Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Kanaler för annonsering och deras resultat
- Detta ämne har 22 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av vidis.
-
FörfattareInlägg
-
16 februari, 2012 kl. 11:36 #136701JohanKDeltagare
@Per Nilsson 35095 wrote:
Siffror för december 2012:
Prisjakt: 20,44 kr / besökare
Google (organiskt): 11,67 kr / besökare
Direkt: 12,90 kr / besökareFinns mycket mer, men det här är vad jag orkar presentera för stunden
Wow!! Har du redan haft december
Kunde inte låta bli
16 februari, 2012 kl. 12:55 #136705AndreasDeltagare@JohanK 35096 wrote:
Du kan väl göra ordern i din webshop åt kunden så får du ju med detta?
Ja och Nej, problemet är att få statistik på varifrån kunden kommer.
Annan statistik och uträkning väljer jag att köra i system utanför webbutiken.
17 februari, 2012 kl. 09:41 #136780vidisDeltagare@Parvelito 35094 wrote:
Per: Det är värde per besök jag tittar på, och siffrorna var månadsbasis.
Vidis: Har du någon köpspårning inlagd så att analytics ser vad kunderna handlar? Annars blir det svårt för dem att presentera statistik för det. Jag har inte gjort några rapportanpassningar.
Jag har konfigurerat mål omvandling i Analytics samt lagt in ecommerce koden i vår shop med så jag borde ha tillgång till all info jag behöver för detta.
Jag får väl ta att läsa på lite mera och se vad jag behöver göra för att få fram dessa rapporter. Har börjat pilla runt lite med customized reports nu med.
Tack för supporten hittils -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.