Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Inkasso Klarna
- Detta ämne har 21 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av kontorsmagasinet.
-
FörfattareInlägg
-
20 augusti, 2012 kl. 06:35 #150625PalMikDeltagare
Jag tycker det är bra att skilja namnen, jag förstår bara inte varför man inte har insyn kring det via onlinegränssnittet och jag tycker det är extremt viktigt att se vilka kostnader som läggs på kunderna, betalat i tid eller ej.
Sen missade iaf vi infon (var den nu kom ifrån) när det infördes och vi såg ut som clowner när kunder frågade om kravbrev som vi inte kunde hitta.
20 augusti, 2012 kl. 10:45 #150641kontorsmagasinetDeltagareKlarna/Svea kan sköta din butiks fakturering men det är du som butiksägare som ansvarar för din kundrelation. Om en kund är upprörd i en fakturafråga då kan ju jag tycka att det är direkt olämpligt att hänvisa denne till en tredje part (varför riskera att denne bemöts på ett sätt som inte ligger i linje med dina värderingar och din kundpolicy). Red ut situationen med kunden och ta själv ärendet vidare till faktureringsbolaget. Vi använder oss av Klarna och jag har aldrig varit med om att det varit några problem att ta bort fakturaavgifter eller återkalla inkassoärenden i de fall där uppenbara misstag begåtts.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.