Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Jetshops extraavgifter på allt nu får det vara nog.
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av Martin E.
-
FörfattareInlägg
-
15 juni, 2009 kl. 20:10 #93923Roger TDeltagare
Kan inte bara vara vi som reagerar på dessa jäkla extrafakturor dom hittar på.
Senaste var 500kr för DNS hantering även till en adress vi inte har längre. Inga förvarningar om att de kommer ta ut något i framtiden utan det bara dyker upp nått. Gör dom så på alla så borde deras resultat vara med svarta siffror med god marginal. Nån mer än jag som tröttnat?15 juni, 2009 kl. 20:41 #106247GregerADeltagareJag använder inte Jetshop … men det är ju ett bra exempel på argument mot hyrshop. Man har ingen kontroll över framtida kostnader och ändringar i villkor.
Visst kan man säga upp sig, men det är inte gjort i en handvändning att flytta över sin verksamhet till en helt ny shoplösning.Personligen föredrar jag att ha en shop som jag själv kan hosta (på egen server eller webhotell).
15 juni, 2009 kl. 20:54 #106248Roger TDeltagareJa det har jag kikat på innan men sen vill man ha supporten.
Jetshops ramavtal har gjort tex kortinlösen billigare. Men visst är det lockande med att köpa sin egen lösning.15 juni, 2009 kl. 23:08 #106252ducedoDeltagareAngående supporten så kan det vara smidigare att hitta en erfaren frilansare som kan fixa problem som uppstår allt eftersom, istället för att betala x kronor i månaden oavsett om det dyker upp problem eller inte.
17 juni, 2009 kl. 12:27 #106297Roger TDeltagare@Roger T 937 wrote:
Kan inte bara vara vi som reagerar på dessa jäkla extrafakturor dom hittar på.
Senaste var 500kr för DNS hantering även till en adress vi inte har längre. Inga förvarningar om att de kommer ta ut något i framtiden utan det bara dyker upp nått. Gör dom så på alla så borde deras resultat vara med svarta siffror med god marginal. Nån mer än jag som tröttnat?Fick en kredit på ena adressen som vi ej har längre så nu ser det lite bättre ut.
27 juni, 2009 kl. 17:18 #106383Martin EDeltagareSkont att det ordnade sig. Min erfarenhet av Jetshop ar mkt god och jag har en bra dialog med dem. Egenutvecklade shoppar kostar dock skjortan. Laste igar om Coops satsning pa di.se som har kostat dem c. 20 miljoner i bara utveckling.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.