Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Inte så snyggt jobbat Fyndiq!
Etiketter: fyndiq
- Detta ämne har 16 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
3 april, 2014 kl. 15:36 #101616ACGROUPDeltagare
xxxxxxxxxxxxx
3 april, 2014 kl. 16:51 #173951AndersIvarDeltagareAnvänder inte Fyndiq och det är säkert inget juridiskt fel i det dom gjort. Men det är ju inte det frågan handlar om, frågan är hur man hanterar kunderna, i detta fallet dig. Jag hade reagerat på exakt samma sätt!
En vild gissning är att det inte är 980 av deras kunder som säljer produkter från det aktuella företaget utan du och kanske ett gäng till. Det ser dom ju relativt enkelt och kunde därmed istället meddela er om problematiken.
Korkat!
3 april, 2014 kl. 18:37 #173956NicklasDeltagareRätt dåligt av Fyndiq att inte vara smidigare, skulle tro att de lever i sin egna lilla värld och skiter fulkomligt om de förstör för någon. Det är en av anledningarna till att jag aldrig anger leverantör och varumärke om det inte är nödvändigt.
4 april, 2014 kl. 00:09 #173958BrorDeltagareSjukt dålig gjort utav Fyndiq!
Har seriöst bara hört dåliga saker om Fyndiq, tråkigt att så många blir drabbade utav deras misstag.
4 april, 2014 kl. 06:31 #173960Runns.seDeltagareKompletterande säljkanaler = långsiktigt självmord.
Låt oss fundera på följande frågor:
Varför ska du lägga arbete och energi på någon annans verksamhet?
Varför ska du hjälpa en stor konkurrent att bli ännu större?
Varför ska du dela kakan av ditt arbete med någon annan?
Vilket mål tror du att Fyndiq och Tradera har med sina verksamheter och samarbeten?
Vad är viktigare på nätet än DIN webbshop?
Svaren på frågorna hoppas vi att du ser som självklara. Som e-handlare ska du fokusera på DIN webbshop, ditt mål ska inte vara att samarbeta med dina konkurrenter och hjälpa dem att bli ännu större. Du ska lägga 100% energi på Din webbshop och Dina kunder. Stärk ditt egna varumärke, jobba med din egna trafik och din egna försäljning. Som e-handlare har du inte tid med något annat om du ska lyckas!Kommer från Kompletterande säljkanaler för e-handlare
4 april, 2014 kl. 07:09 #173963NahojDeltagareJag förstår din frustration och hade förmodligen känt likadant om det var jag som var drabbad. Det är väl i sånahär lägen det krävs att man har en välinarbetad verksamhet där man har sina trogna kunder och faktiskt erbjuder något extra som gör att kunderna ändå väljer att handla hos en.
Jag försökte besöka din webbutik, men där behöver man tydligen kundinlogg för att kunna handla. Steg ett i rätt riktning är kanske att göra så att icke registrerade kan se vad du erbjuder för varor? Jag personligen skulle aldrig registrera mig för att se utbud om jag verkligen inte var jätteintresserad av de som såldes.
Sedan kan jag hålla med föregående talare, att använda Fyndiq ökar säkert antal sälj men varför ska du konkurrera med dig själv och dessutom ge en del av provisionen till Fyndiq?
4 april, 2014 kl. 08:05 #173964PrixDeltagareFörstår båda parter. Att googla sig till leverantören är inte raketforskning och Fyndiq smutskastar ju dem lite (med att sälja ev. kopior) så vem vill då handla av dem?
Vi har någon gång behövt skicka in någon form av intyg på leverantör som bara ska användas för att verifiera att det är äkta vara man säljer, absolut inte något annat står det. Har de fått sådan information av dig, då kan jag se ett juridiskt problem.
Har Fyndiq själva listat ut var produkten är från så handlar det mer om respekten för dig som enskild handlare.
Samtidigt så måste man förstå Fyndiqs sida. På så många handlare är risken att fler och fler kommer med dessa produkterna oavsett tips eller ej. Detta innebär då att ev. kopior eller produkter med dålig kvalité säljs på Fyndiq och påverkar dem på ett negativt sätt. För att förhindra detta lämnar de en varning där de uppmärksammar sina kunder på detta. Självklart måste det finnas grund för det, som i mejlet nämnd grossist hade jag inte blivit glad om det inte är baserat på fakta.
4 april, 2014 kl. 08:21 #173962MagnusDeltagareFörstår att du blir frustrerad om Fyndiq visar din leverantör till 980 st konkurrenter.
En stor del av arbetet är att hitta bra leverantörer.Jag googlade själv fram ”AM Cosmetics” efter Fyndiqs April mejl.
Jag tog mejlet som en varning att de eventuellt sålde kopior eller något som inte är 100% korrekt. Ur den synpunkten är varningen Bra!Min tanke var att man ska undvika det företaget om man inte vill ha framtida problem med kopior eller något liknande.
Man får hoppas att varningen är välgrundad så att de inte smutskastar något företag utan bevis.Det är alarmerande om de får en massa ansökningar efter detta mejl.
Det säger att något är negativt om en del av Fyndiqs säljare tyvärr.4 april, 2014 kl. 08:37 #173863ACGROUPDeltagareNahoj!
Den webbsida vihar är ren grossist, bara för företag ( därav inlogg )
Andreas
4 april, 2014 kl. 08:53 #173864 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.