Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Kassa och kundtjänst

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97878
    Parvelito
    Deltagare

    Jag sitter och skissar på ny design av webbutik och har fullständigt kört fast på hur kassan skall se ut, och hur en bra kundtjänstsida ser ut där kunden själv lätt kan finna svar på sina frågor.

    Har du själv gjort en kassa eller kundtjänstsida som du känner dig stolt över, låt mig få veta det så jag kan inspireras (nysvenska för knycka). Har du inte gjort någon själv, men sett en bra, säg till då med, så kan vi inspireras bägge två.

    Tack på förhand.

    #142342
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    kika på gardenhome.se jag gillar min kassa där :-)
    Annars är tonerlagrets också fin

    #142346
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    för att göra en kundtjänst sida rekommenderar jag kayako, underbart bra verktyg. Använder det i swecat, går att bygga in mer än jag gjort

    sedan har fotofyndet en fin kundtjänst att kika på

    #142370
    Emil
    Deltagare

    tonerlagret har en fin kassa och överlag en bra shop.

    #142392
    Knivbutik.se
    Deltagare

    @Parvelito 41243 wrote:

    Jag sitter och skissar på ny design av webbutik och har fullständigt kört fast på hur kassan skall se ut, och hur en bra kundtjänstsida ser ut där kunden själv lätt kan finna svar på sina frågor.

    Har du själv gjort en kassa eller kundtjänstsida som du känner dig stolt över, låt mig få veta det så jag kan inspireras (nysvenska för knycka). Har du inte gjort någon själv, men sett en bra, säg till då med, så kan vi inspireras bägge två.

    Tack på förhand.

    Kommer du att fortsätta på samma plattform eller blir det ett byte?

    #142403
    Prix
    Deltagare

    Vill du ha merförsäljning i kassan eller satsa på att ha den på egen sida (vilket sägs konvertera bättre)?

    Jag tycker det är väldigt snyggt som posten har på sin sida. Man går från vänster till höger och fyller i uppgifterna, väljer kort/faktura/direkt och sedan granska kundkorg och godkänna villkor..

    Gällande en ”själv kundtjänst” så är discshops lösning på ”frågor och svar” snygg!

    #142404
    Parvelito
    Deltagare

    @Knivbutik.se 41303 wrote:

    Kommer du att fortsätta på samma plattform eller blir det ett byte?

    Det blir ett byte, jag vill framåt och kunna jobba mer effektivt.

    #142407
    Parvelito
    Deltagare

    @Prix 41314 wrote:

    Vill du ha merförsäljning i kassan eller satsa på att ha den på egen sida (vilket sägs konvertera bättre)?

    Jag tycker det är väldigt snyggt som posten har på sin sida. Man går från vänster till höger och fyller i uppgifterna, väljer kort/faktura/direkt och sedan granska kundkorg och godkänna villkor..

    Gällande en ”själv kundtjänst” så är discshops lösning på ”frågor och svar” snygg!

    Jag är inte så mycket för att börja sälja i kassan, utan vill ha en ren kassa som hjälper kunden att göra vad som skall göras.

    Jag har tittat på en del kassor nu idag (känns som att jag pajat många ehandlares konvertering) och tror att jag börjar få grepp om vad jag vill ha.

    #142411
    Joel
    Deltagare

    Jag tycker att Dan har fått till sin kundtjänst-sida på ett bra sätt genom att automatiskt visa frågor&svar hämtade från faq, beroende på vad kunden väljer för ämne på frågan.

    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=588&stc=1&d=1334438173[/IMG]

    #142415
    pyhobby
    Deltagare

    @Prix 41314 wrote:

    Jag tycker det är väldigt snyggt som posten har på sin sida. Man går från vänster till höger och fyller i uppgifterna, väljer kort/faktura/direkt och sedan granska kundkorg och godkänna villkor..

    Talex har en liknande kassa som Posten, jag gillar också det upplägget. Så här ser kassan ut i vår butik: Scrapbooking PY Hobby

    Jag gillar starkt att produktkategorierna och för kunden annan onödig information för att genomföra beställningen inte visas när man går till kassan.

    När det gäller kundtjänst gillar jag också Dans upplägg. Man ger kunden flera chanser att själv hitta svaret innan man skickar iväg ett meddelande. Det borde leda till mindre andel ”onödiga” mejl tycker jag.

    Lycka till med din ”nya” butik Parvelito!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.