Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Import – Hjälp
- Detta ämne har 12 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av Fruktsam.
-
FörfattareInlägg
-
22 april, 2013 kl. 17:11 #163116GregerADeltagare
@Prix 63730 wrote:
Ska kolla upp det mer noga med bolagen. Men perfekt med en fingervisning. Det är en leverantör som efterfrågar vårt kundnr. för att använda vid leverans och då antingen DHL, Fedex eller UPS.
De tar i annat fall en procentuell summa av vad man handlar för vilket kan bli ganska mycket (eller så lönar det sig, vem vet). Tror det var cirka 50% av ordervärdet.
Om de vill boka med kundnummer så använder de expresstjänsterna. Det blir i allmänhet dyrare.
Vid flygfrakt använder man inte kundnummer, utan du bokar frakten hos speditören i Sverige. De kontaktar det lokala kontoret hos avsändaren och ger instruktioner.
Du kan välja på att de hämtar godset hos din leverantör, eller att din leverantör ombesörjer transporten till deras terminal.
22 april, 2013 kl. 19:42 #163123danny85DeltagareHur stort och tungt är det?
22 april, 2013 kl. 23:04 #163133FruktsamDeltagare@Prix 63732 wrote:
Har du någon bra kontaktperson på UPS? Jag har inget som helst behov av att det går snabbt. Kan utan problem godta en leveranstid på 3-4 veckor.
Nä jag har ingen direkt kontaktperson. I regel behöver du inte ha så mycket kontakt med dem alls egentligen.
Du skapar ett konto på hemsidan och bokar din transport och upphämtning därifrån. Du får sedan fraktdokument och ev. andra papper som du mailar till din leverantör.Men behöver du kontakta support så tänk på att det är UPS SCS och inte UPS som gäller. De har två olika system och kan inte hantera ärenden åt varandra.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.