Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Jobbiga kunder
- Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 11 månader sedan av Runns.se.
-
FörfattareInlägg
-
15 november, 2015 kl. 15:52 #103097snartehandlareDeltagare
Stöter ni på väldigt jobbiga kunder ibland?
En av våra samarbetspartners har t.ex en kund som skapat fejkprofiler på facebook där han/hon ljuger om företaget och att de har lurat hen…Det känns väldigt ovanligt, har någon varit med om det?
Edit: Vad tycker ni är rätt tillvägagångssätt här?
15 november, 2015 kl. 18:28 #179845timpeltDeltagare@snartehandlare 84815 wrote:
Stöter ni på väldigt jobbiga kunder ibland?
En av våra samarbetspartners har t.ex en kund som skapat fejkprofiler på facebook där han/hon ljuger om företaget och att de har lurat hen…Det känns väldigt ovanligt, har någon varit med om det?
Edit: Vad tycker ni är rätt tillvägagångssätt här?
Om ni vet vad personen heter på riktigt är det ju bara att trycka på att ni kommer anmäla hen för förtal om hen inte slutar. Tror att det bör funka inom företag också ”leda till att andra personer föraktar den som uppgiften berör”
15 november, 2015 kl. 21:23 #179846EkraftDeltagareEtt företag kan enligt lagen aldrig förtalas. Jag tror man skall strunta i det där. Sköter man sig kommer kunder hitta många fler positiva recensioner om er än de negativa de eventuellt hittar. Fejkprofiler på Facebook brukar inte få så stor spridning på sina budskap eftersom de inte är särskilt aktiva och saknar aktiva vänner.
Det är däremot viktigt att ha i bakhuvudet att en kund kan tycka det är värt att ägna rätt mycket tid åt att ställa till besvär om denne anser sig lurad på en femhundring eller så, medans det för en ehandlare kostar många tusenlappar att sedan ta hand om skiten. Tar man strid mot en kund om en reklamation bör man se till att man har ordentligt på fötterna och att striden är värd att vinna.
16 november, 2015 kl. 10:21 #179855SafarDeltagareAldrig stött på detta men skulle det hända tror jag man bör vara diplomatisk. Besvara de fejkade inläggen & var saklig & professionell. De som läser detta är inte dumma, besvarar företaget ser det seriöst ut.
16 november, 2015 kl. 20:40 #179867snartehandlareDeltagare@Ekraft 84817 wrote:
Ett företag kan enligt lagen aldrig förtalas. Jag tror man skall strunta i det där. Sköter man sig kommer kunder hitta många fler positiva recensioner om er än de negativa de eventuellt hittar. Fejkprofiler på Facebook brukar inte få så stor spridning på sina budskap eftersom de inte är särskilt aktiva och saknar aktiva vänner.
Det är däremot viktigt att ha i bakhuvudet att en kund kan tycka det är värt att ägna rätt mycket tid åt att ställa till besvär om denne anser sig lurad på en femhundring eller så, medans det för en ehandlare kostar många tusenlappar att sedan ta hand om skiten. Tar man strid mot en kund om en reklamation bör man se till att man har ordentligt på fötterna och att striden är värd att vinna.
I detta fallet förtalades företagets ägare, då kunden skrev massa strunt om denne. Däremot håller jag med dig om att en sådan kund lär ha mer tid på nacken än företaget i sig.
16 november, 2015 kl. 20:43 #179868snartehandlareDeltagareTack för svaren! Jag har aldrig stött på en sån här kund förr. Dock har jag undersökt företagets agerande, och företaget har absolut inte gjort något fel. Kunden hittade i detta fall bara på massa lögner, och när hen ej fick som hen ville började lögnerna; och förtalet om företagets ägare; som för övrigt knappt haft kontakt med kunden.
Stort tack för svaren!
21 november, 2015 kl. 10:41 #179919SeinfeldDeltagareMan kan aldrig ändra en annan människas inställning om den bestämt sig för en sak. Särskilt inte om det går prestige i saken. Rör mig en del i en värld inom hästsport och det förekommer allt som oftast att vissa blir beskyllda för en den ena och en den andra. Man får bestämma sig att man har gjort rätt och känna sig trygg med det. Rykten och förtal hålls igång endast för att man går i diskussion med ryktesspridaren. Locket på och gå vidare i livet tycker jag är en god lösning. Som ett inlägg ovan sade att till sist kommer de goda inläggen och de kommer att överskugga det dåliga som var fel.
E-handlare http://www.fiskfoder.se
22 november, 2015 kl. 22:52 #179922snartehandlareDeltagare@Seinfeld 84912 wrote:
Man kan aldrig ändra en annan människas inställning om den bestämt sig för en sak. Särskilt inte om det går prestige i saken. Rör mig en del i en värld inom hästsport och det förekommer allt som oftast att vissa blir beskyllda för en den ena och en den andra. Man får bestämma sig att man har gjort rätt och känna sig trygg med det. Rykten och förtal hålls igång endast för att man går i diskussion med ryktesspridaren. Locket på och gå vidare i livet tycker jag är en god lösning. Som ett inlägg ovan sade att till sist kommer de goda inläggen och de kommer att överskugga det dåliga som var fel.
E-handlare http://www.fiskfoder.se
Ja det här låter nog som det mest rationella. Att gå in i en diskussion är oftast helt enkelt fel, då personen redan bestämt sig.
Tack för bra råd!
30 november, 2015 kl. 14:16 #179972Runns.seDeltagareBlocka personen så du slipper se den och gå vidare…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.