Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Implementering av DHL i kassan
Etiketter: dhl, frakt, sändningsnummer, tracking, utlämningsställe
- Detta ämne har 23 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Rikard.
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2010 kl. 10:34 #109932energieDeltagare
Drar upp en gammal tråd , lyckades ni fixa implementeringen med DHL på ett smidigt sätt eller hur slutade det?
16 april, 2010 kl. 12:14 #109934RikardDeltagareGanska tycker jag. Du kan testa själv på Tonerlagret – toner, bläck och fotopapper
17 april, 2010 kl. 20:27 #109950WaxDogDeltagareSkitsnyggt! Jag vill också ha!
Prestashop-kodknackare, sätt igång!
Prestaworks-teamet kanske vet om det finns?17 april, 2010 kl. 23:25 #109954MickeDeltagare@Rikard 3831 wrote:
DHL har en lista med samtliga servicepoint som kan nås via en webservice. Ring och prata med teknisk support så kan du få ut lista och användaruppgifter tror jag. Om det inte går så hör av dig igen så får vi titta på det. 0771-345345 är tele till DHL.
Webservice och mer info för dhl finns på DHL Dashboard.
Här finns massa bra funktioner i webservicen! bla hämta priser, tidtabeller, utlämningsställen, bokning av upphämtning m.m.Dhl själva kan vara väldigt snurriga runt detta då väldigt få vet att funktionaliteten finns. PMa gärna om ni vill ha kontaktinformation till rätt personer på dhl.
18 april, 2010 kl. 13:50 #109960ReagerDeltagare// Löste mitt tidigare problem genom att använda nusoap istället.
Jag har roat mig med att i princip implementera detta API i Prestashop nu på kvällen. Dock skulle lite info om vad som butiken behöver för info behövas för att det ska gå att göra en modul som verkligen är funktionsduglig så är nån intresserad av att hjälpa till så kan ni ju svara lite här i tråden. Räcker det att ID:t för service-pointen sparas med ordern?
17 november, 2011 kl. 20:39 #130478mbomelinDeltagareHur fick ni tag i username/password att använda till anropen? Eller är det samma som man loggar in med i dashboard? Isåfall hur kopplar man sin user till sitt kund-id så man får rätt priser?
17 november, 2011 kl. 20:48 #130480GregerADeltagareJo, det finns och fungerar i vår nya webshop.
Av nån anledning är DHL:s webservice lite långsam, men Schenkers varar raskt.
Jag kan inte minnas att det behövdes något login till webservicen, men det var ett tag sedan den skrevs.
23 november, 2012 kl. 12:22 #155975pyhobbyDeltagareDags att ta fram dammvippan:)
Nu har det ju gått något år sedan det skrevs i tråden.
Hur gick det för er, fick ni igång några bra lösningar?Jag vill verkligen kunna erbjuda mina kunder att välja servicepoint i kassan om möjligheten finns. Någon som vet hur det ser ut idag?
23 november, 2012 kl. 12:25 #155976pyhobbyDeltagareSåg att du lyckats få till en riktigt trevlig lösning Greger. Om du känner för det får du gärna dela med dig av din kunskap:)
23 november, 2012 kl. 16:29 #156010 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.