Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Instruktion hur man tar emot leverens?
- Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Plastskivor.
-
FörfattareInlägg
-
17 februari, 2012 kl. 09:28 #97409TomasDeltagare
Väntar en leverans från Pixmania. Har aldrig förr fått en så tydlig och varnande och uppmanande text om hur jag ska bete mig när paketet väl anländer. Det är helt klart skriven av någon som vet hur fraktbolagen slingrar sig vid leveransskador och är van vid speditörer som utan att blinka lämnar ut gods fast det är tydligt skadat. I alla fall har jag varit med om detta många gånger.
Men frågan är om det är lite ”to much” att skrämma upp kunderna. Arbetsbesparande lär det i alla fall vara då de så att säga motar Olle i grind och säkert slipper en hel del onödiga returer från kund. Nu upptäcks säkert en hel del redan vid leverans.
Vad tycker ni och hur tydliga är ni med att upplysa kunden om vikten av att syna godset och inte skriva på något förrän de tom. packat upp varorna?
Här följer mejlet jag fick, i det finns en länk till ett PDF-dokument: http://pan.fotovista.com/dev/gui_web/grafx/SAV%20PIXMANIA/SE.pdf
17 februari, 2012 kl. 09:31 #136775Jimmy OstromDeltagareDessa ligger i Frankrike, allt kanske inte skickas där från.
Men vad jag hört är det stora problem med leveranser som försvinner i Frankrike och säker då oxå skadade paket.
Jag säger inte att det är rätt text, för det tycker jag inte. Men tror nog det är därför dom kanske skriver som dom gör……:rolleyes:
@Tomas 35178 wrote:
Väntar en leverans från Pixmania. Har aldrig förr fått en så tydlig och varnande och uppmanande text om hur jag ska bete mig när paketet väl anländer. Det är helt klart skriven av någon som vet hur fraktbolagen slingrar sig vid leveransskador och är van vid speditörer som utan att blinka lämnar ut gods fast det är tydligt skadat. I alla fall har jag varit med om detta många gånger.
Men frågan är om det är lite ”to much” att skrämma upp kunderna. Arbetsbesparande lär det i alla fall vara då de så att säga motar Olle i grind och säkert slipper en hel del onödiga returer från kund. Nu upptäcks säkert en hel del redan vid leverans.
Vad tycker ni och hur tydliga är ni med att upplysa kunden om vikten av att syna godset och inte skriva på något förrän de tom. packat upp varorna?
Här följer mejlet jag fick, i det finns en länk till ett PDF-dokument: http://pan.fotovista.com/dev/gui_web/grafx/SAV%20PIXMANIA/SE.pdf
17 februari, 2012 kl. 09:40 #136779Richie72DeltagareMin erfarenhet är att gränsen mellan ordning och oreda sammanfaller precis mellan gränsen Tyskland/Frankrike. Tyskland och uppåt ordning, Frankrike och neråt oreda. Så det finns nog ett bra skäl till att de skriver som de gör.
17 februari, 2012 kl. 10:01 #136781GregerADeltagareJag tror inte något svenskt fraktbolag låter mig öppna paketet innan jag kvitterat det, så det kan ju bli lite moment 22.
17 februari, 2012 kl. 10:33 #136788PlastskivorDeltagarekanske just därför..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.