Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Kan inte lägga in nytt företagskort i Google Ads
- Detta ämne har 10 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 3 år, 4 månader sedan av cube10025.
-
FörfattareInlägg
-
28 mars, 2021 kl. 16:35 #187379folke123Deltagare
Hej!
Jag fick precis ett nytt företagskort från Swedbank. Försöker uppdatera kortet jag har registrerat hos Google Ads till det nya kortet, men de accepterar det inte.
Swedbank säger att problemet ligger hos Google, men de är ju inte de lättaste att få tag i..
Är det någon här som haft samma problem och löst det?
Är det någon här som fått ett nytt kort från en annan bank än Swedbank 2021 som Google Ads har accepterat? Känns ju helt sjukt att en lösning eventuellt blir att byta bank/en extra bank.
Någon som har något annat tips?
29 mars, 2021 kl. 15:05 #187383CharleyDeltagareHej
Samma sak har hänt för mig så jag följer och ser om någon vet varför och vad man kan göra åt det.
9 april, 2021 kl. 12:32 #187526Magnus BrathDeltagareDet är många som har det här problemet, vi har gjort så att vi hjälpt våra kunder med betalning eftersom vi har faktura hos Google. Det har pågått i veckor och verkar kunna fortsätta.
14 maj, 2021 kl. 13:31 #187706CharleyDeltagareHej Folke123
Jag lyckades lösa detta problem idag genom att lura Google. Jag lyckades registrera mitt kort utan problem via Google Pay (https://pay.google.com/) som sedan synkade min betallösning med Googles övriga tjänster.
Så nu kan jag annonsera och betala via mitt kort som jag la in idag. Det gick inte att registrera den vanliga vägen via Google Ads.
Hoppas denna lösning även fungerar för dig och alla andra som har problem att registrera sitt betalkort för AdWords på Google.
16 maj, 2021 kl. 13:19 #187713Dan JohanssonDeltagareHej,
Jag har försökt förgäves i ett par veckor med Handelsbanken Business Debit (Visa) och Handelsbanken Allkort (Mastercard). Idag hittade jag ett bortglömt men aktuellt NetOnNet-kort från Resurs Bank (Mastercard) i plånboken som jag aktiverade och testade och det fungerade utan problem.Om fler delar med sig om vilka kort som funkar eller inte funkar så kanske det går att urskilja ett mönster. Tills dess, prova alla kort ni kan hitta.
25 maj, 2021 kl. 13:01 #187746realragnvalderDeltagareSamma problem här (25 Maj, 2021). Kort: Handelsbanken Mastercard
25 maj, 2021 kl. 13:19 #187747realragnvalderDeltagareSamma problem här (25 Maj, 2021). Kort: Handelsbanken Mastercard
It turns out that Handelsbanken is not among the banks that have supported payment methods with Google: https://support.google.com/pay/answer/9093549
Note the ”Your bank decides if its cards work with Google Pay. Banks may restrict any of its cards from making mobile payments”.
Wth? Does this mean that I should switch bank if i want to do business with Google??
25 maj, 2021 kl. 19:25 #187758Mr JonasDeltagareTips.
Använd det nya kortet 1 gång i en riktig kortterminal. (och det gamla kortet dör?)
Välj sedan att uppdatera det befintliga (gamla) kortet på google/adwords. Ändra sedan på kontrollsiffrorna, som finns på baksidan av ditt nya kort. (vid din namnteckning.)
Varpå det funkar. (Åtminstone för mig).Mvh
Jonas15 juni, 2021 kl. 16:24 #188212SessanDeltagareJag har samma problem. Har testat flera olika kort, testat google pay, inkognitofönster och allt annat. Inget funkar. Sjukt frustrerande.
20 juni, 2021 kl. 10:28 #188450Theophile MufupaDeltagareHej,
Jag har haft samma problem. Kolla gärna svaret for Charley längst upp. Jag har inspirerat mig av den svaret och löste den här problemet.
1. Logga in på Google play (https://pay.google.com/) genom att använda ditt företags mejl adress som du skapar Google Ads konto med.
2. Sedan registrera ditt kort.
3. Efter att du är klar med dem två första steg, testa då ditt företagskort i Google Ads.
Jag hoppas att ni förstår min svenska.
Lycka till!
Theophile Mufupa
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.