- Detta ämne har 12 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 3 månader sedan av PetterHedman.
-
FörfattareInlägg
-
28 augusti, 2012 kl. 10:10 #98677Per NilssonDeltagare
Hej hej!
Helt off-topic och hundra procent egofixering MEN här är en intervju med mig där jag berättar om min syn på SEO.
Jag diskuterar gärna mina svar.
28 augusti, 2012 kl. 11:28 #151027Richie72DeltagareJa det här känns ju igen iaf
4. Vad är du mest känd för?
Att inte hylla saker och idéer okritisktKul att du fick vara med på sökmotoroptimering24, grattis.
29 augusti, 2012 kl. 22:05 #151120Jimmy OstromDeltagareHärligt Per, det var en intressant läsning:).
Jag har en fråga. Du säger så här:
Välskrivna texter (unika, rätt h2-taggar)
Vad menar du med rätt h2-taggar, kan man ha fler?
30 augusti, 2012 kl. 08:35 #151134Per NilssonDeltagareKul att du gillade den Jimmy
Vad jag menar med rätt H2-taggar är att de ska vara rätt rubrik till rätt text.
H2-tagg ”Jimmy rockar järnet”
Text om Jimmy som rockar järnet
Detta återkopplar jag till mitt motto: SEO är mer filosofi än teknik.
Alltså, du vill läsa en relevant text som handlar om det som textens rubriker utger sig för att vara.
@Jimmy Öström 50894 wrote:
Härligt Per, det var en intressant läsning:).
Jag har en fråga. Du säger så här:
Välskrivna texter (unika, rätt h2-taggar)
Vad menar du med rätt h2-taggar, kan man ha fler?
30 augusti, 2012 kl. 09:36 #151140Jimmy OstromDeltagareJag fattar!
Vi har börjat med H2 med i våra shopar, gillar H2 och hade jag kunnat äta H2 hade jag gjort det:p;)
@Per Nilsson 50910 wrote:
Kul att du gillade den Jimmy
Vad jag menar med rätt H2-taggar är att de ska vara rätt rubrik till rätt text.
H2-tagg ”Jimmy rockar järnet”
Text om Jimmy som rockar järnet
Detta återkopplar jag till mitt motto: SEO är mer filosofi än teknik.
Alltså, du vill läsa en relevant text som handlar om det som textens rubriker utger sig för att vara.
30 augusti, 2012 kl. 10:29 #151153Per NilssonDeltagareFast världens seo-expertkår är rörande överens om att det absolut viktigaste för lyckad SEO är och förblir meta-descriptions på max 156 tecken… :p
Jag har för mig att det var du som berättade om att man ska skriva innehåll precis som man skriver en tidning. Rubrik, ingress, textstycke med mera. Jag håller med.
@Jimmy Öström 50917 wrote:
Jag fattar!
Vi har börjat med H2 med i våra shopar, gillar H2 och hade jag kunnat äta H2 hade jag gjort det:p;)
31 augusti, 2012 kl. 06:51 #151216AndreasDeltagare@Per Nilsson 50931 wrote:
meta-descriptions på max 156 tecken… :p
Var det inte så att Google endast kan visa 70 tecken och det är väl för den sökmaskinen du optimerar din sajt eller?
31 augusti, 2012 kl. 07:00 #151217Per NilssonDeltagareI serpen (där sökresultatet kommer upp) så visar Google i normala fall cirka 156 tecken.
Är det flera saker i en och samma kategori så blir texten kortare. Normal fall är dock cirka 156 tecken.
Googla t.ex. ”fiskeknivar” så ser du hur den korta varianten ser ut.
@Andreas 50995 wrote:
Var det inte så att Google endast kan visa 70 tecken och det är väl för den sökmaskinen du optimerar din sajt eller?
31 augusti, 2012 kl. 08:15 #151222mickevvsDeltagareHalloj Per, jag läste intervjun när Petter så fint berättade om den. Mycket intressant läsning, nu ska jag följa dig som en geting efter en blomma och kika på dina resultat . ”Keep up the good work”.
Lite om vanlig On-Page SEO:
Titel: Inte mer än 64 tecken lång.
H1: Inte mer än 45 tecken lång, gärna med sökord i.
H2: Inte mer än 30 tecken lång, gärna med sökord i, kopiera INTE H1.an här.
Meta-description: Inte mer än 156 tecken lång, gärna sökord i, detta är er annons på Google. Free of charge .
Meta-Keywords: Inte tvunget, men om man ska ha så ha inte mer än 6st.
Produktbeskrivning: Gärna med 3-500 ord, ha sökorden på ca 1-3% av 100 ord.Här delas det säkert jätte många meningar, men så här jobbar jag, och jag har fått ganska bra resultat att jobba med just detta (nu gör jag mer än så här, men inget jag vill avslöja ). Vill ni ha mer tips och lite mer förklarat för SEO för e-handel så kan ni gå in på denna tråden: SEO-forum.se: SEO för e-handel
Den tråden drog vi igång för att öka intresset för just e-handel, det är faktiskt enklare än vad många tror. Och spelar man med rätt kort och gör det bra så behöver man inte ha så sjukt stor budget för internetmarknadsföring heller .
31 augusti, 2012 kl. 10:33 #151237 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.