Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Ingen upphämtning av Servicepoint-paket
- Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av C.Larsson.
-
FörfattareInlägg
-
19 november, 2012 kl. 08:28 #99162olovrDeltagare
Hej,
Jag håller på att lansera en e-handel. Jag ska skicka via Servicepoint och registrerar mina paket genom multishipping. För mig passar det inte så bra med upphämtning från mitt lager utan jag skulle vilja lämna in paketen till en servicepoint efter registrering i multishipping.
Är det någon som lyckats med detta, eller är upphämtning det enda alternativet om man registrerar paketen via multishipping?
Kan tillägga att enligt personen på DHLs kundtjänst så måste paketen hämtas upp, men jag kan tänka mig att någon här på forumet har lyckats lösa det ändå
Mvh,
Olov19 november, 2012 kl. 08:56 #155736AlldoGästNjaaa inte riktigt… Man måste avboka upphämtning om man ska lämna in paketen själv. Önskar att man kunde göra detta direkt via Multishipping. Som det är nu måste vi ringa in och avboka upphämtning.
19 november, 2012 kl. 09:05 #155737QarillionDeltagareFunkar det verkligen att ta 20 paket och åka in till en Servicepoint och lämna in paketen t.e.x?
Har svårt att tänka mig detta, men det kanske går? Annars är det ju inga problem att lämna in själv på DHL´s terminal.
19 november, 2012 kl. 09:32 #155739RikardDeltagareI Multishipping kan du välja att registrera DHL-paket både med och utan upphämtning. Tror inte att du kan lämna in paket på ServicePoint dock.
19 november, 2012 kl. 09:35 #155741AlldoGäst@Rikard 56041 wrote:
I Multishipping kan du välja att registrera DHL-paket både med och utan upphämtning…
Om det inte är allt för bökigt att förklara, är jag nyfiken på hur man gör detta.
19 november, 2012 kl. 10:05 #155742pyhobbyDeltagareVi har bett DHL fixa så det aldrig skickas några bokningar via multishipping för vår del, vilket inte var några problem. Vi ringer istället in bokningarna de dagarna vi inte har fast hämtning. Tar ca 30 sekunder att boka via telefon.
Tycker detta fungerar riktigt smidigt för vår del då vi också kör en del paket till terminalen vissa dagar då det passar oss bättre.
19 november, 2012 kl. 10:17 #155743RikardDeltagareSjälvklart. Du kan ju i multishipping välja vilken typ av försändelse du ska boka, där kan du ringa och prata med teknisk support och be dem lägga upp en mall för servicepoint ej hämtning och paket ej hämtning. Sen gäller det bara att välja rätt när du bokar ett paket (om det ska vara med eller utan hämtning)
Så ring alltså in till dem.
@Alldo 56043 wrote:
Om det inte är allt för bökigt att förklara, är jag nyfiken på hur man gör detta.
19 november, 2012 kl. 10:20 #155744AlldoGäst@Rikard 56046 wrote:
…lägga upp en mall för servicepoint ej hämtning och paket ej hämtning…
Supertack!
19 november, 2012 kl. 19:27 #155772C.LarssonDeltagareAnnars funkar också om du har ett större skåp med kodlås att bara slänga in och dhl öppnar kodlåset själva och hämtar paket. Mycket behändigt om man ej är hemma dagtid.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.