Visar 3 inlägg - 11 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #148013
    Nonkan
    Deltagare

    Visst betalar han, men det är ju alltid irriterande när det drar ut på tiden. Sedan tar det ju energi också, och det kompenserar knappast påminnelseavgiften.

    Ring upp och fråga varför det aldrig betalas i tid och att det är ett problem för dig, det ger kunden en röst bakom alla papper och kanske lite mer insikt om att det faktiskt är människor han köper ifrån.

    #148044
    Plastskivor
    Deltagare

    Kommer pengarna verkligen snabbare för att man ringer när det handlar om människor som systematiskt slirar med betalningen??
    Mitt intryck är att denna kategori människor skiter fullständigt i att det sitter någon av kött och blod i andra änden. Det är ju bara patetiskt att höra dem jiddra…

    #151095

    Förstår inte hur vissa tänker.
    ”Det gör inget om han skiter i betala för du tjänar 50 skattefria kronor”

    Tror knappast de som skickar ut fakturor tänker så, här i Malmö skickar det kommunala bostadsbolaget MKB ut inkassokrav direkt utan någon påminnelse.

    Kunder måste respektera företagare också, alla har inte djupa fickor och hamnar i skiten ibland.

    I mitten av Augusti skulle jag betala in 3 månaders moms, 3 fyramånaders till revisors och tullavgifter, och fick pumpa in egna pengar p.g.a 3 försenade betalningar.
    De 150 skattefria kronorna blev ingen glädje för min del.

    ;)

Visar 3 inlägg - 11 till 13 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.