Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Kan man få synpunkter. på feelhome.se
- Detta ämne har 10 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 11 månader sedan av oneaxel.
-
FörfattareInlägg
-
8 januari, 2019 kl. 15:28 #104904HåkanDeltagare
Min webshop har varit aktiv en längre tid men jag får ingen fart på verksamheten. Har marknadsfört med Google ads, facebook business, Blocket, tradera och mycket annat.
Försäljning uteblir trotts att gooogle analytics visar på ökade visningar vid inlägg och annan aktivitet för marknadsföring.
/Håkan
8 januari, 2019 kl. 17:32 #185963EkraftDeltagareEn snabb koll ger att det är rätt långt kvar att gå. Det första jag vill mötas av är något som lockar mig att handla, något som jag känner att jag vill ha. Inte någon lång harang om att det drivs av en bokföringsfirma eller vad det stod. Utan några intentioner att vara det allra minsta elak vill jag säga att det är bara att göra sin läxa igen och bygga en shop som alla andra är uppbyggda.
8 januari, 2019 kl. 18:31 #185964arcuzaDeltagareLägg woocommerce som startsida istället för nuvarande så syns produkterna direkt istället för Om oss sidan.
Kolla på andra butiker som säljer inredning hur dom ser ut och är uppbyggda så får du en liten hum om hur du kan göra.
8 januari, 2019 kl. 20:18 #185965HåkanDeltagareTack så mycket
10 januari, 2019 kl. 19:46 #185977Mikael_ahlDeltagareJag skulle satsa på att byta till ett etablerat e-handelssystem och rensa upp rejält.
Det första som jag möts av är lite virus vibbar ala 1994 och en allmänt ostädad yta.
mvh11 januari, 2019 kl. 07:38 #185978DynacubeDeltagareHej Håkan,
Ett av det stora problemen jag ser är att det inte finns struktur eller mobil anpassningar.
Så vad behövs gör då?
1.) Börja med att hitta inspiration från andra för att få en uppfattning på hur ev du kan lägga upp det.2.) Bilder är sjukt viktigt att det ser professionella ut, kanske ta hjälp av en fotograf.
3.) När det kommer till design så bör du hålla dig till en grafisk profil och inte blanda hejvilt.
4.) Hemsidan är INTE stabil. Nuvarande tema som du använder bör bytas ut eller så måste du börja koda om så att den fungerar i olika format.
4.) När det kommer till översättningsfunktionen så ta bort den eller börja översätt själv med WPML. Google må va bra på många saker, men automatiska översättningar är inte så optimalt.
5.) ”GDPR+KÖPVILKOR” är en av det längre brödtexter jag har sett, dela upp det i sektioner.
6.) Var extra tydlig med kontakta oss. Att bara hitta kundtjänst längt ner i foten av hemsidan eller i köpvillkoren är inte så optimalt. Gör det mer visuellt och lägg kanske till en hel egen sida för detta som är lätt att hitta.
Har du problem med att utföra detta eller om något är svårt så är du välkommen att kontakta mig.
13 januari, 2019 kl. 12:48 #185986HåkanDeltagare6. Kontakt information hade jag tydligt innan, tog bort den sidan enligt en tidigare kommentar så det jobbar jag med, så det hamnar rätt.
4. Ska kanske göra om till ett annat tema och göra om från början!
3. Jag förstår dock inte vad du menar att jag inte håller mig till en grafisk profil?
Ska även jobba med dina övriga synpunkter.
13 januari, 2019 kl. 14:22 #185987HåkanDeltagareVad menar du Mikael_ahl? Har du fått virus från min shop?
13 januari, 2019 kl. 15:28 #185988Jonas.LDeltagareHåller med att sajten bör uppgraderas till något modernare. Upplever också att sidan är väldigt seg vilket besökarna tröttnar på och förmodligen stänger sajten utan någon vidare köp.
14 januari, 2019 kl. 09:16 #185994DynacubeDeltagare@Feelhome.se 93155 wrote:
6. Kontakt information hade jag tydligt innan, tog bort den sidan enligt en tidigare kommentar så det jobbar jag med, så det hamnar rätt.
4. Ska kanske göra om till ett annat tema och göra om från början!
3. Jag förstår dock inte vad du menar att jag inte håller mig till en grafisk profil?
Ska även jobba med dina övriga synpunkter.
Grafisk profil
När det kommer till en grafisk profil så handlar det om att ha vissa färger, typsnitt, ikoner, logotyp och massor av andra saker som man kan koppla mot företagets identitet. En sak man burkar göra är att beskriva vad du vill representera företaget i värde ord och sedan göra om dem till en grafisk profil. Ett vagt exempel: ”Vänligt” det kanske ger en mer mjuka färger och ett mer lent typsnitt eller t ex ”snabbt”.Ett tips är ta hjälp av en illustratör eller grafisk designer med erfarenheter i grafisk profil/företags profiler.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Grafisk_profil
https://www.google.se/search?q=grafisk+profilHär är en grafisk profil från visitkarlskrona.se som exempel: http://www.visitkarlskrona.se/sites/karlskrona/files/grafisk_profil_visit_karlskrona_manual_final.pdf
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.