Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Jag behöver hjälp med uppgradering av Prestashop….
- Detta ämne har 9 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
1 maj, 2013 kl. 20:36 #100048SweetPeasDeltagare
Hej på Er,
Är ny här men har hållit på med e-handel sedan 2001 i olika former. Jag drog igång en ny webbshop i oktober och valde då Prestashop 1.4.8.2 som rekommenderades då jag ville använda Payson som betalningsväxel. Nu då Payson kommit ut med stöd för senare versioner så skulle jag vilja uppgradera shoppen men har inte tid att göra det själv.Därför ställer jag frågan här om det är någon person kunnig i ämnet som skulle vilja vara villig att ta på sig uppgraderingsarbetet. I skrivande stund så aviserar Payson att den senaste testade versionen är 1.5.3.1, så om ingen annan har ett bättre förslag så är det målversionen. Vi har ett fåtal inköpta moduler som eventuellt behöver uppgraderas och några egna (dokumenterade) ändringar som behöver komma med.
Skicka gärna ett pm med en offert på vad det skulle kosta och vilken typ av support från oss som behövs för att kunna genomföra arbetet.
/Pontus
2 maj, 2013 kl. 07:00 #163499bigfishDeltagarehmm är det en webprogrammerare du söker?
20 maj, 2013 kl. 16:26 #164258AbbesnabbDeltagareInte för att det svarar på din fråga alls men jag uppgraderade till Prestashop 1.5.4.1 igår och kör Paysons modul 2.2. Kan konstatera att det går bra att ta emot betalningar (vi använder inte fakturamodulen så den kan jag inte uttala mig om).
1 juli, 2013 kl. 23:12 #165441AnonymInaktivRing Prestaworks direkt så är det löst
2 juli, 2013 kl. 07:11 #165446YvonneDeltagareÄven jag kör Prestashop 1.5.4.1 med Payson och deras faktura fungerar
2 juli, 2013 kl. 11:15 #165460bananeDeltagareYvonne: kör du Paysons egna modul? Har du isåfall deras ”nya” grafiska gränssnitt eller det gamla?
2 juli, 2013 kl. 12:09 #165463YvonneDeltagareJag kör deras egna modul, har ingen aning om gränssnittet. Tidigare använde jag Prestaworks modul.
31 juli, 2013 kl. 22:48 #166364CrippaDeltagare@Phillip 66420 wrote:
Ring Prestaworks direkt så är det löst
Jag skulle INTE ringa prestaworks. Dem kör samma stil som lessmore. Ser du inte till att höra av dig x antal månader innan uppsägningstiden så debiterar dem ett HELT ÅR till.
I mitt fall så hade projektet avstannat och jag meddelat dem att det inte blir något av hela webshopen och den plan vi hade tillsammans med med för design paket osv. Men detta var ju inte en regelrätt uppsägning fick jag till svar 8månader sedan så det vara bara betala och se glad ut.
Sådana företag ska man bojkotta… lurendrejare
1 augusti, 2013 kl. 07:56 #166366Joel BDeltagareVi är ledsen för att du känner dig missnöjd över hur vi sköter förnyelser av våra kunders tjänster.
Våran uppsägningstid är 30 dagar innan tjänsten förfaller och för att vi skall kunna avsluta en tjänst behöver vi få in en uppsägning.
Bästa hälsningar
Joel Bahar
Prestaworks1 augusti, 2013 kl. 09:05 #166368Jimmy OstromDeltagareSkit tycker jag med detta är. Har helt slutat med att jobba med företag som inte har högst 3 månaders uppsägning eller mindre på allt, telefon, internet, etc.
@Crippa 67470 wrote:
Ser du inte till att höra av dig x antal månader innan uppsägningstiden så debiterar dem ett HELT ÅR till.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.