Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Inte nöjd-dubbelt tillbaka
- Detta ämne har 22 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 3 månader sedan av Doris1.
-
FörfattareInlägg
-
13 juli, 2010 kl. 09:16 #112623drlove.seDeltagare
Om någon vet konverteringsgraden för sexleksaker eller inom vilket spann man ska vara nöjd om man ligger inom. Nu har vi lanserat 100% nöjd kund garanti eller pengarna tillbaka + en gåva som kompensation. Har fått in första siffrorna..
13 juli, 2010 kl. 15:21 #112636LastbrygganDeltagare@drlove.se 8169 wrote:
Om någon vet konverteringsgraden för sexleksaker eller inom vilket spann man ska vara nöjd om man ligger inom.
Det beror helt och hållet på kvaliteten på trafiken, som bekant är det lätt att få mycket trafik, men det gäller ju också att kvaliteten är bra. Vi har allt mellan 1-6% beroende på var trafiken kommer ifrån.
Med tanke på att ni rankar högt på Google på ex. ordet sexleksaker så borde konverteringsgraden ligga på 4-5% därifrån iaf.
Nu har vi lanserat 100% nöjd kund garanti eller pengarna tillbaka + en gåva som kompensation.
Lysande för mig som kund men hur skall ni hantera en nersölad lösmus för någon tusenlapp som kommer tillbaka? Ni kan ju inte sälja den igen…
Denna typ av garanti anser jag passar bättre på produkter som vid en retur kan säljas igen och inte på intimprodukter.
Har fått in första siffrorna..
Och hur ser de ut?
16 juli, 2010 kl. 10:44 #112703Doris1DeltagareVerkar vara en dålig idé tycker jag. Dina kunder kommer att hitta alla möjliga förklaringar till att retunera. Speciellt om det handlar om lite dyrare produkter. Det är inte många som tycker det är jobbigt att retunera. Tänk på att ha en rejäl buffert för att kunna hantera returer. Annars får du ARN och hela Sverige emot dig och då är du ute som E-handlare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.