än normalt med tanke på att det skall t.ex handlas julklappar.
Att jag då kan marknadsföra Klarnas Julkampanj är helt avgörande för min del.
All min marknadsföring under den perioden består nästan bara av det vare sig det gäller annonser, nyhetsbrev, sociala medier eller slider / banners på hemsidan.Jag kanske oroar mig alldeles för mycket, men det skulle säkert finnas någon som skulle tycka det var falsk marknadsföring.
Jag lockar på kredit, sen när de ska betala så finns inte val möjligheten och ingen förklaring ges. Alla kanske inte skulle göra kopplingen till nekad kredit.Att de slipper backa och kanske slipper kontakta kundtjänst hade också varit en positiv aspekt i mina ögon.
Håller dock med om att man inte borde säga rakt ut att de inte är kreditvärdiga.
7 februari, 2013 kl. 07:14 #159495Thomas THLDeltagareOm det inte finns någon cykelhållare till bakluckan till sin bilmodell när man söker på Thules hemsida så får man upp förslag för att montera på taket istället.
Inte en rad om att det inte finns någon cykelhållare till den bilmodellen för bakluckan.
Många många många samtal från kunder som undrar om det inte finns nån eller om dom gjort rätt, glömt klicka i en ruta eller vad som helst.
Allt detta hade kunnat undvikits med raderna:
Tyvärr finns det ingen cykelhållare till din bilmodell för montering på baklucka.
Det går bra att montera på taket, alternativ för detta ser du nedan.Lika med KC, kunden får inget besked. Dålig idé.
7 februari, 2013 kl. 07:28 #159496ParvelitoDeltagareJag har kört KCO ett tag nu, och hittills har ingen kund hört av sig angående att de inte kunnat handla mot faktura. Konverteringen ligger några tiondelar högre än tidigare, så några massiva avhopp i kassan från besvikna icke kreditvärdiga kunder tror jag inte har skett.
Jag är dock ödmjuk och tror inte att det är så att det inte finns någon missnöjd kund, men de torde i alla fall vara få. Om jag skall spekulera vidare tror jag att det gör mindre ont i själen att inte bli erbjuden fakturaalternativet jämfört med att få skrivet på näsan att man minsann inte är godkänd. De med svajjig kredithistorik brukar vara rätt så medvetna om sin situation, men skall ju alltid testa och se, det lär ju finnas trisslotter med vinst på också… Det här gör deras checkout-process onödigt lång, och för den som kör faktura i egen regi är sådana kunder mycket kostsamma då de bränner kreditupplysningar i hög takt.
Det här är mina fem cent från några månaders praktiskt användande av KCO.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.