Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna
- Detta ämne har 15 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
24 juli, 2012 kl. 18:32 #149171Christoffer TyreforsDeltagare
Jag tycker nog ändå att detta är utanför Klarnas ansvar. Du skriver själv ordet ”kreditrisk” och detta handlar ju inte om kredit? Tror visserligen klarna använder benämningen ”bedrägeririsk” men för min del påverkar det inte vem jag ser som ansvarig,
Sen känner jag inte att argumentet ”vem läser paragrafer” riktigt håller för att nästintill (om inte helt?) antyda att de lurat dig/oss.
24 juli, 2012 kl. 18:44 #149172pyhobbyDeltagareJag tycker också att ansvaret bör ligga på speditören och inte Klarna i det aktuella fallet.
Den som utför den felaktiga handlingen skall vara ansvarig enligt mig.
24 juli, 2012 kl. 19:01 #149174AndreasDeltagareFör att poängtera, jag ställde denna fråga på grund av nyfikenhet.
Klarna har överlag vart vänliga och alltid stått till hjälp på ett eller annat vis, därtill stod de slutligen för ”bedrägeri-/ kreditrisken och återbördade inte fakturan till mig.
Även som ni så tycker jag speditören/ utlämningstället skall påföras kostnaden i detta fall och varken jag eller Klarna.
24 juli, 2012 kl. 19:03 #149176AndreasDeltagare@pyhobby 48754 wrote:
Jag tycker också att ansvaret bör ligga på speditören och inte Klarna i det aktuella fallet.
Den som utför den felaktiga handlingen skall vara ansvarig enligt mig.
Om vi bortser från speditören, vem skall då stå för kostnaden?
Ehandlaren eller Klarna som man antagit att skall stå för alla typer av bedrägeririsker?
24 juli, 2012 kl. 22:47 #149190SleavelyDeltagareOm man bortser från den ansvarige finns det väl ingen ansvarig? :rolleyes:
25 juli, 2012 kl. 08:12 #149192AndreasDeltagareJag raderade alla inlägg från mig!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.