Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Kayako erfarnheter?
- Detta ämne har 26 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
15 december, 2011 kl. 10:02 #97000AndreasDeltagare
Någon annan som har fastnat för Kayako som helpdesk/support för ert företag?
Mitt företag växer så det knakar, dags att ta in nytt folk. Därav måst man även få till ett bra system som gör att man kan hålla reda på allla mail. Ett enkelt email konto fungerar om du är ensam, men sedan blir det problem om du har mycket epost som cirkulerar från kunder.
Prövade även gratisvarianterna OTRS och Hesk. Dock var Hesk för enkelt, för lite funktionalitet. Och Hesk, var tungladdat och för komplext.
Insåg att Kayako kostar en del, men det är en engångsugift och efter jag satt upp en ”trial” butik är jag såld. Därtill har de en snabb och kunnig kundservice. Här skulle Klarna kunna ta efter!
Varför då Kayako:
– Snabb, är otroligt snabbt!
– Kunskapsdatabas, du kan dela kunskap mellan anställda och även kunder om du vill det. I mitt fall, vilken fälg passar vilken bil.
– Stor funktionalitet.
– Roligt att använda, inte för byråkratiskt.
– Bra kundsupportNackdel:
– En liten kostnad
– Lite svårt att få grepp om allt.
– Några konstiga lösningar, som skiljer sig från hur mailprogram fungerar.Era erfarenheter?
Någon som vet en bra ”kom-igång” guide?
//Andreas
15 december, 2011 kl. 10:44 #132420Jimmy OstromDeltagareRoligt att du växer:)
Jag tror detta är det som grabbarna på iphonebutiken använder och är det så så det lila jag såg var det sjukt bra.
@Andreas 30333 wrote:
Någon annan som har fastnat för Kayako som helpdesk/support för ert företag?
Mitt företag växer så det knakar, dags att ta in nytt folk. Därav måst man även få till ett bra system som gör att man kan hålla reda på allla mail. Ett enkelt email konto fungerar om du är ensam, men sedan blir det problem om du har mycket epost som cirkulerar från kunder.
Prövade även gratisvarianterna OTRS och Hesk. Dock var Hesk för enkelt, för lite funktionalitet. Och Hesk, var tungladdat och för komplext.
Insåg att Kayako kostar en del, men det är en engångsugift och efter jag satt upp en ”trial” butik är jag såld. Därtill har de en snabb och kunnig kundservice. Här skulle Klarna kunna ta efter!
Varför då Kayako:
– Snabb, är otroligt snabbt!
– Kunskapsdatabas, du kan dela kunskap mellan anställda och även kunder om du vill det. I mitt fall, vilken fälg passar vilken bil.
– Stor funktionalitet.
– Roligt att använda, inte för byråkratiskt.
– Bra kundsupportNackdel:
– En liten kostnad
– Lite svårt att få grepp om allt.
– Några konstiga lösningar, som skiljer sig från hur mailprogram fungerar.Era erfarenheter?
Någon som vet en bra ”kom-igång” guide?
//Andreas
15 december, 2011 kl. 10:46 #132422Jimmy OstromDeltagareHittade en äldre tråd:
http://www.ehandel.se/forum/generellt-om-e-handel/2614-hur-hanterar-ni-support.html
15 december, 2011 kl. 11:06 #132428danielanderssonDeltagareVi använder Kayako och är väldigt nöjda. Kör en gammal version och den senaste, båda funkar väldigt bra. Det var några mellanversioner som var lite kass, men nu verkar dom ha fixat det mesta.
Utan det skulle vi aldrig kunna hantera alla mail som kommer in, speciellt inte eftersom vi är många som svarar på mailen.
15 december, 2011 kl. 12:21 #132438Katrin LundgrenDeltagareJag kör också Kayako, och det fungerar bra för vår del
15 december, 2011 kl. 16:35 #132478Richie72DeltagareKan man ha olika språk och olika e-postadresser i systemet? Så dansk support och finsk support har samma system och kan se alla ärenden?
15 december, 2011 kl. 20:30 #132530danielanderssonDeltagare@Richie72 30405 wrote:
Kan man ha olika språk och olika e-postadresser i systemet? Så dansk support och finsk support har samma system och kan se alla ärenden?
Vad jag vet, nej.
Vi kör en installation/licens per butik.
15 december, 2011 kl. 23:07 #132556SekeDeltagareInga egna erfarenheter, ännu…
När jag tittade på det här för några år sedan fick jag lite avtändande Microsoft-vibbar av Kayako – det var nog mest hur gränssnittet såg ut – och tyckte istället att Support Trio från Active Campaign verkade intressantast. I vanlig ordning räckte dock inte tiden till att byta system, och mail med Google For Your Domain som det hette då är ju rätt bra. Men nu börjar det bli mer och mer komplext, med sex personer som i olika konstellationer bevakar sju mailadresser. Komplexitet kostar!
Nu när jag kollar igen verkar Active Campaign mest satsa på epostmarknadsföring, och kundsupportsystem är inte deras flaggskepp längre, medan Kayako tycks vara still going strong på området. Och att många här på forumet verkar köra och gilla Kayako är ju ett stort plus.
Kanske dags att ta steget… Hur gör man för att komma igång med Kayako? Ni som har Kayako, kör ni Resolve eller Fusion? On Demand eller Download?
18 december, 2011 kl. 08:54 #132679Jimmy OstromDeltagareMen betalar man per användare och butik? Det blir ju en del pengar om man är ett par stycken som vill ha tillgång till det.
Nu när jag räknade tyckte jag det blev ganska dyrt, eller är det jag som fortfarande inte lärt mig räkna (kanske därför skatteverket är utanför min dörr alltid:rolleyes:)
18 december, 2011 kl. 09:26 #132682danielanderssonDeltagare@Jimmy Öström 30619 wrote:
Men betalar man per användare och butik? Det blir ju en del pengar om man är ett par stycken som vill ha tillgång till det.
Nu när jag räknade tyckte jag det blev ganska dyrt, eller är det jag som fortfarande inte lärt mig räkna (kanske därför skatteverket är utanför min dörr alltid:rolleyes:)
Nej nej, man betalar per butik ($599). Eller ja, det verkar som om man betalar för fler personer men det gäller endast om man är fler än 10 pers.
resolve heter produkten vi kör.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.