Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Ingen försäljning på webshoppen
- Detta ämne har 29 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av LilleKatt.se.
-
FörfattareInlägg
-
8 november, 2013 kl. 11:56 #169826PlastskivorDeltagare
En enkel research visar, tycker jag iaf, att man nog får räkna med att det kan vara väldigt väldigt svårt att tjäna pengar på e-handel inom detta segment.
Plats 1-6 organiskt på sökordet ”träleksaker.
nr 1:
ABC Leksaker AB omsätter ca 4 mkr med kraftigt minusresultat.nr 2:
”Ekokul” uppger inga bolagsuppgifter på sajten men det verkar vara en Niclas Lundgren som driver den. Finns en person med det namnet som har EF inom distanshandelsverksamhet med 1-1,499 mkr omsättninig.nr 3:
Blå Shopping AB omsätter ca 4 mkr (träleksaker endast en mycket liten del av produktutbudet)nr 4:
Smultronbyn HB. Omsättning 0,2-0,299 mkrnr 5:
Jollyroom AB. Omsätter 84 mkr men då har de komplett utbud inom barn- och föräldraprodukter.nr 6:
Karin Lundell, EF omsättning 0,2-0,299 mkr8 november, 2013 kl. 12:53 #169829Per NilssonDeltagareHejsan!
Jag tyckte er kassa var lite kladdig och otydlig. Jag tror att ni skulle tjäna mycket på att städa upp lite i den. Göra ett visuellt logiskt flöde.
/Per
@LilleKatt.se 71469 wrote:
Hej,
Som nyblivna ehandlare behöver vi lite hjälp…
Vi har sedan 23 augusti haft igång vår webshop på Träleksaker, gunghästar och ekologiska leksaker på nätet. Vi tycker själva att vi har ett bra koncept med hög kvalitet till rimliga priser. Men ordrarna uteblir.
Vi gick ut stenhårt på Facebook och både likes och glada tillrop strömmade in. Sedan slutet september annonserar vi uteslutande via adwords. Vi har ett snitt om 20 unika besökare/dag. Trots detta uteblir beställningar, vi har verkligen ingen försäljning.Vad gör vi för fel?
Tips idéer och konstruktiv kritik mottages tacksamt.
8 november, 2013 kl. 13:57 #169835Fru BadDeltagareVi är båda utlänningar här hemma, så vi skulle kolla på eran sida och hittade inte. För vi kollade efter lillAkatt.se Vet inte om det hade varit något att köpa upp det domänet ocks med redirect. Men möjligt det bara är vi som gör det felet!
Måste man logga in för att handla…? (hittar inte kassan)
Vet inte hur andra beter sig, men jag kollar ofta kassan innan köp för att se frakt, totalpris, etc. Log in=inte köp för min del.
(Jag skulle vilja gärna köpa julklapp hos er till min dotter på 17 månader)Och varför är de fina hjärtan på toppen kapat…? Mitt ordningssinne blir förstörd.
8 november, 2013 kl. 15:11 #169838Lilla IvyDeltagareGooglade på Lillekatt och ni kom upp först på 3:e sidan här i norrbotten.
När vi startade webbutik hade vi en blogg där vi försökte skriva personligt om butiken och givetvis länka till produkter – nu har vi gått över till Facebook…men jag tror inte det skapar så mycket affärer… Länkarna från bloggen gav kanske mer.Leksaker är ju ett hårt konkurrensutsatt segment som plastskivor säger – vi har försökt med lite inredning inom barn men det är svårt att få någon vinst på det med enormt pressade priser.
Tycker ni har en riktigt fin butik rent utseendemässigt med stämningfyllda fina bilder – teknik och seo är jag inte bra på.
Tror att det tar lång tid innan man fastnar på sökmotorerna – så det gäller att hålla ut…
8 november, 2013 kl. 15:15 #169839Mathias AnderssonDeltagareHej kolla denna tråd så kan du få en bättre kassa. Jag hade ändrat Kort via Textalk till DIBS kortbetalning
8 november, 2013 kl. 20:03 #169842LilleKatt.seDeltagareTusen tack vi tar dina/era synpunkter till oss.
Blir lite förbryllad angående det du säger om betalsättet ”presentkort”?
Enligt inställningarna vi gjort ska det ligga sist just av den anledningen du nämner?!?Per
8 november, 2013 kl. 20:17 #169843pyhobbyDeltagareNär jag går till kassan är ordningen denna:
Presentkort
Kortbetalning
FakturaBåde via datorn och mobilen.
23 november, 2013 kl. 02:03 #170403SoulflowerDeltagareEn orsak kan ju vara att det faktiskt inte går att beställa. Såg en perfekt julklapp till min systerson men det gick inte att betala med kort, fick bara ett felmeddelande.
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
23 november, 2013 kl. 11:50 #170409DanDeltagareHar inte kollat på siten, för med 20 besökare om dagen ligger felet i trafikmängden.
De flesta butiker jag startat börjar inte konvertera förrän de når över 100 besökare om dagen. Skaffa mer trafik, öka adwords, fixa SEO, fixa folk som bloggar om era produkter, kör affilliate. Men skaffa över 100 besökare om dagen, har du inte en order varannan dag då så kan du börja jobba med siten.
För att 20 unika besökare ska ge ordrar krävs det en konverteringsgrad på 5%, något man inte har i en nystartad butik. Räkna med att den är 0,5% snarare och skaffa besökare som motsvarar det eller mer, sen kan du börja hitta sätt att öka konverteringen.
26 november, 2013 kl. 11:53 #170473LilleKatt.seDeltagareVi är grymt tacksamma över all hjälp, tips och idéer som vi fått. Med era synpunkter har vi fått hjälp att ändra och omprioriterat vissa saker.
Det har även visat sig att textalks egen kortbetalningsfunktion inte har fungerat och det har säkert gjort att en del har gett upp vid kassan….
Än en gång – Tack!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.