Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – frågor och svar
- Detta ämne har 620 svar, 115 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av Greenbalance.
-
FörfattareInlägg
-
30 november, 2012 kl. 18:09 #156498JohanKDeltagare
@Magento 56651 wrote:
Hur många kunder tror du använder standardversionen av någon Open Source plattform över huvud taget? Svaret är antagligen ingen alls. Oavsett så är detta en långt mer avancerad modul än gemene betallösning.
Nej men alla moduler som finns till open source är ju till standard lösningarna..
10 december, 2012 kl. 11:49 #156910puttedgeDeltagareVet ej om detta vart uppe innan men men.
Om jag har företag som är ”avtalskunder” hos oss. Hur gör jag då i kassan när man bara har KCO?
10 december, 2012 kl. 14:24 #156925flennstromDeltagareFörklara gärna hur dina avtalskunder fungerar.
KCO har stöd för inloggade kunder. Om en kund loggar in och sedan går till kassan så kan KCO bli förifyllt med alla uppgifter. Bara att klicka på Slutför köp.
13 december, 2012 kl. 18:26 #157120ake125DeltagareHej Fredrik
Jag hade verkligen väntat på checkout och hade ganska stora förväntningar efter alla era tester. Nu har jag testkört (via er integrations test) men blev tyvärr besviken på några punkter. Du kanske kan ge mig svar.
1. Responsiv design skyltar ni med.
Men vad jag kan se så finns det bara fast bredd, det finns dock en mobil version men det måste jag själv ställa in. Så resultat blir att jag får göra ett javascript som kollar skärmbredden och då begär mobil versionen. Känns ju inte riktigt 2012/2013 ?2. Företagsbetalningar finns inte med?
Vad är problemet här? Ni har ju faktura för företag och att betala via kreditkort kan inte vara några problem alls för företag. När är det planerat att fungera?3. Första fredagen jag körde er test integration gick er test server ner ca kl 15. Den var nere hela helgen och kom igång på måndag morgonen. Visserligen bara en test miljö men ändå att det obemärkt kan ligga nere i flera dagar känns inte så förtroendeingivande.
4. Vi har ett & tecken i vårt företagsnamn, det klarar tydligen inte ert system av, utan det blir fel när vårt namn presenteras längst ner i checkout fönstret. Inget jätte problem men om man nu lägger stora resurser på eye tracking osv. så kan man ju kanske också anstränga sig så att företagsnamnet kan skrivas ut utan att taggar blir fel på sidan.
Och har man 500 anställda så och har ett betalfönster att jobba med kanske man kunde åtgärda detta ganska omgående.Annars var integrationen, dokumentation och kodexempel exemplariska och tanken är jätte bra. Synd bara att ni inte kommit ända fram ännu. Känns som det här är små saker som inte skulle behöva vara några problem egentligen.
14 december, 2012 kl. 03:18 #157128Flagstore.seDeltagare@ake125 57607 wrote:
2. Företagsbetalningar finns inte med?
Vad är problemet här? Ni har ju faktura för företag och att betala via kreditkort kan inte vara några problem alls för företag. När är det planerat att fungera?Håller med ake125 om att företagsanpassat är ett stort krav. Jag har allt från små företag till våra allra största företag som kunder och de står för en försvarlig del av omsättningen, så jobba på hårt med detta
Ett tillägg jag har är att 30 dagars faktura bör vara ett alternativ som företag ska kunna få välja. Stora företag men framför allt offentliga förvaltningar hinner inte med i sin betalningsprocess på bara 14 dagar :confused:
(Har ännu ej checkout, ”lovad” i januari av Vendre + att vi ska fila lite på kassan i övrigt mot företag. Just nu mobilanpassas shopen)
14 december, 2012 kl. 07:53 #157134flennstromDeltagare1. Responsiv design skyltar ni med.
Men vad jag kan se så finns det bara fast bredd, det finns dock en mobil version men det måste jag själv ställa in. Så resultat blir att jag får göra ett javascript som kollar skärmbredden och då begär mobil versionen. Känns ju inte riktigt 2012/2013 ?
Responsiv design var en princip som vi faktiskt övergav. Detta för att vi såg att det kunde innebära förvirring om just Klarna Checkout blev mobilanpassad i en i övrigt icke-mobilanpassad webbshop. Vi låter nu integrationen styra om Checkouten ska vara mobilanpassad eller inte.2. Företagsbetalningar finns inte med?
Vad är problemet här? Ni har ju faktura för företag och att betala via kreditkort kan inte vara några problem alls för företag. När är det planerat att fungera?
Den version som finns ute nu är den publika betan. Den innehåller inte företagsflöde. Företagsflöde kommer att komma i nästa version som kommer i kvartal 1 nästa år.3. Första fredagen jag körde er test integration gick er test server ner ca kl 15. Den var nere hela helgen och kom igång på måndag morgonen. Visserligen bara en test miljö men ändå att det obemärkt kan ligga nere i flera dagar känns inte så förtroendeingivande.
Testmiljön och driftsmiljön är två helt skilda system. Vad anledningen till nertiden har jag inte svaret på. Men självklart ska vi ha en mycket hög tillgänglighet till testsystemet också. Jag kommer att framföra vikten av detta internt då jag förstår att mycket utveckling faktiskt sker på helgen.4. Vi har ett & tecken i vårt företagsnamn, det klarar tydligen inte ert system av, utan det blir fel när vårt namn presenteras längst ner i checkout fönstret. Inget jätte problem men om man nu lägger stora resurser på eye tracking osv. så kan man ju kanske också anstränga sig så att företagsnamnet kan skrivas ut utan att taggar blir fel på sidan.
Och har man 500 anställda så och har ett betalfönster att jobba med kanske man kunde åtgärda detta ganska omgående.
Detta fel är upptäckt och åtgärdat. Vi har dock inte satt den uppdateringen live ännu av prioriteringsskäl.Vi är medvetna om att det kommer att finnas saker att putsa på från denna betaversion. Nästa version som, som sagt, kommer att släppas i kvartal 1 innehåller flera utökade funktioner där företagsflöde är den största.
18 december, 2012 kl. 21:21 #157391BohicaDeltagareNu kanske jag är dum eller förblindad av pajkastning i cirkus 13 sidor i denna tråd..
Vad är fördelen med KCO gentemot övriga lösningar t ex DIBS?
mvh
19 december, 2012 kl. 09:11 #157405flennstromDeltagare1. Ett avtal ger dig både faktura, kort och direktbankbetalningar
2. Tekniska problem med kort och direktbetalningar drabbar inte själva köpet.
3. Kunder kan genomföra köp utan att ha kortnr eller inloggningsuppgifter till hands.
4. Standardiserat och konverteringsoptimerat utseende på kassan ger trygghet19 december, 2012 kl. 09:35 #157407MagentoDeltagare@flennstrom 57919 wrote:
1. Ett avtal ger dig både faktura, kort och direktbankbetalningar
2. Tekniska problem med kort och direktbetalningar drabbar inte själva köpet.
3. Kunder kan genomföra köp utan att ha kortnr eller inloggningsuppgifter till hands.
4. Standardiserat och konverteringsoptimerat utseende på kassan ger trygghetKan även lägga till att det ersätter den ”normala kassan” vilket många kan tycka är en fördel.
20 december, 2012 kl. 09:37 #157460JoelDeltagareJag såg att ni refererar till Ginza som A/B-testat Klarna Checkout ”under en längre period” med +27% ökning i konvertering.
Med dessa strålande resultat, hur kommer det sig att Ginza inte kör Klarna Checkout idag?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.